Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1987 FXR lowrider runkomuutos.

Aloittaja uuze, 04 helmikuu 10, 11:33:58

« edellinen - seuraava »

uuze

Onkos kukaan muuttanu tollasta kumiripusteista FRX:ää jäykäks muuten kuin iskarit rautatankoon vaihtamalla? Mitäköhän kaikkia ongelmia siinä tulee vastaan?

Hemuli

Isoin ongelma tulee siinä että takahaarukkahan on normaalisti kiinni laatikon persiissä ja kun muutat sen jäykäksi niin siitä tuleekin osa runkoa. Tästä seuraa nykimistä liikkeelle lähdettäessä, kovemmassa vauhdissa eroa ei huomaa.

Toinen erityisesti Dynaa koskeva ongelma on se että siinä ei ole ns. kolmipistetuentaa kumiripusteilla kuten muissa kumipäissä vaan kone ja laatikko makaavat kahden ison kumityynyn varassa ja sivuttaisliikehdintää pidetään kurissa iskareilla ja yhdellä :o reaktiotangolla. Siinä missä FXR ja Electra-malleissa takapää on kahdella eri kumityynyllä rungon sivuissa kiinni ja reaktiotankojakin on kaksi.

Eli tuota sivuttaisvatkauksen rajoittamista pitäisi vähän parantaa jos jäykkää meinaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mikira

Vuosimallista päätellen on kyseessä FXR runkoinen malli?

Hemuli

Kato joo, enpä kiireessä nähnyt kuin sen Dynan. Jos se tosiaan on kasiseiska niin eihän se silloin ole lähelläkään Dynaa. Mutta sama nykimisongelma siinäkin edessä. Jepjephän noita FXR:iä raiskasi muutamankin takavuosina.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

uuze

Jep, fxr kyseessä... Pitääkin katella oisko jossain jepjep pyöristä kuvaa. Ajattelin et jos vaihtais kumien tilalle terästä ja ripustais yläpäästä vähän paremmin runkoon kiinni. Onko järkee?
Mistä toi liikkeelle lähdön nykiminen johtuu? Pienet tärinät ei haittaa mut nykiminen voi aiheuttää ärtymystä.

Hemuli

No nykiminen johtuu just siitä että kun kone tärisee mutta takapää ei sen jälkeen kun siitä on tehty osa runkoa. Alkuperäisessä versiossa takapää elää yhdesssä tekniikkapaketin kanssa. Mutta tosiaan ei sitä vauhdissa kuulemma enää huomaa. Kaverille tein yhdestä Electrasta tuollaisen.

Kysäses muuten Sabren South-osastolta, ihan kuin olisin ollut näkevinäni yhden noista JepJepin pyöristä siellä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Mooren sivuilla yksi jäykäksi tehty FXR
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

uuze

Tosta jos löytäis vähän paremman kuvan. Olikos tosta jepjepin pyörästä jossain lehdessä juttu?

Hemuli

Hra T., käys optikolla. Toi on Sportsteri.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

uuze

Nyt on nimikin vaihdettu oikeeks. Mut edelleen ongelmaan ratkaisua hakemassa. Jotain kuvia on löytyny netistä mut ei suoraan vastausta miten homma kannattaa tehdä. Jos kone on kumiripustettu rungossa ja taka-akseli taas kiinteesti niin voiko tulla ongelmia toisiovedon kanssa? Onhan nää uudetkin moottorit kumiripustettu mut onko tossa fxr:ssä jotain erikoista mikä jää huomaamatta? Ajattelin et pulttaan koneen runkoon vähän tiukemmin eli lisään kiinnityspisteitä tai sitten rautaa kumien tilalle. Kumpikohan ratkaisu toimis paremmin?

SanttuS

Tossa kaks JepJepin valmistetta.
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

-mika-

itsellä vastaava rojekti menossa, eli ´91 dyna jäykällä persiillä... meinaan kyllä heivata ne kumit helvettiin ja tehdä jäykät kiinnikkeet...

uuze

Kiitos santulle kuvista! Noilla pääsee hyvin suunnittelussa eteenpäin.