Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

EFI sportsterin hipistelyä

Aloittaja nostokurki, 30 syyskuu 18, 17:22:39

« edellinen - seuraava »

Make

Lainaus käyttäjältä: flhx - 29 lokakuu 18, 03:49:53
Mitenkas pitkia reissuja aattelit ajaa ilman etta tankkaamaan paaset? Tankissa 2.8 gal eli n.10.6L, tommonen EFI-porsas tuskin kuluttaa yli 5L satkulla ellei oo saadot ihan pain vittua? Eli 200km pitas paasta, kai noilla jotkut on paassy 4 - 4,5L/100km kulutuksiinkin. Jos tuntuu etta lisatankille tarvetta niin sellanen pieni litran tai parin bensakannu ja se sivulaukkuun? Tai teet sille jonkun nahkalaukun iskareiden eteen tms.

Tai sit aina vaan ennakoivaa ajoa ja kay tankilla riittavan usein...

Jep. Yhdellä pikaisella rvn:n reissulla tein näin. Pankkikortti meni jumiin, koska joku algoritmi laski , että nyt on liian usein pieniä ostoksia. Tai jotain. Takaisin aiheeseen.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

flhx

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 29 lokakuu 18, 17:50:20
käytännöllinen ratkaisu olisi ajaa kaupunkiajot hienolla tankilla ja vaihtaa pitkille turneille isompi tilalle. tyypillisten 6 gal fatbobien sijaan suosittelen jotain niin hirveän näköistä mallia että se on jo hieno ks kuva alla
...

jos toimintasäde on 200 km niin sehän ei tarkoita että just sen 200 km kohdalla olis bensis, ainakaan Lapissa,  eli siis 150 kohilla pitää alkaa hahmotella missä tankkaa

Kaytannollinen ratkaisu olis vaihtaa sportsteri touringiin jos reissata haluaa mutta mita helvettia kaytannollisyydella on tekemista naissa touhuissa?

Niin, kylla ma oon ainakin ollu yleensa aika hyvin tietonen kuinka pitkaan tankillisella ajaa ja ottanut hyvin marginaalit koska alkaa bensista ettia. Jos tietaa etta 200kilsaa menee ja alkaa siina 200km kohdilla ettia bensista niin sellasen tolvanan nyt sopiikin tyontaa sita fillaria siella tien pientareella.

Muistan eraan Saksan reissun kaverin kanssa kun mulla oli Buell alla. Oltiin ajeltu aika reippaasti hetki ja paatin tankata kun sopivasti kaannyttiin pienemmalle tielle, kaveri mutisee etta saatanaako sita alvariinsa pitaa pysahtya tankille, eihan meilla oo matkaa enaa kun vajaa sata majapaikkaan. Oltiin ajettu reilu sata kilsaa edellisesta tankkauksesta, en muista tarkkaan enaa. Pistin sitten Buellin 8 litran racing-tankkiin sellasen 7,5L bensaa, just silla rajalla etta en viela ihan varatankille ollu joutunu vaihtaa. Kysyin sitten kaverilta etta tolla ois paassy n. 30 kilsaa, olisko ollu parempi etta oltas tyonnelty fillaria tien poskessa, vai sopiiko etta tankkaan kun tarvii?
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

flhx

Lainaus käyttäjältä: Jack - 29 lokakuu 18, 08:41:02
jeba, 4,5 kulutukseen pääsee, mut silti ei sillä kahtasataa aja, 140-150  ja mennään höyryillä.
...

Kyllahan silla kakssataa ja ylikin ajaa tolla 4,5L kulutuksella, sehan riippuu tankin koosta.. (tahan sellanen irvisteleva hymio)

883 sportyilla on jotkut paassy jopa alle 4L kulutuksiin, hammasteltiin aikoinaan yhen sellasen kulutusta kun se meni just jollain 4L satkulla tai jopa hiukka alle. Ja siis kyseessa kaasariporsas...eika kayny ees laihalla.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

JKKo

Lainaus käyttäjältä: flhx - 30 lokakuu 18, 01:52:33
Lainaus käyttäjältä: Jack - 29 lokakuu 18, 08:41:02
jeba, 4,5 kulutukseen pääsee, mut silti ei sillä kahtasataa aja, 140-150  ja mennään höyryillä.
...

Kyllahan silla kakssataa ja ylikin ajaa tolla 4,5L kulutuksella, sehan riippuu tankin koosta.. (tahan sellanen irvisteleva hymio)

883 sportyilla on jotkut paassy jopa alle 4L kulutuksiin, hammasteltiin aikoinaan yhen sellasen kulutusta kun se meni just jollain 4L satkulla tai jopa hiukka alle. Ja siis kyseessa kaasariporsas...eika kayny ees laihalla.

80:n rajoitteisella reitillä 4,1 litraa sataselle 1200 kokoisella jossa omatekoinen ruisku.
883/1200/turbo

Jack

Joo, jos alle satasen pitää vauhtina on tulos lähempänä 4 litraa ku 4,5ttä.
Flatheads!!!

