Finnbikers

  • 21 Lokakuu 2019, 16:17:31
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Sporsterin cv:n säädöistä  (Luettu 3014 kertaa)

Mvä

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Sporsterin cv:n säädöistä
« : 18 Heinäkuu 2016, 00:14:35 »

Hep. Pyörä on 1200 sporster -89, johon on asennettu normaalia korkeampi puristeiset männät, sekä pari pykälää jyrkemmät nokat. Pyörässä myös suorat alkuperäistä laajemmat putket. Pyörän purkaessani ihmettelin, miten suuttimet ovat 48/170! Eikö vakio sporsterin suuttimet ole 45/175?. Koeajossa ajattelin ottaa tulpat pois ja katsoa väriä ja melko valkoiselta näyttää. Näin täällä jossakin cv:n säätöohjeita, mutta mielestäni suuttimia pitäisi kuitenkn reilusti suurentaa? Kertokaa toki mielipiteenne.

-Mvä
Kirjattu

Kokkonen

  • Global Moderator
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2242
  • Dinosaurus
Vs: Sporsterin cv:n säädöistä
« Vastaus #1 : 18 Heinäkuu 2016, 08:10:25 »

Suuttimien kokoihin en juuri pysty kantaa ottamaan, muuta kuin että ei nuo niin tavattomilta näytä. Sen sijaan voin sanoa, että tulppien väristä ei nykybensoilla enää pysty kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä.
Jos ilmaruuvia joutuu kiertämään enemmän kuin 1,5 kierrosta auki, niin silloin voisi suurentaa välialueen suutinta.
Lue lisää CV:n säätöohjeista, sieltä löytyy lisää vinkkejä ja kommentteja http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=445.0
Kirjattu
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kiwi

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1259
  • Custom Farm Motorcycles
    • Tuurin Asema
Vs: Sporsterin cv:n säädöistä
« Vastaus #2 : 18 Heinäkuu 2016, 09:51:23 »

Vähän pienen olonen toi pääsuutin, mutta jos tulpat ihan valkoset nii laihalla käy.
Kirjattu

Mvä

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Sporsterin cv:n säädöistä
« Vastaus #3 : 19 Heinäkuu 2016, 13:42:10 »

Tuosta Cv:stä vielä. Onko tuossa Cv:ssä jokin vanhempi/ uudempi versio, kun ostamani pääsuutin ei sovi neulasuuttimen kierteeseen. Ostamani pääsuutin on kierteiltään isompaa, kuin nyt kiinni oleva.
Kirjattu

Kiwi

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1259
  • Custom Farm Motorcycles
    • Tuurin Asema
Vs: Sporsterin cv:n säädöistä
« Vastaus #4 : 19 Heinäkuu 2016, 17:45:25 »

Dynojetin thunder nozzle setin mukana tulee eri kierteellä olevat suuttimet. Lukeeko vanhassa vaan 170 vai DJ170? Kun otat sen putken irti johon suutin kiinnittyy niin onko siinä kaksi vai useampi reikä(ä)?
Kirjattu

Mvä

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7
Vs: Sporsterin cv:n säädöistä
« Vastaus #5 : 19 Heinäkuu 2016, 21:16:17 »

Siinä putkessa ei ole kuin yksi reikä lähellä kierrettä putken sivussa. Suuttimessa ei muuta merkintää, kuin 170. Mutta nyt hakemani uudet suuttimet, ovat tosin kooltaan paljon isommat. Vanhan suuttimien levein kohta on uuden suuttimen kierteen kokoinen.
« Viimeksi muokattu: 19 Heinäkuu 2016, 21:24:47 kirjoittanut Mvä »
Kirjattu

johannes

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 201
Vs: Sporsterin cv:n säädöistä
« Vastaus #6 : 28 Maaliskuu 2019, 23:24:45 »

Mikä on bensanpinnankorkeus 92:ssa sportsterissa oikeen.
http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Kaasutin&fbclid=IwAR2IEot3TtnpMbxgXSbYB8jcv51CMPudNwExjQ0ViLE4hkLwcdyZOkDpiyY#S.C3.A4.C3.A4t.C3.B6ohjeet_2
Tuolta sivulta luin samat kuin clymeristä. Enemmän toi mun kaasari tolta 1991 asti näyttää. Mutta mutta onko 1991 asti läppäkeihin siis?
Sääsin ton mukaan mutta toi 18 mm tuntuu vähän kummalle. Plus kohotjuttu ei ole valkoinen eikä musta vaan joku persikan värine.
Anteeksi sekavuus. Väsyttää ihan simona.
Kirjattu

Kiwi

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1259
  • Custom Farm Motorcycles
    • Tuurin Asema
Vs: Sporsterin cv:n säädöistä
« Vastaus #7 : 28 Maaliskuu 2019, 23:39:25 »

CV lienee joku hieno ulkomaankielinen ilmaisu muuttuvakurkkuisuudelle. Jota läppäkeihin ei ole.
Kirjattu

shoveltimppa

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 387
Vs: Sporsterin cv:n säädöistä
« Vastaus #8 : 29 Maaliskuu 2019, 10:16:20 »

CV = constant velocity

Muuttuvakurkkuisuus mahdollistaa sen, että ilman virtausnopeus pysyy jossain rajoissa vakiona, vaikka virtausmäärä muuttuu.
Kirjattu

johannes

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 201
Vs: Sporsterin cv:n säädöistä
« Vastaus #9 : 01 Huhtikuu 2019, 21:42:28 »

Lähinnä et olisko jollain valokuvaa joka ei piirros. En jotenkin tajua tuota, että pidetään tietys asteessa yms. Kuva on huono :/
Kirjattu

JKKo

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 451
Vs: Sporsterin cv:n säädöistä
« Vastaus #10 : 05 Huhtikuu 2019, 15:54:13 »

Noissa muuttuu vuosien varrella moni muukin asia kuin pää- ja välialueen suutin. Vähäpäästöisemmissä on tuhdimpi neula jonka vuoksi muut suuttimet voivat olla suurempinumeroisia kaasuttimen kuitenkin ollessa ihan ok säädöissä. Originaalineuloja on aika heikosti saatavilla mutta joistakin on tehty jälkimarkkinoille uusia painoksia muiden valmistajain toimesta.

Kirjattu
883/1200/turbo

Hd 1200

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 101
Vs: Sporsterin cv:n säädöistä
« Vastaus #11 : 15 Syyskuu 2019, 11:39:21 »

Pääsuutin kannattaa säätää dynossa täyskaasulla.
Kirjattu

JSmedby

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 82
Vs: Sporsterin cv:n säädöistä
« Vastaus #12 : 15 Syyskuu 2019, 16:40:11 »

Pääsuutin kannattaa säätää dynossa täyskaasulla.

Rohkenen olla täysin eri mieltä. Jos vähääkään kasittää mitä on tekemässä, niin CV:n pääsuuttimen saa optimikohdilleen ihan vain kokeilemalla, kun puhutaan yhdistelmästä  HD+CV.  Eikä noita kokeilujakaan tarvi yleensä montaa tehdä, varsinkin jos lähtee liikkeelle täälläkin suositelluista arvoista.
Kirjattu