Finnbikers

  • 21 Lokakuu 2019, 16:12:00
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Sytytystulppien indeksointi  (Luettu 334 kertaa)

JKKo

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 451
Sytytystulppien indeksointi
« : 29 Maaliskuu 2019, 15:41:02 »

Nyt alkaa mennä reunalla. Huomasin aamulla muutaman kilsan ajettuani Sportsterini käytöksessä heikkouksia. Kylmähkö keli eikä ihan loppuun asti lämminnyt kone ja alkoi "prötäämään" laskelmieni mukaan siinä kohdassa jossa polttoaineen ruiskutusaika jatkuu niin pitkälle, jolloin imuventtiili aukeaa.

Olin jo varustautumassa mittaamaan ruiskun paineet josko vaikka olisi filtteri tukossa. Vaan tauti parani kun kone kuumeni ja ilma lämpeni. Ei siis ollut bensapula. Tai voi olla, mutta ei sovi tarinaan.

Arvelen, että ruiskutettu bensa osuu suoraan tulppiin. Kanavan suuntaa kun funtsii tulppaan nähden niin sehän on just osumareitillä. Mulla on äärimmäisen kapeakeilainen suutinpari jolla sumua ei juurikaan tule vaan ruiskutettu "menee suoraan sinne minne osoitetaan". Muuten toimii hyvin nämä suuttimet ja olen vielä paineennostolla niitä ehostanut.

Tutkimussuuntia voisi olla kaksi. Yksi on se, että laitan NGK:n tilalle jotkut muut tulpat. Toisaalta NGK:t on kestäneet tässä moitteetta, varsinaisesti ei ole tullut pimentynyttä tulppaa vastaan. Toinen idea on kääntää tulpat niin, että sivuelektrodi olisi jotenkin asemoituna niin että sisääntuleva sumu ei osu kipinäväliin. Niitähän on valmiita työkaluja tehdä tulppiin merkit ja on shimmejä joilla tulpat asemoidaan.

Avaan keskustelun:
Kirjattu
883/1200/turbo