Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kiinalaiset CV kaasarit???

Aloittaja Jack, 26 kesäkuu 19, 08:48:40

« edellinen - seuraava »

Jack

Onko kellään kokemusta otsikon mukaisista kaasuttimista, eli CV Keihinin kiinalaisista kopioista?

Alta satasen kipale Ebayssa, ei oo paha raha enää kaasarista, jos se toimii.
Flatheads!!!

skaaba

Juuri kyseisestä kaasarista ei kiinan tekeleenä ole kokemusta. Monesta muusta mallista sitten onkin reilummin. Ruuvailin työkseni Kiinan mopoja ja mönkijöitä kahdeksan vuotta.
Plussana halpa hinta ja alkuperäisen merkkikaasarin osien yhteensopivuus.

Miinuksia:
Kumiosat eivät välttämättä kestä edes 98lla ajoa, vaan turpoavat/haperoituvat huonolla tuurilla hetkessä.
Joitakin kappaleita on tullut vastaan, missä jokin kanava ollut joko osittain tai kokonaan tukossa uudesta lähtien. Ilmeisesti ongelma valussa.

Summa summarum pienellä riskillä saa halvalla toimivan kaasarin. Toisilla on kestänyt suoraan paketista vuosia, toisilla piinanneet vuotavat neulaventtiilit ja turvonneet kalvot heti kättelyssä.


Jack

Onko siis tämä ymmärrettävä, että kukaan ei ole tuollaista kopiota fillariinsa laittanut?

Mielenkiintoista.
Flatheads!!!

flhx

Eiko niita orgis CVtakin saa kayttarina aika halvalla? Ainakin jossain vaiheessahan niita suunnilleen heitettiin roskiin kun piti saada Mikuni tms eika CV ollu mitaan..Noh, ehka siita on jo niin kauan etta on jo viisastuttu...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Jack

kyllä ne ajat tuntuu olevan ohi kun CVn sai "halvalla".

Musta tossa on se juttu, et sais uuden kaasarin edullisesti...
Flatheads!!!

KariFS

Itsekin moisen hankintaa spekuloin ennenkuin ”aito” osui kohdalle sopuhintaan.

Jos se on täysin 1:1 alkuperäisen kanssa niin luulisihan tuon pelaavan, ainakin jos heti uutena laittaa sen osiksi, katsoo ettei ole lastuja ja purseita väärissä paikoissa ja kasaa uusien laatutiivisteiden kanssa?

Alkuperäisessä taitaa kuluvia kohtia olla lähinnä läppäakselin puslat, onkos ne vaihdettavissa vai meneekö koneistushommiksi?
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Hessu

Jos ne on yhtä hyviä, kuin kopio Mikunit tai Solexit, älä tuhlaa rahoja paskaan.

Down

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 17 heinäkuu 19, 20:45:24
Jos ne on yhtä hyviä, kuin kopio Mikunit tai Solexit, älä tuhlaa rahoja paskaan.
Kehtaako udella, että mikä niissä on paskaa? Onko jotain minkä pikku hifistelyllä saa kunnostettu, vai jokin isompi toiminnan estävä härö?

Hessu

Voi olla mikä vaan, tai olla olematta. Sehän se ongelma just onkin. Yks täälläkin aikonaan kirjoitellu osti kaks kopio mikunia. Kai niistä yhden toimivan sai, kun vaihto kaikki irtoavat osat mikunin orgiksiin.
Ei tarvii olla kuin yksi poraus viturallaan, vajaa, väärän kokoinen ym. ei ikinä pelaa kunnolla.
Tuuri peliä, voi saada hyvänkin.

Jack

OK. Kovasti niitä on ihan jenkkilässäkin myynnissä, luulis että olis kuulunu jostain onko ihan paxaa...

Venttaillaan, Linkertti toimii kyl nyt miellyttävästi ja on laakin peli....
Flatheads!!!

KariFS

Onhan kiinalaiset ampuneet raketilla satelliitin alas joten kyllä sielläkin osataan.

Pojalla on kiinalainen lisenssi-Monkey, olihan se eräänlainen puolivalmiste, kierteet vähän huonosti tehty rungossa, ja sieltä-täältä sai kiristellä jne. Moottori toimii hienosti, mitä nyt imuventtiili tyssääntyi istukastaan jossain 3000 km seutuvilla, mutta varaosana ostetut venttiilit ovat läppäyksen jälkeen toimineet hyvin ja säädöt pysyy. Nyt on toistakymmentä tuhatta mittarissa, kytkinlevyt vaihdettu kerran mutta muuten kone käy ja kukkuu. Kuristukset poistettu ja kone saa sikaa niin että hirvittää mutta kasassa on pysynyt. Elektroniikat pelaa kans, ja kaasutin on orkkis, mikälie kopio sekin.

