Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

2005 Touring Power commander 3

Aloittaja kölvi, 04 huhtikuu 19, 10:58:37

« edellinen - seuraava »

kölvi

Moro,

Mulla on käytössä Power commander 2005 Electrassa. Voiko se seota itsekseen? Alkoi viime syksynä käymään melko rikkaalla seoksella ja nyt käynnistelin sen talvilevolta ja sama jatkuu.

Onko ne powercommanderin sivuilta löytyvät ladattavat kartat hyviä vai tarvisko alkaa varailla aikaa dynossa säätämiseen?
Kun suoraan niistä valmiista karttamalleista ei löydy semmoista kombinaatiota, että olisi TC88 custom nokilla(cyclerama cr03, ei löydy specsejä), putkilla ja putsarilla modattu.
Puhuu vähän - eikä silloinkaan asiaa.

jty

Jos siellä on dynossa tehty kartta niin en lähtis mitään ns valmista karttaa lataamaan, vika ei sillä poistu. Kuinka rikkaalla? Senhän pitääkin olla vähän rikkaalla.
Onno ilmanputsari pesty ja öljytty ja tarkastettu ett ilmanotossa ei ole ongelmia

kölvi

Huomattavan rikkaalla. Niin, että talli on hetken käyttelyn jälkeen mustaa savua täynnä.

Dynossa on kartta tehty ja kaiki säännölisesti huollettu pesty ja öljytty. Tarvii vähän vielä tsekkailla ja mahdollisesti varailla aikaa dynoon. Se on 2006 dynotettu Cycle-ramalla Floridassa, että onhan tässä kerinnyt varmaan vuosien varrella jotain tapahtuakin.
Puhuu vähän - eikä silloinkaan asiaa.

flhx

#3
Vastauksena ekaan kysymykseen, voi seota itsekseen. (Ns. mailit tayteen eli roskiskamaa) Ja voi myos kayda niin etta saattaa karayttaa ECM:n. Meilla (Floridalainen HD-diileri) mekatsut kiroilee kun tulee huoltoon erikoisten oireiden kanssa fillareita joissa ns. piggyback tuner eli orgis ECM kanssa pelaava ja arvoja "huijaava" aftermarket tuner, ts. Fuelpak, PowerCommander tms. Vian loytaminen voi valilla olla melko haastavaa, melko usein korjaustoimenpide on etta tilataan tehtaalta uusi ECM ja kehotetaan asiakasta heittamaan ylimaarainen tuner olan yli ja miettimaan orgis ECM flashaamista(jos mahdollista) dynotuksen kera. Nuo tunerit kuormittavat orgis ECMaa ja siksi niita karahtaa. Tama siis mekatsuilta tullutta infoa. Mina en ymmarra mistaan mitaan.

Vanhemmissa Delphi-ruiskuisissa tuo orgis ECM flashaus onnistuu meilla Dynojetin Powervisionilla, uudempiin takuunalaisiin M8 kiukaisiin ei edes tehda mitaan virityksia ellei asiakas allekirjoita vastuuvapautus paperia. Tama siksi etta KAIKKI voimalinjan tehdastakuut ECM myoten raukeavat jos takuunalaiseen pyoraan asennetaan aftermarket-moottorinohjausohjelma tai piggyback tuner. Tuosta tuli diilereille tehtaan maili pari viikkoa sitten. Osaltaan varmasti koska EPA (jenkkien "ymparistonsuojeluvirasto") oli HDn kimpussa paastoihin vaikuttavien osien vaihtojen ja virityksien takia. Harmilllista asiakkaan kannalta on etta HDn omat EPA normien mukaiset ja takuun sailyttavat tunerit on aivan perseesta eika kiukaat toimi niilla kunnolla. M8 kiukaissa tosin orgis ECM pystyy muistaakseni viela n. 18% eron orgikseen ilman sisaantulossa ja pakokaasujen virtauksessa kasittelemaan eli tuneria tarvii teoriassa vasta jos vaihdetaan seka ilmanputsari etta pakoputkisto tai jos aletaan nokkaa vaihtamaan jne. Useimmiten meilla vaihdetaan vain touringeihin uudet vaimentajat jolloin orgis ECM toimii ok. Twincameissahan (ja tietty evoissa) kiuas kay jo tehtaalta alkaen liian laihalla paastojen takia joten teki sille mita tahansa niin lisaa lienta tarvis saada palotapahtumaan heti. Meni OT mutta menkoon...

