Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Wiseco 1200 Mäntä

Aloittaja Hd 1200, 09 marraskuu 18, 19:50:09

« edellinen - seuraava »

Hd 1200

Suunnitteilla olis laittaa wiseco 1200 tasapää mäntä 883 kansien kans mitenkäs ootte näitä laittanu? palotilat pitää suurentaa mutta mites mäntien venttiilin kolot pitääkö tehä uudet ku eikös 883 kannes oo venttiilit lähempänä toisiaan, nokka N9? Kannet kansisetillä työstössä. Kertokaa ny joku joka on tälläsen konversion tehny. Olisko wiseco K1661 mäntä tähän sopiva?

JKKo

Helpommalla pääset kun käytät 883/1200 konversioon passelit männät. Ei tarvitse kaivertaa palotiloja ja niitä mäntiä on Wisecolla ainakin kolmea eri puristuskorkeutta joten saa mieleisensä.

Palotilojen kaiverrukseen jon olemassa jotkin shabloonat mutta omissa kansissani, joista tein "muodon vuoksi" pienet kaiverrukset, taisi olla jotakin 6cc, puristuspaineiden alentamiseksi, hoidin homman piirtämällä 1200 kokoisilla kannentiivisteillä tasoihin kehät joiden yli ei pidä mennä. Snurrausta ja kun alkoi olla lähellä, niin muotokammalla vertailin kantta toista vasten ja tilavuusmittauksilla asettelin viimeisen cc:n kohdalleen.

Kun mulla oli jo ennestään konversioventtiilit en halunnut kajota palotilamuokkauksessa seetien korkeuteen. Siitä tuli rajoite kuinka paljon kansista saa otetuksi pois. Eli jos haluaa kansilla ja vakion 1200 männillä puristukset tolkun alas, voi olla edessä ventttilityöt. Ja jos ne tekee 883 kansien vakioseeteihin, ne käy aika ohkaisiksi ja lyhkäisiksi.

Mun rakentelutarinassa oli kuvia käyntihärön metsästyksestä joka oli viimein kuin löytyi, irtoileva imuventtiilin istukkarengas. Oli semmoinen ohkaiseksi snurrattu ja sitten se irtosi.

883/1200/turbo

Hd 1200

Joo mää suunnittelin sitä tasapäistä mäntää ku konversiomännällä jos tekee niin pitää ottaa kannesta pois niin paljo että saa puristuksen 10.5. Käsittääkseni mun kansissa jää pakoventtiili vakioksi. Lähinnä olis kiinnostanu että minkalainen se vaikka ny K1661 mäntä on ja kuinka vaikeaksi menee jos sen laittaa.