Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
19 Elokuu 2018, 05:44:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Evo lohkon paikkaus.  (Luettu 839 kertaa)
Temes
Newbie

  • Kuopio
  • Viestejä: 44



    « : 13 Heinäkuu 2018, 19:18:04 »

    Onko lohkot alumiinia vai jotain seosta? Näkyy olevan omassa lohkossa halkeamat ja ne pitää saada kyllä kuntoon. onko hitsaaminen ainut ja oikea korjaus menetelmä? Näytti että pinnassa olisi ollut jotain kemiallista ja halkeama alta löytyi..
    tallennettu
    flhx
    Sr. Member
    ****
  • South West Florida
  • Viestejä: 997



    « Vastaus #1 : 15 Heinäkuu 2018, 15:51:44 »

    Minka vuotinen evo? Joissain noista tuntuu etta oikea korjausmenetelma on ostaa esim. Delkronin lohkot... Tietyt vuosimallit on melko heikkoja jo tehtaalta, lohkot on varmaan tehty jostain jarvimalmista (vanha kangasalabamalainen sanonta).
    tallennettu

    R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014

    R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy...

    Irma, 20 billion dollar blowjob

    CZ P09 9mm with +2 baseplate, I can miss 20 times and still shoot a double tap
    KariFS
    Newbie

    Viestejä: 6

    MC Debit


    « Vastaus #2 : 15 Heinäkuu 2018, 16:35:56 »

    Kaikki aluvalut (ja muutkin köykämiinit) on jotain seoksia, puhtaasta alumiinista ei saa tehtyä oikein mitään. ”Kenialainen metalli” ei ole häävi korjaus muuta kuin kotiin pääsyä varten tms tilapäiseen tarkoitukseen lähinnä estämään ettei koneeseen mene vettä tai hiekkaa ja että öljy pysyy sisällä.  Adventure-ukot kuulemma paikkailevat reissubemarien venttiilikoppia ym kohteita kohtalaisella menestyksellä. Kai sillä jonkin enskakopan tms voisi Harrikassakin korjata.

    Valuosia kyllä hitsataan, silloin olisi eduksi jos tietäisi minkälaisesta seoksesta on kyse. Tieto voisi löytyä netistä joltain alan foorumilta, tuskin olet eka jolla tuo probleemi on käsissä. Muussa tapauksessa hitsari joutuu kokeilemaan mikä aine toimii. Suomessa ainakin perämoottoreita korjaavilla on osaamista valualun hitsauksesta.

    Ja sitten tietysti veteraanipuolella (vmpk.fi/forum) on monenmoista osaajaa tai ainakin tietoa mistä osaaja voisi löytyä.

    tallennettu

    1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster

    Ei oppinut olutta ojaan kaada.
    Lyytinen
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1022


    WWW
    « Vastaus #3 : 15 Heinäkuu 2018, 18:12:18 »

    No tuorein mitä olen hitsannut on shovelheadin valut, mutta en usko, että evo ainakaan huonompi olisi. Ihan perus runsaasti piillä seostettua alumiinia jota on hyvä hitsata jahka siitä jotenkin saa öljyn pois. Hitsaus ei olekaan se iso juttu. Sitä ennen kone pitää purkaa ihan atomeiksi ja hitsauksen jälkeen tarvitsee käydä kaikki läpi linjahoonauksineen. Varmasti paljon on tehty ilman sitäkin, mutta en itselleni tekisi. Riippuu vähän missä kohti se halkeama on, mutta jos ei itse pysty tekemään niin äkkiä sille kertyy hintaa sen verran, että tarvikelohkot ei niin älytön idea olekaan.
    tallennettu
    Greasemonkey jake
    Jr. Member
    *
  • lappeenranta
  • Viestejä: 165


    traagikko...


    WWW
    « Vastaus #4 : 15 Heinäkuu 2018, 18:45:37 »

    itse olen hitsaillut kt-ämmien lohkoja useita... työpaikallani kävi "piirimyyjä", joka myy hitsaustarvikkeita ja häneltä ostettiin tig-lankaa seosalumiinisten kuorma-autojen osien hitsaamiseen ja täytyy sanoa, että kyllä toimii lohkojen kanssa... kun pääsen töihin, niin selvitän mitä lankaa... vaikka väittävät, että hitsariksi ja h*****i on kenestä vaan, niin tätä lankaa käytettyäni tuumaan, että hitsarina on helpompaa...
    tallennettu

    When the people fear the government there is tyranny...when the government fears the people there is liberty....
    holmisto
    Newbie

    Viestejä: 23


    « Vastaus #5 : 26 Heinäkuu 2018, 23:21:34 »

    Aika paljon riippuu mistä lohko on halki. Yleisin taitaa olla etupytyn nostajapesän takaa? Jos on syytä pitää huoli että öljykanavia ei tule hitsattua umpeen.
    tallennettu
    Sivuja: [1]   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook