Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

jäykkä

Aloittaja kallio, 26 tammikuu 10, 21:39:55

« edellinen - seuraava »

kallio

mitäs ne vanoutuneet choppermiehet sanoo tuosta jäykän rungon takaosan pituudesta? Paljonko se ihanne mitta on vai onko sellaista?

Softailista tehtiin aikoinaan jäykkä bobber ja nyt on muuttumassa chopperiksi +12 keulalla. Muistaakseni silloin kun softailin ylimääräiset osat poistettiin perästä niin samalla taisi lyhentyä noin 2tuumaa. Nyt tietenkin mietinnässä että pitäisikö taas muuttaa vain antasko olla noin.

Tuusulan T-Bone

Kysymys on kiinnostava, mutta varmaan hiukan "akateeminen". Softailin hanuri yleensä lyhenee kun siitä sahataan jäykkä, koska se on alkuperäisenä pitkä. Yleensä noita mittasuhteita ei varmaan enempiä mietitä, vaan tulevat aika stetsonista. Lyhyt on usein esteettisemmän näköinen. Näppituntumalta voisin kuitenkin kuvitella, että pitempi taka-akselin ja satulan välinen etäisyys pyörän pituussuuntaan nähden olisi takamuksiin kohdistuvia iskuja silmällä pitäen parempi.

...tulipas A-luokan terminologiaa viljeltyä... :D ...käytän samalla tilaisuuden hyväkseni ja oikaisen yhden virheellisen käsitteen alkuperäisessä viestissä: +12" keulalla varustettu pyörä ei ole chopper! ;D ;)
Long John Stroker

kallio

Aivan oikein, huomasin itsekkin väärän ilmaisun kun käytin tekeleestäni virheellisesti sanaa chopper...anteeksi..  ;D

Kokkonen

Chopper keskusteluosuus on jaettu ja yhdistetty aikaisempaan "Chopper?" aiheeseen.

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=74.0
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Rautahauli

Termos kaikille. En omista mopoa vielä mutta kartotan vähän vaihtoehtoja, ja halvasta päästä.

Jäykkä perä (mopossa) olisi se mikä miellyttää silmää, ajokokemusta ei HD:stä ole eikä juuri muistakaan 2-pyöräisistä. Mutta ajamisen lisäksi kiinnostaa näpertely eikä siitä lukemani /kuulemani mukaan tule pulaa.

Asiaan. Onko hitsattavissa/pultattavissa perissä paljonkin vaihtoehtoja siinä kuinka paljon ne lisää akseliväliä? Ongelma on se että minulla on mittaa on parisen metriä ja ne pari HD:tä mitä olen "sovittanut" on sellaisia että polvet on niin koukussa että varmasti häiritsee kulkua.

Vähän pidemmällä akselivälillä saisi persettä taaksepäin eikä siirtosarjoja tarvisi laittaa etuakseliin. ;D Vai mikä olisi oikea tapa lisätä tilaa? Kyseessä tulee tod.näk. olemaan rautapää ~70 luvulta.

Jack

no, aika koomisen näkönen tulee rautapäästä kun sen päällä keikkuu kaksmetrinen hujoppi.
Ihan sama teetkö liian pitkän perän, yöks, tai hillittömät siirtosarjat sinne koneen etupuolelle...

Osta fillari, joka alkuperäisiltä mittasuhteiltaan on sulle sopivampi. (niin, ja nää oli vaan mun mielipiteitä)
Flatheads!!!

Rautahauli

No tää olikin vain yksi vaihtoehto. Istahdin orggismallin Heritage Softailin selkään viikonloppuna ja vaikka se painaa paprujen mukaan yli 300Kg niin sekin on tehty kääpiöiden ajettavaksi. Astinlaudat on liki satulassa kiinni, ehkä vähän karrikoiden.

Mikä olisi rungoltaan sopivampi?

flhx

Olisit kokeillut niitä kuskin astinlautoja etkä matkustajalle tarkoitettuja....No joo, asiaan...Touringit taitaa olla hieman isompia kuin softailit? Ei tosin varmaan suurtakaan eroa, mutta kokeilemallahan se selviäisi. Siis esim Road King tai jokin Electran variaatioista. Tai sitten Boss Hoss....Samaa mieltä Jackin kanssa, taitaa olla rautapää aika huono vaihtoehto.

