Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

AMD Mestaruuksia ja muita näyttelyissä menestyneitä

Aloittaja Kokkonen, 19 helmikuu 09, 09:30:21

« edellinen - seuraava »

shoveltimppa

#60
Lainaus käyttäjältä: Sami - 19 elokuu 11, 15:55:55
Olisko niin että hienojen linjojen chopperit ja perinteisemmät bobberit on jo parhaimmillaan nähty ja käyty läpi, ja pitää vain kohta meidänkin alkaa tottua siihen että suunta on jonnekin eteenpäin?

Uudet suuntaukset ovat varmasti tervetulleita mutta jos tarkoituksena on tehdä mahdollisimman kummallisen näköinen teknisesti häiriintynyt putki-johto-letku kummajainen, missä on kaksi pyörää, niin eipä meikäläiseen sellainen iske. Kuten T-Bone kirjoitti:

"Mun mielipide on, että jos kokonaisuus ei näytä hyvältä, on yksityiskohdissa näkyvä huipputason työn jälki vain helmiä sioille."

Osassa tän ketjun vehkeitä tuntuu erikoisuuden tavoittelu olevan johtava teema ja vain harvoin se johtaa hyvään lopputulokseen. Toki on myös niin, että ilman pähkähulluja kokeiluja ei synny mitään uutta ja erilaista. ;D

p.s. Taisinpa olla se epäilevä Tuomas, joka julkesi epäillä Spacesteriä cad-luomukseksi...


Karvanaama

Pitää tietysti muistaa, että kyse on freestyle-kisasta. Siinä kai tarkoituksena onkin etsiä uusia ennakkoluulottomia ratkaisuja (niitä samoja, joita löytyy myös sieltä kummallisimmista härveleistä).
Emmää noista silti pidä, mutta kai edes ne tekijät tykkäävät.
Hieman sama juttu kun joku freefuusiojatsi vs. blues..

Kokkonen

CCE Bike Expo 2012 Veronan AMD kisassa pärjänneet löytyvät tuosta linkistä .pdf muodossa

Italian AMD mestaruudet 2012
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

rodchop

HOG Forever Forever HOG

rodchop

HOG Forever Forever HOG

streamliner

Toi raaseri on käsittämättömän hieno! Toki "ylitehty", mutta upea.

Kokkonen

Tio 2012 voittajapyörä "PainTTless" tulee siis Saksasta, Thunderbike (Niederhein) nimisen HD dealerin tallista.
Se on täynnä hienoja yksityiskohtia, joita luonnossa ihmetellessä saattaisi tovi jos toinenkin kulua.
Moottori on 1000 cc Rautis, jonka etupytyssä 180 astetta kiepautettu takimmaiseen tarkotettu kansi. Kaasuttimet Amal GP:t. Vaihdelaatikko on WLA:n kolmilovinen. Vanteet keskiöineen ovat Tunderbiken, CNC jyrsittyä tuotosta, jarrut levyjarrut, jostain Hondasta.
Tehoja 70 hv/6500 rpm, vääntö 88 Nm/5700 rpm.

Kuvan omistaa Thunderbike.de


Lisää yksityiskohtaisia kuvia löytyy: http://www.thunderbike.de/de/ josta edelleen etsivä löytää linkkin pyörän rakentamisvideoon.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 24 elokuu 12, 16:32:03
Lisää yksityiskohtaisia kuvia löytyy: http://www.thunderbike.de/de/ josta edelleen etsivä löytää linkkin pyörän rakentamisvideoon.

Laski kyllä mun silmissä pyörän osakkeet roimasti kun kuvien jälkeen ton videon katsoin. Ei ollut ollenkaan pienen ihmisen touhuja perusvehkeillä omassa autotallissa.  >:(
A.K.A. Rambe

Rezi

#68
Onhan se autotallin nurkassa romujen keskellä himmeän loisteputken kelmeässä valossa rälläköinti vähän eri juttu verrattuna Thunderbiken jätkien yyberhienoon verstaaseen ja CNC-hommiin. Toivottavasti nuo ukot nauttii kättensä tekosista niinku me autotallisällitkin :)

Kyllä Thunderbiken jepeillä silmää, visioita ja osaamista on. Sairaan hieno prätkä.

