Onhan kiinalaiset ampuneet raketilla satelliitin alas joten kyllä sielläkin osataan.
Pojalla on kiinalainen lisenssi-Monkey, olihan se eräänlainen puolivalmiste, kierteet vähän huonosti tehty rungossa, ja sieltä-täältä sai kiristellä jne. Moottori toimii hienosti, mitä nyt imuventtiili tyssääntyi istukastaan jossain 3000 km seutuvilla, mutta varaosana ostetut venttiilit ovat läppäyksen jälkeen toimineet hyvin ja säädöt pysyy. Nyt on toistakymmentä tuhatta mittarissa, kytkinlevyt vaihdettu kerran mutta muuten kone käy ja kukkuu. Kuristukset poistettu ja kone saa sikaa niin että hirvittää mutta kasassa on pysynyt. Elektroniikat pelaa kans, ja kaasutin on orkkis, mikälie kopio sekin.
Just ostin Saabiin OEM-laadun jarrulevyt ja palat. Punaiset laatikot, lukee jotta brembo, minä suu messingillä niitä asentamaan ja eikös laatikoiden kulmassa pienellä että Made in China. Oh well.
Offtopikkia, mutta tosiaan ei kaikki sieltä tuleva ihan sutta ole. Paljon riippuu siitä mitä länsimainen valmistuttaja tilaa. Ja onhan aidon Keihinin hinta ihan törkeä, yksinkertaisemmista S&S ja muista puhumattakaan. CNC tekee reikiä ja tasopintoja kevytvalumötikkään, lisätään muutama tiiviste ja muoviosa ja muka 6-800€ kampe. Rahastusta sanon minä
