Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

EV27 ja puristukset-> keihinin suutin koot?

Aloittaja Potilas-saarinen, 04 syyskuu 18, 12:03:28

« edellinen - seuraava »

Potilas-saarinen

Tervehdys!

Rakentelukausi lähestyy ja sormet syyhyyää päästä purkaan mopoa

Nokka jo hommattuna EV27, mutta jäin miettimään että minkälaista mäntää lykkäisi paikoilleen.
KB takomännät 10,5:1 puristuksilla mitä oon katellu, mut onkohan jo liikaa puristuksia tolle nokalle?

jenkkifoorumeilla mitä kattelin nii suosittelivat 9.5:1-10,0:1 ruttuja

Kilpuria en ole tekemässä vaan vähän vauhikkaampaa mitä vakio.

pyörä on -95 softail ja v&h shortshotit, s&s sytkähilut, s&s putsari ja cv kaasari + läjä suuttimia

mielipiteitä ja ajatuksia/kokemuksia kuuntelen mielellään

Tuusulan T-Bone

9,5:1 on tolle nokalle passeli.
Long John Stroker

Hessu

Menee, mutta ei kyllä tuu mikään raketti. Veto loppuu aika aikaisin.

Jukki

Jo ei enempää ku 9,5.paras toimiva nokka 9,5 ruttulla ois ev3.tää ny vaan oma mieli piteeni.

Blower1

Toimii vielä kympin puristuksilla, tosin startti on hiukan kovilla.
Puristuksissa ei kannata uskoa mäntäpaketin numeroihin, vaan mitata palotilan koko ko. männillä.
Kannattaa samalla laittaa squish yhteen milliin. Tulee hiukan pirteempi kone.

Potilas-saarinen

#5
Jees!

eli kokoonpanoksi tuli nyt ev27 nokka ja 9,5 ruttuset KB:n männät ekassa ylikoossa, s&s putsari ja
s&s sytkä vermeet ja putkisto vaihtu v&h 2-1 tuubiin.
sekä iso läjä toimintavarmuuteen vaikuttavia osia...

kysymys oiski nyt suuttimien koosta ja kaasarin säädöistä.
lykkäsin 45 ja 195 suuttimet sekä n65c neulan n.1mm rikka neulan alla ja tyhjäkäynti ruuvi 2,5 auki.
Luistin reikää menin tyhmyyksissäni poraan isommaksi viime talvena 3mm. vakio jousi on kuitenki paikoillaan.

nyt ku ensimmäiset startit on tehty ja muutaman kerran ku oon käyttäny nii jonki verran aivastellee putsariin mut sitte ku lämpiää nii loppuu aivastelu. talli on kuite 20c lämmössä.

onkoha ihan alueella noi suuttimet ja tyhjäkäynti ruuvi?

mitäs mieltä raati?

Ps. Perkele että polttelee ajeleen...

-Potilas-saarinen

twinspeed

Kyllä se hyvältä vaikuttaa... voi olla pikkusen rikkaalla

195 on aika suuri pääsuutin, vaikka onhan mullakin ollut testisdä 190  ja 200kin. Yleensä suosittavat testaamaan 180stä ekana (esim Hammer...). 

Neula ja sen korkeus vaikuttaa pääsuuttimen valintaan  Tämän lisäksi muun muassa ilmanputsari, pakoputki ja sääolosuhteetkin vaikuttaa....






"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Kiwi

Tarkemmat säädöt keväällä kun kelit on lämpöisen puolella, nyt on täysin turhaa arpoa suuttimia.

JSmedby

Lainaus käyttäjältä: Potilas-saarinen - 02 helmikuu 19, 20:09:16
Jees!

eli kokoonpanoksi tuli nyt ev27 nokka ja 9,5 ruttuset KB:n männät ekassa ylikoossa, s&s putsari ja
s&s sytkä vermeet ja putkisto vaihtu v&h 2-1 tuubiin.
sekä iso läjä toimintavarmuuteen vaikuttavia osia...

kysymys oiski nyt suuttimien koosta ja kaasarin säädöistä.
lykkäsin 45 ja 195 suuttimet sekä n65c neulan n.1mm rikka neulan alla ja tyhjäkäynti ruuvi 2,5 auki.
Luistin reikää menin tyhmyyksissäni poraan isommaksi viime talvena 3mm. vakio jousi on kuitenki paikoillaan.

nyt ku ensimmäiset startit on tehty ja muutaman kerran ku oon käyttäny nii jonki verran aivastellee putsariin mut sitte ku lämpiää nii loppuu aivastelu. talli on kuite 20c lämmössä.

onkoha ihan alueella noi suuttimet ja tyhjäkäynti ruuvi?

mitäs mieltä raati?

Ps. Perkele että polttelee ajeleen...

-Potilas-saarinen

Silloin, kun minulla oli ev27 vielä, niin suuttimet olivat 45/170. N65C neula ilman prikkaa ja ruuvi noin 2,5 kierrosta auki. Mitään eroa ei muuten huomannut, kun kokeili 180:sta, joten käytin 170:aa. Mutta, kun pyörässä oli 48 tyhjäkäyntisuutin ja vakioneula, niin käynti erityisesti kylmänä oli pitkään huonoa. N65C:hän rikastaa erityisesti alakierroksia verrattuna vakioon, joten olettaisin, että sinun setuppisi on rikkaalla tuon prikan kanssa (?). Pääsuutin tuntuu minusta isolta. 3mm:n reikä luistissa on ihan ok, ja joidenkin amerikanviisaiden oppien mukainen...

Potilas-saarinen

No perskule.

Pittääpä kokkeilla ilman sitä prikkaa, kuhan tullee tiivisteet bensahanaan ja tilasin myös neitseellisen luistin. Jostain luin että oli loppunu pärskimiset vakio luistilla.

sekä huomasin viimekesänä että jäi vähä kierrokset aina päälle ku löysäs kaasun eli luisti jäis vähä kellumaan ku on porattu isommaksi sitä reikää ja tekee sitä vieläki ku kaasutteli tyhjäkäynnilä.

no pistetään infoa onko mitään muutoksia ku vaihan noi osat ja poistan prikan.

pääsuutin voi olla kyllä isohko, mut senki pääsee vasta testaan ajossa.

Lunta tulee ja ajokuume kasvaa... PRKL...

-Potilas-saarinen


Kiwi

Parhaiten mulla toimi tc:ssä cv keihini thunderslide muoviluistilla, mutta vakionkin pitäis riittää aika pitkälle. Muistelisin jostain lukeneeni niin hyvät perustelut olla poraamatta luistin reikää ettei ole tehnyt mieli sitä kokeilla.