Itellä on lasikuula puhallusvehkeet, sellaiset kunnolliset joilla puhaltaminen onnistuu ongelmitta.
Kokemuspohjalta voin sanoa että esim HD:n hilseilleitä pyttyjä on ihan turha yrittää puhaltaa lasikuulapuhalluksella - maali ei yksinkertaisesti sillä irtoa. Lasikuulapuhallus on todella hienovarainen puhallusmenetelmä ja se jättää alumiiniin sellaisen kiiltävän pinnan. Soveltuu erittäin hyvin vanhan lohkon puhaltamiseen, tekee sellaisen hieman kiiltävän pinnan. Samoin kuula soveltuu hyvin vaikka palotilojen putsaukseen, myös venttiileistä lähtee karsta hyvin pois. Mutta maalin poistoon se ei sovellu sitten tippaakaan.
Maali lähtee pois lasirakeella ja puhallusjälki on mattainen. Soodalla olen myös puhaltanut mutten enää, sillä lähtee myös maali kunhan on tarpeeksi järeät vehkeet.
Lasipuhalluksen jäljiltä täytyy tosiaan pestä osia ihan hulluuteen asti kuten T-Bone tuossa jo kertoi. Normisti suojaan kaikki kierteet ym paikat teipillä eikä teippauksia kohti kannata tohotella. Aikaa siinä menee rutosti kun huomioi tuon pesuhomman. Ihan vaan esimerkkinä, tommosen harrikan tehdasmaalatun pytyn puhaltamiseen menee aikaa jopa tunti lasirakeella puhaltaessa, koloja nimittäin riittää

. Sitten vielä pesua pesun päälle.
Lohkon kuulapuhallus tekee tosiaan hienon pinnan. Iso homma tehdä tuokin suojauksineen ja pesuineen päivineen. Sitä kuulaa ei saa jäädä koneeseen mihinkään.