Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Polkupyörän apumoottori - bensiinikäyttöinen

Aloittaja JKKo, 08 elokuu 18, 12:56:24

« edellinen - seuraava »

JKKo

Saakohan moista lailliseksi? Uudet pykälät sallivat kilowatin sähköpyörän mutta mieli tekisi laittaa polttomoottori fillariin. Moottoreita on kiinankaupat väärällään. Luvattomalla saattaa tulla kallis kokeilu - sehän on "moottoripyörä".
883/1200/turbo

Jack

Luulen etä siitä tulee moottoripolkupyörä max nopeus 25km/h, jos sellaista on enää ajoneuvoluokissa
Flatheads!!!

-wla-

Eikö se pitäisi olla laillista jos max 25km/h ja on vakuutus?

Veijo Esso

Laista löytyy vielä määritelmä pienitehoiselle polkimilla varustetulle mopolle. Max 25 km/h ja siihen ei tarvita ajokorttia, vaan riittää 15 vuoden ikä. Ei mitään käryä onko noille jotain hyväksyntävaatimuksia, mutta vakuutus pitää olla.

JKKo

Kävin trafin chatissa ja käskivät mennä katsastuskonttorille kysymään. Mä oon vähän huono noiden konttoreiden suuntaan asioinnissa. 2015 kävin K1:llä kysymässä miten turbon asennus katsastetaan ja vielä olen jonossa...

Veijo, mistä löysit tuon hidasmopon määritelmän? Ne pienet moottorit tankkeineen maksaa <100â,¬ eli pakkohan tommonen on tehdä jos sillä saa ajaa pyöräteitä.
883/1200/turbo

Veijo Esso

Trafin sivuilta löytyy ja tietysti finlexistä tarkemmin jos jaksaa kaivaa. Laissa/asetuksessa kaikki ei ole yhdessä paikassa, niin joutuu enemmän kaivamaan.

Konttorilla saa kyllä ihan mitä tahansa vastauksia. Kävin kysymässä miten saisi korjattua pyörän teholukemat oikeiksi, kun maahantuontikatsastuksessa on merkattu hevosvoimat kilowateiksi. Vastaus oli etteivät oikein tiedä ja pitäisi olla jotain alkuperäisiä dokumentteja ja muuta sellaista. En jaksanut selvittää pidemmälle.

JSmedby

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 28 marraskuu 18, 18:11:28
Kävin trafin chatissa ja käskivät mennä katsastuskonttorille kysymään. Mä oon vähän huono noiden konttoreiden suuntaan asioinnissa. 2015 kävin K1:llä kysymässä miten turbon asennus katsastetaan ja vielä olen jonossa...

Veijo, mistä löysit tuon hidasmopon määritelmän? Ne pienet moottorit tankkeineen maksaa <100â,¬ eli pakkohan tommonen on tehdä jos sillä saa ajaa pyöräteitä.

Minä olen odottanut Trafin asiakaspalvelun soittoa neljä kuukautta...lupasivat selvittää erään hankalan mopoasian, ja soittaa minulle heti takaisin..