Isommissahan tietysti sitten voisi yrittää kikkailla satuloiden ja siirtosarjojen kanssakin, jopa ilman että näyttäisi siltä että ajat jollain hondamonkeylla kuten taitais käydä rautapään kanssa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: flhx - 01 syyskuu 10, 16:10:29

Isommissahan tietysti sitten voisi yrittää kikkailla satuloiden ja siirtosarjojen kanssakin, jopa ilman että näyttäisi siltä että ajat jollain hondamonkeylla kuten taitais käydä rautapään kanssa.

Heh juu, tuosta syystä en suunnittele WLA:n hankintaa vaikka se olisi asiallinen peli. Siinä taitaa olla vielä snadimpi runko. Tai ainakin se näyttää pienempienkin heppujen alla mopolta.

Pitää käydä tutun tallilla tsekkaamassa vaihtoehtoja, siellä niitä vaihtuu jonkin verran.

Tais lipsua OT:ksi heti parin viestin jälkeen. Sorryyy


Mauni

eipä oo meille pitemmille (195cm) Hoo-Deet tehty jos ei itse parantele mittoja.. tangolla saa kyllä kädet sopivaksi mutta ongelma on nuo jalkatapit tosiaan pitäisi olla tuolla 20cm rungon edessä..

ystävät ja kylänmiehet aina ihmettelee miksi tuo on noin pieni kun ovat katsoneet jotain occ:tä missä pienet käppänät istuu reilusti retsattujen pyörien päällä mitkä yleensä on vielä nosturilla..  ::)

mullahan on ollut rautis ja vielä keskitapeilla.. siinä oli urheilujuhlan tuntua..  ;D ja nyt softis vaihtuu buelliin saas nähdä miten siihen kyytiin kampeaa itsensä  :D


Hemuli

Älkäähän nyt, kyllä Sportin saa sopimaan isollekin miehelle ilman että se välttämättä näyttää typerältä. Runkoa olisi siinä tapauksessa kyllä hyvä venyttää myös edestä, pelkkä perän pidennys tekee pyörästä äkkiä hillclimberin näköisen - joskaan itse en tässä asiassa ole ihan yhtä jyrkkä kuin Jack jolle vakiokin perä on liian pitkä ;)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Mulle toi liika pituus ei ole ollut koskaan ongelma. Mä olen vaan yksinkertaisesti nöyrtynyt ja taittanut jalkoja polvista, sillä tavalla jalat melko helposti osuvat tapeille/laudoille. Eihän se tietty ole niin ubercool kuin makaava x-asento mutta menettelee hätätapauksessa.

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 01 syyskuu 10, 21:59:05
Älkäähän nyt, kyllä Sportin saa sopimaan isollekin miehelle ilman että se välttämättä näyttää typerältä. Runkoa olisi siinä tapauksessa kyllä hyvä venyttää myös edestä, pelkkä perän pidennys tekee pyörästä äkkiä hillclimberin näköisen - joskaan itse en tässä asiassa ole ihan yhtä jyrkkä kuin Jack jolle vakiokin perä on liian pitkä ;)...

Maallikko kysyy että tarkoitatko että muutetaan keulakulmaa loivemmaksi ja vähän pidempää keulaa? Jos tarkoitat niin se olisi ollut myös suunnitelmassa mukana mutta kun tuli risuja heti alkuun niin se jäi kertomatta. :D

Pidempään nettimotoa seuranneena olen kyllä huomannut että sielläkin on ollut mopoja jotka on olleet isommilla hepuilla käytössä tai sitten tykkää vaan ajaa koivet aivan suorana, sellainen sen ei välttämättä tarvi olla kunhan asento on mukava. Niissä on olleet siirtosarjat niin edessä että sellainen ratkaisu ei varmaan tule itselle kysymykseen.

Olis kiva nähdä kuvia pidempien foorumilaisten pyöristä ja ratkaisuista kyseiseen pulmaan.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 02 syyskuu 10, 11:02:46...Maallikko kysyy että tarkoitatko että muutetaan keulakulmaa loivemmaksi ja vähän pidempää keulaa?...

No sitäkin, enempi kuitenkin koko rungon stretsaamista että kokonaisuus pysyy sopusuhtaisena - vähän kuten tässä:

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 02 syyskuu 10, 09:33:46
niin ubercool kuin makaava x-asento

Sarkasmi on useimmiten lukijalleen vaikeasti ymmärrettävä huumorinlaji  :P (turskatti jos tää ei ollukkaan sitä ja mä luulin)

Mutta viitaten itse asiaan, ni ei kai se tappien sijoitus ole niin iso juttu itse kuin mukava ajoasento.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave