Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin öljypumpun liitännät + öljynkierto

Aloittaja Kokkonen, 30 tammikuu 10, 10:08:05

« edellinen - seuraava »

Jartza

 ???
Kumma juttu, mulla oli early shovel joskus 90 luvun puolivälin paikkeilla, tein yläkerran remontin ja ajoin 4 vuotta ja myin TRE:lle jonka jälkeen silla ajettiin 6 vuotta ja sitten tuli nostajaremontti eteen.  :)

Kapteeni sika

Ei kaikki osaa. Sulle on tulossa sitten 10v huolettomia kilometrejä.  ;)

Jartza


Kapteeni sika

Tarkotin etten mä osaa, tai paja missä mä teetän koneistukset.

Jack

Jos siltä tuntuu, tarttisko tehä jotain? vaikka vaihtaa pajaa osaavaan. Ei kansia oo tarkotettu joka talvi irrotettavaksi. Jotain pielessä jos vuosittain tarttee aukoa.
Flatheads!!!

Spöke

Samaa mieltä, elleivät ajokilometrit ole aivan hervottomissa lukemissa. Minusta kansilla pitäis päästä ainakin 50tkm ilman remontteja, ellei sitten nokassa ole valtaisa nosto.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

#126
Totta hörisette. Viime remppakerta olisi voitu ehkä välttää kun olisi huomannut tsekata pari muutakin tekijää kun pelkät venat/ohjurit. Ohjurit ja venat siis uusittiin viime talvena, nyt ne valurautaohjurit oli kuitenkin kuluneet sen verran että oli nippanappa haarukassa. Varsinainen kärytyksen syy ei todnäk kuitenkaan ollut se. Kilsoja kertyy 10-15K kesä. Edellisellä kerralla vena-ohjurivälys tehtiin liki minimiin, nyt ne tehtiin minimiin.

Kapteeni sika

Jos sallitaan niin pikkusen kertaan aikasempia tapahtumia, täysiä kansiremppoja ei siis ole tehty kuin 1.

Ekan kerran savutti etupytty, otin kannet irti ja vein ne ehjäämöön. Ne purettiin ja todettiin että etupaon ohjuri oli reilusti väljä, muutkin tulkattiin ja ne oli ok. Vaihdettiin pelkkä kulunut ohjuri. (+ kulmat venoihin ym)

Seuraavana syssynä savutti taas, muistaakseni molemmat syltyt. Kannet irti ja purkuun. Nyt oli kaikki muut ohjurit väljiä ja joku ohjuri oli lähtenyt liikkeelle. Venoissa kulumaa ja ne vaihdettiin ohjureiden lisäksi.

Nyt viime syksynä taas savutusta. Ohjurit nippanappa haarukassa mutta ilmeni että takakannen savutus johtuikin joskus hitsatusta kohdasta eikä ohjurin pesä ollut virheetön ja öljy pääsi ohjurin ja kannen raosta. Lisäksi keinuvipujen puslat niin väljät ettei niitä tarvinnut ees tulkata, sieltä kun pukkaa liiaksi öljyä niin jossain vaiheessa käryttää vaikka olisi kumit venttiilien varsissa.

Nyt on odotukset korkeella.  :D Toivottavasti "savumerkkejä" vitja ei jatku mun toimesta ens syksynä.


Timppa62

Mulla on nyt työnalla breather valven vaihto orggis-muovisesta S&S:n metalliseen. Kaikki huolelliset kansihommat on tuhraantuneet kuuman kesäpäivän jälkeen, kun muovinen paska ei pysy hommassa mukana. Näin mä sen tulkkaan ja oon fiksummilta kuullut.

Kapteeni sika

Joo sama käsitys, muovinen roskiin. Edellinen omistaja on sen jo vaihtanut mun pyörään. Ei ole edes naarmuja pesässä.

Mauri

Terve täällä aloitteleva shovel omistaja ihmettelee öljyn kiertoa.
Muutama viikko ajeltu härpäkkeellä. Öljy letkut aikaisempien omistajien jäljiltä. Minusta jokseenkin vedetty erilailla mitä näissä ohjeissä tässä säikeessä.. Parit kuvat malliksi. Öljytankkina on ilman öljyn suodatinta oleva hevosenkenkä. Johon huohotus laitettu korkista putkella ulkoilmaan..

Vuppe

#131
Onko siinä kampikammion huohotus, elikä nippa pumpun takaa, lohkosta, letkutettu öljytankin huohotukseen?

Mauri

Niin se näyttäisi menevän. Sen alla näkyy myös tulpattu lähtö kuvassa.
Onko tämä toimiva systeemi vai kannattaisiko tuo huohotus jotenkin muokata? Talven aikana tarkoitus lisätä öljyn suodatin paluu linjaan. Sitä koetinkin jo tutkia toisesta säikeestä.

Vuppe

Näyttää mun silmiin että kampikammion huohotus on tukittu ja öljytankin huohotus on liitetty ensiön paluu nippaan, joka pitäisi olla tulpattu.

Katso tämän säikeen ekaa sivua, siinä on kuva.

Mauri

Otanpa  pakoputken pois tieltä ja muokkaan liitännät ekan sivun kuvan mukaiseksi. Kiitos vastauksesta.