Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
22 Helmikuu 2019, 15:58:53 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: EV27 ja puristukset-> keihinin suutin koot?  (Luettu 1540 kertaa)
Potilas-saarinen
Newbie

Viestejä: 3


« : 04 Syyskuu 2018, 11:03:28 »

Tervehdys!

Rakentelukausi lähestyy ja sormet syyhyyää päästä purkaan mopoa

Nokka jo hommattuna EV27, mutta jäin miettimään että minkälaista mäntää lykkäisi paikoilleen.
KB takomännät 10,5:1 puristuksilla mitä oon katellu, mut onkohan jo liikaa puristuksia tolle nokalle?

jenkkifoorumeilla mitä kattelin nii suosittelivat 9.5:1-10,0:1 ruttuja

Kilpuria en ole tekemässä vaan vähän vauhikkaampaa mitä vakio.

pyörä on -95 softail ja v&h shortshotit, s&s sytkähilut, s&s putsari ja cv kaasari + läjä suuttimia

mielipiteitä ja ajatuksia/kokemuksia kuuntelen mielellään
« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu 2019, 00:04:47 kirjoittanut Potilas-saarinen » tallennettu
Tuusulan T-Bone
Hero Member
*****
Viestejä: 2307



WWW
« Vastaus #1 : 05 Syyskuu 2018, 12:39:54 »

9,5:1 on tolle nokalle passeli.
tallennettu

"If it ain't long, it's wrong." - Sugar Bear
Hessu
Sr. Member
****
Viestejä: 874


« Vastaus #2 : 05 Syyskuu 2018, 19:39:40 »

Menee, mutta ei kyllä tuu mikään raketti. Veto loppuu aika aikaisin.
tallennettu
Jukki
Newbie

Viestejä: 1


« Vastaus #3 : 20 Syyskuu 2018, 10:52:11 »

Jo ei enempää ku 9,5.paras toimiva nokka 9,5 ruttulla ois ev3.tää ny vaan oma mieli piteeni.
tallennettu
Blower1
Jr. Member
*
  • Turku
  • Viestejä: 190


    « Vastaus #4 : 25 Syyskuu 2018, 10:14:35 »

    Toimii vielä kympin puristuksilla, tosin startti on hiukan kovilla.
    Puristuksissa ei kannata uskoa mäntäpaketin numeroihin, vaan mitata palotilan koko ko. männillä.
    Kannattaa samalla laittaa squish yhteen milliin. Tulee hiukan pirteempi kone.
    tallennettu
    Potilas-saarinen
    Newbie

    Viestejä: 3


    « Vastaus #5 : 02 Helmikuu 2019, 20:09:16 »

    Jees!

    eli kokoonpanoksi tuli nyt ev27 nokka ja 9,5 ruttuset KB:n männät ekassa ylikoossa, s&s putsari ja
     s&s sytkä vermeet ja putkisto vaihtu v&h 2-1 tuubiin.
    sekä iso läjä toimintavarmuuteen vaikuttavia osia...

    kysymys oiski nyt suuttimien koosta ja kaasarin säädöistä.
    lykkäsin 45 ja 195 suuttimet sekä n65c neulan n.1mm rikka neulan alla ja tyhjäkäynti ruuvi 2,5 auki.
    Luistin reikää menin tyhmyyksissäni poraan isommaksi viime talvena 3mm. vakio jousi on kuitenki paikoillaan.

    nyt ku ensimmäiset startit on tehty ja muutaman kerran ku oon käyttäny nii jonki verran aivastellee putsariin mut sitte ku lämpiää nii loppuu aivastelu. talli on kuite 20c lämmössä.

    onkoha ihan alueella noi suuttimet ja tyhjäkäynti ruuvi?

    mitäs mieltä raati?

    Ps. Perkele että polttelee ajeleen...

    -Potilas-saarinen
    « Viimeksi muokattu: 02 Helmikuu 2019, 21:54:38 kirjoittanut Potilas-saarinen » tallennettu
    twinspeed
    Full Member
    ***
  • Turku
  • Viestejä: 690



    « Vastaus #6 : 02 Helmikuu 2019, 22:20:50 »

    Kyllä se hyvältä vaikuttaa... voi olla pikkusen rikkaalla

    195 on aika suuri pääsuutin, vaikka onhan mullakin ollut testisdä 190  ja 200kin. Yleensä suosittavat testaamaan 180stä ekana (esim Hammer...). 