EDIT typo

ma^ko

Onhan tuo PainTTless helkutin upeaa duunia ja viimeistelyä esittelevä esine, mut prätkänä mun silmään varsin ruma.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 25 elokuu 12, 00:18:29
Onhan tuo PainTTless helkutin upeaa duunia ja viimeistelyä esittelevä esine, mut prätkänä mun silmään varsin ruma.

Samaa mieltä. Ja sama probleema leimaa melkein kaikkia noita maailmannäyttelypyöriä. Kaikki täynnä toinen toistaan hienompia yksityiskohtia, mutta kokonaisuus ja linjat on perseestä.
Long John Stroker

Jack

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 25 elokuu 12, 00:45:31
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 25 elokuu 12, 00:18:29
Onhan tuo PainTTless helkutin upeaa duunia ja viimeistelyä esittelevä esine, mut prätkänä mun silmään varsin ruma.

Samaa mieltä. Ja sama probleema leimaa melkein kaikkia noita maailmannäyttelypyöriä. Kaikki täynnä toinen toistaan hienompia yksityiskohtia, mutta kokonaisuus ja linjat on perseestä.

Valkoiset miehet puhuu kerrankin vilpittömällä kielellä. Ugh.
Flatheads!!!

Make

Njooo. Mutta toi PainTTless on kuitenkin tunnistettavissa moottoripyöräksi. Ja sen stuukissa on jopa jotain mistä minä pidän. Omituista.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

streamliner

Helkkarin hieno raaseri, toki "ylitehty" ja ruskea värivalinta vanteissa tökkäsee silmään. No, makuasioita.

Vähän perustelematon väite tuo, että kun on hienot tilat ja cnc-koneet, niin reilun pelin henki kärsii. Tää on yksi pahimpia välineharrastuslajeja mitä löytyy. Monta sataa saat upottaa pelkkiin käsityökaluihin, mutta sit pitäs olla tilat, tiggi, pylväsporakone, pyöränosturi, prässi, sorvi, englanninpyörä, jyrsin, pellintyöstökalut, hiekkapuhalluskaappi, maalaustilat, iso metallivarasto, pitkähermoinen akka (kallis!!) jne jne. Mihin kohtaan vedetään reilun tosiharrastajan tein-ite raja? Omalla kohalla tuntuu että sorvi on jo hemohessiä.

Kuuntelin jostain AMD-videolta, että joku tuollainen överipyörä oli ottanut 3000 tuntia aikaa. Monet olivat selvinneet 900 tunnilla. Sekin tekee 3 tuntia illassa 300 vuorokautta. Sitten niillä on vielä tiimit ja laitteet. Silloin tajuaa, että missä tahansa lajissa kilpailuevoluutio tiputtaa kynttilänvalossa tinailijat kelkasta.

Mutta ovatko noi edes ajettavia, saako kilpiin ja sopiiko rallikamat kyytiin onkin ihan toinen tarina. Siitähän ne eivät kilpailleet. Olishan sellanenkin sarja mielenkiintoinen...

Kokkonen

AMD mestaruudet 2013

Mestaruudet ratkottiin 2013 jo 10.-12. toukokuuta Essenissä ( www.bigbikeeurope.com),  eikä niinkuin aiemmin elokuussa Stugisissa.

Tulokset ja kuvia löytyy tuolta http://www.amdchampionship.com/results/2013-worlds

Free Stylen kärki:
1    Medaza Cycles    Ireland    Rondine
2    Zen Motorcycles    France    Tribute to Hagakure
3    Rocket Bobs        UK             Gas'd Rat
4    Krugger            Belgium     Link

Suomalaisia ei näytä olleen mukana. Ensi vuonna Arto Varkiselle on paikka varattuna.

Rondine on Moto-Guzzi Nuovo Falcone, 578 cc koneella



Tribute to Hagakure:



Gas'd Rat:



Link:




Myös 2014 finaali on Europassa, Essenissä; Saksassa ( www.bigbikeeurope.com)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W