Just ostin Saabiin OEM-laadun jarrulevyt ja palat. Punaiset laatikot, lukee jotta brembo, minä suu messingillä niitä asentamaan ja eikös laatikoiden kulmassa pienellä että Made in China. Oh well.

Offtopikkia, mutta tosiaan ei kaikki sieltä tuleva ihan sutta ole. Paljon riippuu siitä mitä länsimainen valmistuttaja tilaa. Ja onhan aidon Keihinin hinta ihan törkeä, yksinkertaisemmista S&S ja muista  puhumattakaan. CNC tekee reikiä ja tasopintoja kevytvalumötikkään, lisätään muutama tiiviste ja muoviosa ja muka 6-800â,¬ kampe. Rahastusta sanon minä  ;D

1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: KariFS - 30 heinäkuu 19, 19:22:04
Onhan kiinalaiset ampuneet raketilla satelliitin alas joten kyllä sielläkin osataan.

Ne samat kaverit ei tee kopiokaasareita. ;D

Raimo-Raato

Ei nyt varsianaisesti vastaa kysymykseen mutta kahteen uudehkoon 4T moposkootteriin oon tilannut parinkympin cv-tyyppiset kaasarit kiinasta. Ensimmäiseen pari vuotta sitten ja skopa alkoi toimimaan paremmin kuin koskaan varsinkin kylmillä keleillä. Tyhjäkäynti ja seosruuvikin olivat kohdillaan heti paketista. Tämä skopa myyty juuri pois mutta toimi hyvin edelleen. Kiihdytyspumpun varren suojakumi alkoi kyllä näyttää jo varsin haperolta. Toiseen skopaan tuli vasta juuri kaasari ja siinä joutu hieman neulaa ja tyhjäkäyntiseosta säätämään mutta sitten alkoi pelittää ja taas paremmin kuin alkuperäisellä vähäpäästökaasarilla. Osiksi en kumpaakaan kaasaria ole purkanut mut ulkoisesti aivan yhtä laadukkaan oloisia kun keskihintaluokan skoottereissa alkuperäiskaasarit. Itseäkin noissa eniten kumiosien kestävyys huoletti mutta ainakin sen 2 vuotta siis kestivät.
A.K.A. Rambe

JSmedby

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 01 elokuu 19, 22:25:05
Ei nyt varsianaisesti vastaa kysymykseen mutta kahteen uudehkoon 4T moposkootteriin oon tilannut parinkympin cv-tyyppiset kaasarit kiinasta. Ensimmäiseen pari vuotta sitten ja skopa alkoi toimimaan paremmin kuin koskaan varsinkin kylmillä keleillä. Tyhjäkäynti ja seosruuvikin olivat kohdillaan heti paketista. Tämä skopa myyty juuri pois mutta toimi hyvin edelleen. Kiihdytyspumpun varren suojakumi alkoi kyllä näyttää jo varsin haperolta. Toiseen skopaan tuli vasta juuri kaasari ja siinä joutu hieman neulaa ja tyhjäkäyntiseosta säätämään mutta sitten alkoi pelittää ja taas paremmin kuin alkuperäisellä vähäpäästökaasarilla. Osiksi en kumpaakaan kaasaria ole purkanut mut ulkoisesti aivan yhtä laadukkaan oloisia kun keskihintaluokan skoottereissa alkuperäiskaasarit. Itseäkin noissa eniten kumiosien kestävyys huoletti mutta ainakin sen 2 vuotta siis kestivät.


Minkäkokoiset CV:t skopassa toimivat ? Oliko skopassa edelleen 50cc? Ihan akateemista uteliaisuutta vain, sillä enhän minä lasten skopia tietenkään viritellä aio.. ;D

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: JSmedby - 02 elokuu 19, 09:10:00
Minkäkokoiset CV:t skopassa toimivat ? Oliko skopassa edelleen 50cc? Ihan akateemista uteliaisuutta vain, sillä enhän minä lasten skopia tietenkään viritellä aio.. ;D

No mulla ei ollut kyse virittämisestä vaan tyhjäkäynti meni hukkaan ja ultraäänipesurin puuttuessa oli helpompi vaan tilata uusi kaasari joka ulkoisesti muistutti hyvin paljon alkuperäiskaasaria. Jälkimmäisen kaasarin otin kyllä 19mm porauksella alkuperäisen 18mm sijaan, lähinnä uteliaisuudesta että mitä vaikuttaa, ja siksi varmaan jouduinkin sitä säätämään ennen kuin alkoi kiihtymään edes yhtä nopeasti kuin alkuperäisellä kaasarilla. Skopat olivat muuten täysin vakioita.

Kiinakaupoista löytää noita kaasareita esim. "scooter carburator gy6" hakusanalla. Tässä yksi esimerkki
A.K.A. Rambe