    Neula ja sen korkeus vaikuttaa pääsuuttimen valintaan  Tämän lisäksi muun muassa ilmanputsari, pakoputki ja sääolosuhteetkin vaikuttaa....






    tallennettu

    "The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1212

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #7 : 02 Helmikuu 2019, 22:44:34 »

    Tarkemmat säädöt keväällä kun kelit on lämpöisen puolella, nyt on täysin turhaa arpoa suuttimia.
    tallennettu
    JSmedby
    Jr. Member
    *
  • Ylöjärvi
  • Viestejä: 69



    « Vastaus #8 : 04 Helmikuu 2019, 09:27:21 »

    Jees!

    eli kokoonpanoksi tuli nyt ev27 nokka ja 9,5 ruttuset KB:n männät ekassa ylikoossa, s&s putsari ja
     s&s sytkä vermeet ja putkisto vaihtu v&h 2-1 tuubiin.
    sekä iso läjä toimintavarmuuteen vaikuttavia osia...

    kysymys oiski nyt suuttimien koosta ja kaasarin säädöistä.
    lykkäsin 45 ja 195 suuttimet sekä n65c neulan n.1mm rikka neulan alla ja tyhjäkäynti ruuvi 2,5 auki.
    Luistin reikää menin tyhmyyksissäni poraan isommaksi viime talvena 3mm. vakio jousi on kuitenki paikoillaan.

    nyt ku ensimmäiset startit on tehty ja muutaman kerran ku oon käyttäny nii jonki verran aivastellee putsariin mut sitte ku lämpiää nii loppuu aivastelu. talli on kuite 20c lämmössä.

    onkoha ihan alueella noi suuttimet ja tyhjäkäynti ruuvi?

    mitäs mieltä raati?

    Ps. Perkele että polttelee ajeleen...

    -Potilas-saarinen

    Silloin, kun minulla oli ev27 vielä, niin suuttimet olivat 45/170. N65C neula ilman prikkaa ja ruuvi noin 2,5 kierrosta auki. Mitään eroa ei muuten huomannut, kun kokeili 180:sta, joten käytin 170:aa. Mutta, kun pyörässä oli 48 tyhjäkäyntisuutin ja vakioneula, niin käynti erityisesti kylmänä oli pitkään huonoa. N65C:hän rikastaa erityisesti alakierroksia verrattuna vakioon, joten olettaisin, että sinun setuppisi on rikkaalla tuon prikan kanssa (?). Pääsuutin tuntuu minusta isolta. 3mm:n reikä luistissa on ihan ok, ja joidenkin amerikanviisaiden oppien mukainen...
    tallennettu
    Potilas-saarinen
    Newbie

    Viestejä: 3


    « Vastaus #9 : 08 Helmikuu 2019, 23:33:06 »

    No perskule.

    Pittääpä kokkeilla ilman sitä prikkaa, kuhan tullee tiivisteet bensahanaan ja tilasin myös neitseellisen luistin. Jostain luin että oli loppunu pärskimiset vakio luistilla.

    sekä huomasin viimekesänä että jäi vähä kierrokset aina päälle ku löysäs kaasun eli luisti jäis vähä kellumaan ku on porattu isommaksi sitä reikää ja tekee sitä vieläki ku kaasutteli tyhjäkäynnilä.

    no pistetään infoa onko mitään muutoksia ku vaihan noi osat ja poistan prikan.

    pääsuutin voi olla kyllä isohko, mut senki pääsee vasta testaan ajossa.

    Lunta tulee ja ajokuume kasvaa... PRKL...

    -Potilas-saarinen

    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1212

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #10 : 09 Helmikuu 2019, 15:15:18 »

    Parhaiten mulla toimi tc:ssä cv keihini thunderslide muoviluistilla, mutta vakionkin pitäis riittää aika pitkälle. Muistelisin jostain lukeneeni niin hyvät perustelut olla poraamatta luistin reikää ettei ole tehnyt mieli sitä kokeilla.
    tallennettu
    Sivuja: [1]   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook