Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Nopeaan Sportsteriin jarruparannusta

Aloittaja JKKo, 14 kesäkuu 18, 22:26:35

« edellinen - seuraava »

Pekka äL

Niin, onhan jo jarruletkut vaihdettu tefloni- tai metallipunosletkuihin?
Kumiletkun pullistumiseen kun menee suotta voimaa...
HD Electra Glide M8

JKKo

Taitaa olla etujarrussa kaikki tehtaan jäljiltä paitsi palat ja nesteet. Ei ole niitäkään vaihdettu nykyisen presidentin aikana. Ei kahva ole edes pehmeä eikä pikkujarrutuksissa ole moitteen sijaa. Maximikitkat vaan jää vaatimattomiksi.

Takana on teräspunosteflonletku kun originaali meni joskus puhki.
883/1200/turbo

ezmo

Minkäs kokonen sulla on kahvan pääsylinterin koko??? sen pienennys toi ainakin omalla kohdalla jarrutehoa merkittävästi normilevylle... Toki tupla on vielä parempi....

Mikä lie Ameriikan insinööreillä kahvin lisukkeena, kun ovat laittaneet ihan väärät mittasuhteet hydraulijarrujen kahvaan ja puristajaan ja näin saaneet surullisen kuuluisat ABS jarrut Harrikoihin... Hommahan korjaantui joskus vuosituhannen vaihteen tuntumassa, tarkkaa vuotta en nyt muista...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

JKKo

Vakiot 1991 mallin yksilevyisen osat. Eron huomaa kun ajelee Dynalla ja tällä vuoronperään. Toisaalta tässä ei kulu jarrut. Levyt on tehtaan originaalit.

Kattoo ny, mitä osia sattuu vastaantulemaan. Ei ole hirveä kiire tällä(kään).
883/1200/turbo

ezmo

#19
Lainaus käyttäjältä: JKKo - 19 kesäkuu 18, 15:44:57
Vakiot 1991 mallin yksilevyisen osat. Eron huomaa kun ajelee Dynalla ja tällä vuoronperään. Toisaalta tässä ei kulu jarrut. Levyt on tehtaan originaalit.

Kattoo ny, mitä osia sattuu vastaantulemaan. Ei ole hirveä kiire tällä(kään).

No ne on ne surullisen kuuluisaa "ABS" ikää. Niihin kuin laittaa 9/16" sylinterisen kahvan, niin pitoa on potenssin 2 ja mikä parasta tuntuma on erinomainen, kahdella sormella voi jarrutella. Laahaimeksi sanoisin noita tehtaan speksaamalla pääsyltyn koolla, mikä taitaa olla 5/8". Mä päivitin 1994 raitiovaunuun juuri noi 9/16" ja oli todella merkittävä ero. Levyn kokona oli 11.5". Se on se halvin ja helpoin tapa päivittää paremmaksi ja sen jälkeen arvioida, kannattaako kalliimpaan päivityskierteeseen lähteä. Ostat egaystä tms muualta 9/16" masterin kahvalla kokeeksi ( ei toimi yhteen sun 1991 jarruvalokytkimen kanssa, näin muistelen väkevästi), tai sitten koko kahvasetin piuhoineen molemmille puolille...




-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

JKKo

Oiskohan noita pieniporauksisia jarrupääsylintereitä saman näköisinä jossakin toisessa mallissa?
883/1200/turbo

JSmedby

Minä korvasin softailissa vakio yksimäntäisen laahaimen DNA:n nelisylinterisellä. Pääsylinteri vakio. On etujarru kuin toisesta maailmasta. Luulisi toimivan myös Sporassa. Tai oikeastaan vielä paremmin siinä, kevyempi kun on.  Letkuna teräspunos. Hinta puristimille paloineen oli n. 200. Ei sopinut ihan heittämällä, vaan täytyi shimmata sivusuunnassa levyn kanssa kohdalleen. Pulttijako oli ok.

Mauri H.

Tuohonhan vois kokeilla ihan sitä HD:n nelimäntäistä puristinta, niitä löytyy käytettynä edukkaasti jos vaan pulttijako osuu kohdalleen (sen voi mitata siitä Bobista). Loimaalla on ollut noita puristimia yläkerran käytettyjen osien varastossa, ja liikkuu niitä netissäkin myynnissä.
Fat Bob 2008
XR1200 2009

JKKo

Sen ehdin jo katsoa, että 1-mäntäisellä ja 4-mäntäisellä on eri pulttijako.
883/1200/turbo

Make

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 20 kesäkuu 18, 19:59:03
Oiskohan noita pieniporauksisia jarrupääsylintereitä saman näköisinä jossakin toisessa mallissa?


Eikös noita oo holkitettu joskus?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave