Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC Dyna potkii takaisin puolilämpöistä startatessa

Aloittaja JKKo, 31 heinäkuu 18, 22:04:18

« edellinen - seuraava »

JKKo

2009 Bob osaa olla joskus vähän aikaa käytyään haasteellinen käynnistettävä. Ei se uutena ollut ihan tommonen. Starttauksen alussa potkaisee joskus niin pahasti takaisin päin, että oikeasti pudottaa startin kehältä, paukahtaa ja vaikka mitä. Muttei tee sitä aina.

Onkohan tehtaan ohjausjärjestelmässä "kuollutta kierrosta" että startti saa pyöritettyä paremmin vauhtia ennen kuin laittaa pyttyihin ensimmäistä valkeaa? Tai saako sinne sellaista ohjelmoitua?

Akku on vaihdettu muttei se vaihdettukaan ihan tuore ole. Pyöritysvoimaa kuitenkin tuntuu olevan.
883/1200/turbo

flhx

No jos se ei uutena tuommoinen ollut niin eikohan siella ole jotain vialla, silloin "kuolleitten"kierrosten ohjelmointi on vaan ongelman kiertamista, ei ratkaisu.

Veikkauksena, startin "clutch drive" hajoamassa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

JKKo

Oiskohan? Jos on hajoamassa mekaanisesti niin sitkeä on tämä mainittu kytkin kun on tehnyt kuolemaa jo vuosien ajan ja vaan puolilämpöisenä. Ihan on samanlainen oireyhtymä kuin sytyttäisi järjettömän aikaisin. Moparissa nousi joskus kosteus virranjakajaan ja löi startatessa niin paljon takaisin että startti halkesi.

Mut ei siis yhtään tämmöstä hulluntemppua kylmänä eikä kuumana jos starttaa heti sammutetun koneen uudelleen.
883/1200/turbo

JKKo

Huolto tarkastaa akun ja sen kytkösten kuntoa parhaillaan.
883/1200/turbo

flhx

Mulla oireili TC Dyna melko samalla lailla, välillä tuntui ikään kuin potkas takasin ja startti räsähti .Yleensä siten että tankattua tai rantabaarista lähdettyä teki tuon. Eli ei ny aina puolilämpimänä. Mutta ei ikinä kylmänä. Vaihdoin akun, en tosin tuon takia vaan siksi että täällä ne kestää yleensä n.3 v lämmön takia. Orgisakut, tarvikkeet vähemmän. Mutta ei auttanut.

Sitten kun rupes startti vinkasemaan tyhjää kylmänä ni vaihtoon.  Sain henkilökunta-alennuksilla koko startin niin edullisesti että ei kannattanu korjata vanhaa. Syypää just toi clutch drive.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Raimo-Raato

Googletteleppa -07 up kompensaattorien ongelmista. Ne kuluttuaan oireileivat just niin että räkäsee lämpösenä sillon tällöin vastaan.

Kuvassa yksi esimerkki.
A.K.A. Rambe

JKKo

Sopisi oireisiin. Akku oli kuulemma ok. Ja just laitettiin uusi tukilaakeri eli jos olisi tuon osannut niin olisi mennyt samoilla töillä kompensaattorikin. Ens kerralla sitten.
883/1200/turbo

Veijo Esso

No tämä! Minulla oli Dynassa samoja oireita. Täytyypä tuokin vilkaista kun ryhtyy muita ongelmia selvittämään.

mikira

Mulla samat ongelmat -08 mallissa. Ensiössä kaikki uutta paitti kytkin rumpu, silti ihan kauhee käynnistettävä lämpösenä ja kuumana. Nyt taas tutkittavana, starttia epäillään syylliseksi.

Kuuleman mukaan tehtaan oma startti on paras, mutta hirveen tyyris. Onko kellää suositella jotain muuta starttia?

JKKo

Ken ensimmäisen startin irroittaa, voisi viedä sen näytille asialliseen (auto)sähkökorjaamoon, Adita tms. Jos vaikka rakentuu ihan tunnetuista Denson osista?
883/1200/turbo

Mauri H.

Mulla teki kanssa vähän samaa. Vaihdoin startin hammaskehän uuteen ja päivitin akkukaapelit paksumpiin. Alkoi starttaaminen maistumaan paremmin. Akku on tietysti orkkis ja kunnossa.

Omat akkukaapelit on aika naurettavat joten aloittaisin vian metsästyksen sieltä, hyvä akku ei auta jos virta ei kulje.
Fat Bob 2008
XR1200 2009

mikira

Mulla ongelma ratkesi uudella startilla ja MAP anturilla. Mun huolto ukkelli sano että näitä startteja menee twin cam koneista aika paljonkin, viime vuonna oli kuulemma startti kato euroopassa ja sai 6 viikkoa ootella.

flhx

Lainaus käyttäjältä: mikira - 03 syyskuu 18, 16:38:27
Mulla ongelma ratkesi uudella startilla ja MAP anturilla. Mun huolto ukkelli sano että näitä startteja menee twin cam koneista aika paljonkin, viime vuonna oli kuulemma startti kato euroopassa ja sai 6 viikkoa ootella.

Hmm, erikoista. Oon kohta 6kk myyny varaosia diilerilla naihin sontiaisiin ja ainoa startti jonka oon myyny twincameihin oli omaan 04 Dynaan....Jos muistan ni taytyykin piruuttaan kattoa montako TC96 starttia on myyty tana vuonna, osa varaosista kun ei mee meidan tiskin kautta vaan viedaan suoraan huoltoon joten voi olla etta ollaan asennettu paljonkin. Toki taalla nyt ei valttamatta ajeta ees niin paljon kun Euroopassa...Akkuja menee siita syysta paljon, toki kuumuudella osansa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

flhx

Just katoin duunissa, meillä myyty 10kpl noita startteja tänä vuonna. Mitä pidän aika vähäisenä määränä ottaen huomioon että teoriassa toi sama startti sopii 07-17 ja niitä sontiaisia on täällä melkosesti.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Veijo Esso

Muinaista aihetta nostellaan....

Minulla ongelman aiheuttaja oli kompensaattori. Vaihdoin tilalle BDL:n version, jossa ei ole jousipakkaa ollenkaan ja nyt starttaa kauniisti kaikissa lämpötiloissa. Vasta pari viikkoa ollut paketti kasassa, joten kestävyydestä ei ole mitään tarkempaa tietoa. Samalla automaattikiristin vaihtui manuaaliseen, niin ei mene hullun tiukalle enskaketju. Eiköhän tuolla nyt taas hetken ajele.