Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

avon speedmaster mk2 ja vesi

Aloittaja mikjus, 13 elokuu 18, 20:20:38

« edellinen - seuraava »

mikjus

Eilen tuli kunnolla vettä ja tienpinnalle jäi sitä reilusti lillumaan. Ajelin pimeässä kotiin ja nyt kun etuvalo on taas suunnattu oikein huomasin että eturenkaasta suihkuaa vesi suoraan etulamppuun ja siitä syliin. +24 keula tuntuu olevan oikein optimaalinen suihku kun se on asennettu noin 59 asteen kulmaan. Suihkuja on yhtä monta kun avon speedmaster mk2 renkaassa uria. Etulokarinkin on mutta siitä ei nyt ollut mitään hyötyä sillä vesi nousee renkaan etureunasta suoraan ylöspäin ja ajoviima kääntää sen taakseppäin. Ilmiön näki nyt taas hyvin kun oli pimeää. Tuli vaan mieleen että onko tämä vain speedmasterin ongelma ja voisiko erilainen eturengas roiskia edes vähemmän vettä suoraan päin pläsiä. Pitkittäisen urat ei varmaan ainakaan helpota asiaa. Onko kokemuksia vaikuttaako kuvio kuinka paljon veden poistumissuuntaan ja jos niin mikä olisi paras merkki/malli. Kumin koko siis 21".

Kiwi

Mulla on 3.50 mk2 safety mileage (takarengas) edessä ja sateella sitä vettä suorastaan ryöppyää. Edellinen 3.00 speedmaster ainoastaan roiski. Mulla toki ysitoistanen etutennari ja ainoostaan +12”

timppa-69

mulla on 21 tuumanen avoni edessä ja +4 springeri..hyvin naama pysyy märkäna..joutuu ajamaan niska vinossa kuin harri kirvesniemi konsanaan...etulokarin kun siihen tekee jeesusteipistä sillai että teipin reuna osuu renkaaseen niin jeesaa aika paljon...

Hessu

Mielenkiintoinen ajatus. Epäilen kyllä, ettei kuvioinnilla ole asiaan paljonkaan merkitystä.
Myytinmurtajat osastoo...

flhx

Joskus luvulla panheadissa oli monen merkkisia eturenkaita(kin) Speedmasterista Metzeleriin. Keula ei ois saanu Tuusulan hyvaksymisleimaa kun oli vaan +18" mutta sillakin mentiin akselivalissa  jo n.10cm yli silloisen"ehdottoman maksimin", hillittomalla sakalla sain tuon akselivalin merkattua silti otteeseenkin. Etulokaria ei tietysti ollut, ei sellanen pitkakeulaiseen kuulu. Fillari oli kesasin ainoo kulkuvaline yleensa, joku masokismin muoto se kai oli jattaa sedan Caprice ilmastoinnilla jne kotipihaan ja ajaa 50km/sivu toihin vesisateessa.

Ihan sama mika rengas oli edessa, vetta lensi naamaan eika jeesusteippi keulassa kovin pitkaan jeesannu, muutti yleensa vaan vesisuihkun suuntaa hiukan. Sateessa ajon jalkeen oli marka muutenkin joten kovin pitkaan en jaksanu jesareita viritella. Se etta lensiko jollain renkaalla vahemman vetta naamaan kun toisella oli aika yhdentekevaa, lopputulos hetken ajon jalkeen oli kuitenkin sama. Vahan niinku etta hyppaatko kylpyammeeseen tai uima-altaaseen, vaikka kylpyammeessa on vahemman vetta ni kastut kuitenkin.

Parhautta oli ajaa syksylla sateessa toista kotiin yolla, loppupatka kun oli 3km soratie. Oli pimeeta, ajolasit oli jo huurussa tai tays vetta, sitten alkaa viela lentaa hiekkaa naamaan eturenkaasta. Kerran viela meni pannusta ajovalolle meneva johto poikki toista tullessa, siina sit vedettiin sateessa pilkkopimeessa lahinna ulkomuistista soratie kotiin ja toivottiin ettei naapurin juoppo ollu taas sammunu tielle. Nauratti ihan kokoajan.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.