Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
12 Joulukuu 2018, 21:56:20 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!
Tarkempi haku
Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Polkupyörän apumoottori - bensiinikäyttöinen  (Luettu 881 kertaa)
JKKo
Full Member

« : 08 Elokuu 2018, 11:56:24 »

Saakohan moista lailliseksi? Uudet pykälät sallivat kilowatin sähköpyörän mutta mieli tekisi laittaa polttomoottori fillariin. Moottoreita on kiinankaupat väärällään. Luvattomalla saattaa tulla kallis kokeilu - sehän on "moottoripyörä".
tallennettu

1991 883/1200/turbo
2009 Street Bob
1972 CB750
Jack
Hero Member

« Vastaus #1 : 08 Elokuu 2018, 12:38:52 »

Luulen etä siitä tulee moottoripolkupyörä max nopeus 25km/h, jos sellaista on enää ajoneuvoluokissa
tallennettu

Flatheads!!!
-wla-
Jr. Member
*
  • Mustasaari

« Vastaus #2 : 26 Marraskuu 2018, 21:30:51 »

Eikö se pitäisi olla laillista jos max 25km/h ja on vakuutus?
    tallennettu
    Veijo Esso
    Jr. Member
    *

« Vastaus #3 : 27 Marraskuu 2018, 08:59:28 »

Laista löytyy vielä määritelmä pienitehoiselle polkimilla varustetulle mopolle. Max 25 km/h ja siihen ei tarvita ajokorttia, vaan riittää 15 vuoden ikä. Ei mitään käryä onko noille jotain hyväksyntävaatimuksia, mutta vakuutus pitää olla.
    tallennettu
    JKKo
    Full Member

« Vastaus #4 : 28 Marraskuu 2018, 18:11:28 »

Kävin trafin chatissa ja käskivät mennä katsastuskonttorille kysymään. Mä oon vähän huono noiden konttoreiden suuntaan asioinnissa. 2015 kävin K1:llä kysymässä miten turbon asennus katsastetaan ja vielä olen jonossa...

Veijo, mistä löysit tuon hidasmopon määritelmän? Ne pienet moottorit tankkeineen maksaa <100€ eli pakkohan tommonen on tehdä jos sillä saa ajaa pyöräteitä.
    tallennettu

1991 883/1200/turbo
    2009 Street Bob
    1972 CB750
    Veijo Esso
    Jr. Member
    *

« Vastaus #5 : 29 Marraskuu 2018, 08:50:17 »

Trafin sivuilta löytyy ja tietysti finlexistä tarkemmin jos jaksaa kaivaa. Laissa/asetuksessa kaikki ei ole yhdessä paikassa, niin joutuu enemmän kaivamaan.

Konttorilla saa kyllä ihan mitä tahansa vastauksia. Kävin kysymässä miten saisi korjattua pyörän teholukemat oikeiksi, kun maahantuontikatsastuksessa on merkattu hevosvoimat kilowateiksi. Vastaus oli etteivät oikein tiedä ja pitäisi olla jotain alkuperäisiä dokumentteja ja muuta sellaista. En jaksanut selvittää pidemmälle.
    tallennettu
    JSmedby
    Jr. Member
    *
  • Ylöjärvi

« Vastaus #6 : 30 Marraskuu 2018, 06:45:09 »

Kävin trafin chatissa ja käskivät mennä katsastuskonttorille kysymään. Mä oon vähän huono noiden konttoreiden suuntaan asioinnissa. 2015 kävin K1:llä kysymässä miten turbon asennus katsastetaan ja vielä olen jonossa...

Veijo, mistä löysit tuon hidasmopon määritelmän? Ne pienet moottorit tankkeineen maksaa <100€ eli pakkohan tommonen on tehdä jos sillä saa ajaa pyöräteitä.

Minä olen odottanut Trafin asiakaspalvelun soittoa neljä kuukautta...lupasivat selvittää erään hankalan mopoasian, ja soittaa minulle heti takaisin..
    tallennettu
    Sivuja: [1]   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  

add banner fakeblock

Finnbikers

Finnbikers

Finnbikers

Facebook