Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovelin kunnostus

Aloittaja karpo, 29 elokuu 18, 13:04:25

« edellinen - seuraava »

karpo

elikkäs tuli purettua pyörästä kone.kuului ihmeellistä kalkatusta ja syyksi ilmeni tähden mallisen laakeripesän löystyminen lohkosta.lohkot ja kampura meni pajalle tutkittavaksi.sylinterit ajattelin vaihtaa kun joskus alahelmasta haljennut palanen ja hitsattu,tois vähän lisä turvaa kentie. uutena harrastajana en oikein vielä harrikka hommat ole hallussa. kun nyt on kone atomeina niin olisiko jotain vinkkejä miten sais tehoa vähän lisää :)

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: karpo - 29 elokuu 18, 13:04:25
...syyksi ilmeni tähden mallisen laakeripesän löystyminen lohkosta.lohkot ja kampura meni pajalle tutkittavaksi.sylinterit ajattelin vaihtaa...

Kantsii ajatella vaihtaa myös lohkot...

Mä oon yhen tollasen korjannu. Vittumainen homma, eikä korjauksen kestoiästä ole takuuta.
Long John Stroker

karpo

ootella tuomiota lohkoista tulleeko niistä ennää kalua,jos ei niin sitten häätyy ostaa uudet

Antti S.

Velipojan shovelin vetopuolen lohkoon iski sama vika joskus viime vuosikymmenen loppupuolella. Lääke tuohon tautiin oli ehjän lohkon hommaaminen,joka löytyi sopivasti Saksan ebaysta. Hyvin on se pyörä palvellut omistajaansa täydellisen konerempan jälkeen,kohta 10 vuotta tuosta operaatiosta. Veikkaan että joku 50-60 tkm on sillä fillarilla menty ilman isompia ongelmia.
Suosittelen että teet täyden konerempan,uudet laakerit alakertaan,yläkerta kuntoon myös jne kerran motti on leväällään. Mikäli kampiakselikin on paskana ja tekee mieli tehoja,niin stroukki koneen rakennus voisi olla yksi vaihtoehto..

karpo

täys remppa tehdään. lohkot,kampura ja laakerit jo tehtynä.uudet pytyt ja männät tulee kans.kannet menee pajalle tarkistettavaksi

masa

Hjyvää pukkaa tuleen, noi kaikki tehtynä sulla on hyvät mahikset saada kone rock'aamaan todella ,mää tein noin samat parivuotta sitten kaikki ok ,mut nyt latauksen kaa alkoi ropleemat heti keväällä ,pitää talvella koittaa selvitellä mikä vittu siellä maksaa

Ropsoni88

Lainaus käyttäjältä: masa - 21 lokakuu 18, 00:41:27
Hjyvää pukkaa tuleen, noi kaikki tehtynä sulla on hyvät mahikset saada kone rock'aamaan todella ,mää tein noin samat parivuotta sitten kaikki ok ,mut nyt latauksen kaa alkoi ropleemat heti keväällä ,pitää talvella koittaa selvitellä mikä vittu siellä maksaa

mulla jätti kesällä tiellä kun lohkon sisään menevät piuhat oli sulanu kun liitin sai huonosti kontaktia, ostin spyken koko setin uuen.. eipä tuosa omaskaan oonmuuta vanhaa ko puola, kone ja loova tehty puolivuotta sitte..😂

sakke.vee

voimaa toki saa kohtuu edullisestikin ajatellen, että sulla on lähes koko mosa menossa koneistukseen. hevosvoimista en tiedä mutta oma shovelini on 9,5 puristeisilla keith blackin männillä (koska wisecoon ei ollut varaa), andrewsin hb nokka-akselillla ja siihen vaadittavalla venttiilijousisetillä, sikäli 81 tai uudemmat kannet, sekä dyna s sytytysjärjestelmällä. kaasutttimena on toiminu läppäkeihin johon on tehty tältäkin sivustolta löytyvien ohjeiden mukaiset muutokset. -tulee tosin nyt  vaihtumaan uudempaan mallliin esim. cv tai johki muuhun japanilaiseen kaasuttimeen. toimii toki tolla läppämallillakin vaikka moni sitä haukkuukin. näillä mennnään mun mielestä jos sen verran vauhdikkaasti, että varmasti on yli pyörän muiden ominaisuuksien. -jarrut kandee ainaski päivittää jos haluaa kulkea lujempaa. Paitsi jos olet nuorempi kaveri niin unohda toki tämä=) itse suosin japanilaisia jarruja kun ovat kokoonsa nähden niin mukavan tehokkaita.
Aina tietsi ihan hyvä  muistaa, että vaikka shoveli kova peli onkin, ei tehoja tavotellessa kannata sitä rimaa sinne 12 kawan asteille asetella. saattanee tulla pettymys....=D

sakke.vee

lisänä toho ylempään, että kyllä niitä puristuksia varmaan voi nostella sinne 12:1 asti, mutta hyvä muistella että ei ole niitä nakutusantureita yms muita herkkuja, joten detonoinnin kanssa saattaa tulla ongelmia. Omani on ja pysyy kampikäynnisteisenä ja en meinaa siksi enempää nostaa puristuspaineita.
Knightrider.com sivulla löytyy ihan kiiinnostavaa tietoa virityshommeleista.