Kannattaa tietty tsekata ne normaalit, tulpat, ilmanputsari kuten jo mainittukin jne. Jos PowerCommander on toiminut jo 13 vuotta niin pidan jo hyvana saavutuksena, vois olla jo ehka aika ostaa uusi, ei nuokaan nyt ikuisuuksia kesta. Katso nyt kuitenkin myos PC ja orgis ECM liittimet.Jos niissa hapettumaa niin se voi aiheuttaa kaikenlaisia oireita. Itella oli PC kiinni aikoinaan Street Glidessa. Eka PC karahti kun PC ja ECM liittimeen paasi vetta ja kosteutta. Siina vaiheessa helpoimmalla paasi kun osti uuden PCn. se toimi ihan ok sinne kokonaiskilsoihin 100 tkm asti ainakin jolloin myin fillarin. Sittemmin olen upgreidannut ajokalustoa ja ajan nykyaan kaasaripelilla. Twincamilla tosin mutta upgreidaan sen viela evoon jossain vaiheessa.

Tassa tilanteessa ei kannata karttoja ruveta etsimaan koska se ei ole se syy oireisiin (olettaen etta kiukaalle ei ole tehty mitaan ennenkuin oireet alkoivat) mutta uutta PCta varten Esim Fuelmoto tai PC sivuilta loytyy karttoja. Muista vain etta ne ovat vain "suunnilleen" Suomen olosuhteisiin. Polttoaineiden oktaaniluvut ovat jenkeissa eri jne jne. Toki fillari voi toimia ihan ok, mutta jos haluaa oikeasti arvot kohilleen niin dynossa ne loytyy. Vaikkapa Loimaan VTwin Cityn Atteen yhteys, loytyy varmasti useampikin peruskartta joista on hyva lahtea liikkeelle. Ellet sitten paady Powervisioniin. En tieda kuka sen kanssa Suomessa pelaa, vai pelaako kukaan.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

kölvi

Noh - toistaiseksi powercommander otettu välistä pois ja normi iso keväthuolto tehty. Eipä tuo poisto hirveästi menohaluihin vaikuttanut, eli en tiedä millä kartalla se sitten on käynyt. Onko mahdollisesti "nollattu" kun Suomeen tuodessa oli orkkisvaimentimet paikallaan.

Jahka saan paketin missä tulee true duals käyrät, niin varaillaan Loimaalle aikaa säätöön.
Puhuu vähän - eikä silloinkaan asiaa.

kölvi

Nyt takana jokunen kerta ajelua ilman tuota PC.tä.

Kyllä siinä joku käpy tosiaan on. Nyt omalla eculla ei ole rikkaalla käymisongelmia, ei tasakaasulla nykimisiä eikä kyllä seoksen laihuuteen viittaavia pussahduksia ja stumppauksia kylmälläkään ilmalla. Toimii kuin junan vessa ja vetojakin riittää omiin tarpeisiin.

Aika vekkuli toi PC jos  se nokeaa tulppia, savuttaa ja silti se käy putsariin pussahdellen laihalla ja jokusia kertoja risteykseen tullessa se ampui putsariin ja pyörä sammui. Taitaa jäädä toistaiseksi pois käytöstä. ;D
Puhuu vähän - eikä silloinkaan asiaa.

kölvi

#6
Aika on kulunut ja on tehty uudet änkkäri ym. Totuus valkeni euroopan reissussa. Kyllä se PC3 on tullut tiensä päähän.
Uusi PC5 tilattu ja dynotusaika. jospa tuolla taas jokusen vuoden....

EDIT:
Uusi PCV paikallaan ja dynossa käyty. Nyt toimii kuin kello. Atte on kyllä velho.:)
Nyt siis SE putsarilla, Cycle-raman joillain nokilla, Powercommander 5, true-dualseilla ja itsetehdyillä pöntöillä 81hp ja 113Nm. Nokat tykkäisi vähän isommista rutuista kuulemma, niin enstalvena vähän putsataan kansia ja sipastaan siivut pois, sekä ohuet tiivisteet. Tuolla saadaan kympin tienoille rutut niin ei kannata edes pyttyjä vaihtaa 95:siin. (Budjettiviritys) Näillä eväilä pitäisi >120Nm olla tavoitettavissa.
Puhuu vähän - eikä silloinkaan asiaa.

Ropsoni88