JKKo

Ja sillähän siellä kairassa selviää pitkästä tankkauspisteiden välistä kun ei pidä hirveintä kiirettä. Jää osumatta poroonkin!
883/1200/turbo

nostokurki

Kylläpä eksyi aiheesta. Joku pieni varaputeli tulee jos on tullakseen ja sillä sipulit. Pyörä ei vaihdu enduroon ja touring tulee korkeintaan tämän kaveriksi.

Sovittelin eilen noita lyhyempiä iskareita (275mm) alle:



Kuvassa iskari on "väärällä" puolella paikoillaan ja tämänpuoleinen on vaan vertailuna, että paljonko perä laski.

Näyttää ihan piestyltä koiralta, perse maassa. Ei hyvä.

Tilasin Progressive suspensionin 412, väriltään mustat ja 12" versiona. Eiköhän se niillä asetu oikeaan korkeuteen.

Seuraava homma olisi pätkäistä takalokari.
-99 fat boy evo, -08 xl883

Jack

#37
Oisit dropannu keulan kans, t-kappaleesta läpi vaan.  Se on toi 21" eturilla ku nostaa keulaa.  + toi takalokari saa perän näyttämään matalammalta ku onkaan.  Lyhyenä ihan eri olonen
12" on krossi-iskari.  

Jos kiinnostaa voin laittaa kuvaa 19" etupyörällä ja 11" takaiskareilla. Snadisti keula dropattuna ja ilman droppausta.
Flatheads!!!

nostokurki

Emmää keulaa halua madaltaa. Perän madalluksen pilaa pääasiassa se kun strutsit tulee vanteen päälle asti, näyttää jotenkin niin lässähtäneeltä. Takalokarin suhteen olet kyllä oikeassa, sen lyhennys pitää ottaa seuraavaksi projektiksi.

Otin tänään tankin kotiin koesovitusta varten, eikä kyllä helpota yhtään mietinnässä että maalaako koneen mustaksi vai ei. Mutta tankista tuli hyvä.





Tuo sävy on juuri niin tumma kuin halusinkin.
-99 fat boy evo, -08 xl883

Jack

Paan uhallakin kuvan, 11" takaiskarit, ei makaa vanteella asti strutsit. Vai onks nois sun 10,5?

Eli laita korkeempi, retrompi rengas taakse.... sekin vaikuttaa.  Tai ei vaikuta... jotain outoo.. mut 12 iskareilla saat krossimopon
Flatheads!!!

montana

Mä jättäisin moottorin maalaamatta. Just hyvä tolla tankilla ja valkosivuilla. Ja lolarinkin jättäisin lyhentämättä.

Kiwi

Ohjaustankoon kiiltoa eikä mitään mustaa moottoriinkaan. Flaken kanssa vaan sopii muukin kiilto.

vaakko

Lyhyemmällä takalokarilla saa kyllä pelivaraa perän korkeuden kanssa. Toimii korkeampi ja toimii matalampi. Sitäkin kannattaa arvioida, miten paljon iskarin toiminnallista osuutta eli iskunvaimennusta arvostaa :) 11" ei tarjoa sitä lajia ihan hirveästi, 12" jo merkittävästi enemmän.

nostokurki

Takalokari on nyt pätkäisty.

Kuvassa perä on sillä korkeudella kuin se tulee 12" iskareilla olemaan ilman kuormaa.



Minusta tuosta tuli nyt juuri passeli. Vakiota matalampi mutta perä ei viistä maata, ja takalokarin muotoleikkaus saa perän näyttämään kuitenkin enemmän madalletulta kuin sen 1" mitä siitä oikeasti lähti korkeutta.

Sportster Ironissa minulla oli Burlyn slammer sarja, enkä tykännyt yhtään. Järkyttävä ajaa ja näytti siltä niinkuin joku olisi istunut sen lyttyyn. Tällainen melkein 190cm ukko tarvitsee pyörään kokoa ettei näytä siltä kuin ajaisi monkeylla :)

Tuosta tulee kyllä mukavan siro ja kevyt lookki, kun on vähän väriä ja kiiltoa pyörässä.
-99 fat boy evo, -08 xl883

nostokurki

Saattaa olla, että takalokarin leikkausta joutuu nostamaan vielä vähän pystympään. Tuota on vähän hankala hahmottaa ahtaassa tallissa, pitäisi käyttää pyörää ulkona päivänvalossa.

Takaiskarit tuli ja ovat paikoillaan. Kyllähän tuon eron huomasi heti ensi istumalta, miten erilaiset "oikeat" iskarit on halpiksiin verrattuna... :)



Ja etuhihnapyörän mutterin avainkin tuli tehtyä. Joo joo, olisi niitä saanut valmiinakin, mutta niin sai itse tekemälläkin ;D



Nyt melkein alkaa häiritsemään tuo penkin koko, forty-eight tai 72 vakiopenkki sopisi kokonaisuuteen paljon paremmin. Joutunee ehkä rustaamaan sellaisesta ostoilmoituksen. Tietty jos jollakulla on valmiiksi tiedossa, niin saa vinkata :)
-99 fat boy evo, -08 xl883