Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
14 Marraskuu 2018, 17:03:02 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Nopeaan Sportsteriin jarruparannusta  (Luettu 1415 kertaa)
Pekka äL
Jr. Member
*
Viestejä: 94



« Vastaus #15 : 16 Kesäkuu 2018, 17:44:01 »

Niin, onhan jo jarruletkut vaihdettu tefloni- tai metallipunosletkuihin?
Kumiletkun pullistumiseen kun menee suotta voimaa...
tallennettu
JKKo
Full Member
***
Viestejä: 394



« Vastaus #16 : 16 Kesäkuu 2018, 19:41:21 »

Taitaa olla etujarrussa kaikki tehtaan jäljiltä paitsi palat ja nesteet. Ei ole niitäkään vaihdettu nykyisen presidentin aikana. Ei kahva ole edes pehmeä eikä pikkujarrutuksissa ole moitteen sijaa. Maximikitkat vaan jää vaatimattomiksi.

Takana on teräspunosteflonletku kun originaali meni joskus puhki.
tallennettu

1991 883/1200/turbo "kromitankki"
2009 Street Bob
1972 CB750 odottaa vuoroaan
ezmo
Sr. Member
****
Viestejä: 949



« Vastaus #17 : 19 Kesäkuu 2018, 14:02:14 »

Minkäs kokonen sulla on kahvan pääsylinterin koko??? sen pienennys toi ainakin omalla kohdalla jarrutehoa merkittävästi normilevylle... Toki tupla on vielä parempi....

Mikä lie Ameriikan insinööreillä kahvin lisukkeena, kun ovat laittaneet ihan väärät mittasuhteet hydraulijarrujen kahvaan ja puristajaan ja näin saaneet surullisen kuuluisat ABS jarrut Harrikoihin... Hommahan korjaantui joskus vuosituhannen vaihteen tuntumassa, tarkkaa vuotta en nyt muista...
tallennettu

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger
JKKo
Full Member
***
Viestejä: 394



« Vastaus #18 : 19 Kesäkuu 2018, 14:44:57 »

Vakiot 1991 mallin yksilevyisen osat. Eron huomaa kun ajelee Dynalla ja tällä vuoronperään. Toisaalta tässä ei kulu jarrut. Levyt on tehtaan originaalit.

Kattoo ny, mitä osia sattuu vastaantulemaan. Ei ole hirveä kiire tällä(kään).
tallennettu

1991 883/1200/turbo "kromitankki"
2009 Street Bob
1972 CB750 odottaa vuoroaan
ezmo
Sr. Member
****
Viestejä: 949



« Vastaus #19 : 20 Kesäkuu 2018, 07:44:15 »

Vakiot 1991 mallin yksilevyisen osat. Eron huomaa kun ajelee Dynalla ja tällä vuoronperään. Toisaalta tässä ei kulu jarrut. Levyt on tehtaan originaalit.

Kattoo ny, mitä osia sattuu vastaantulemaan. Ei ole hirveä kiire tällä(kään).

No ne on ne surullisen kuuluisaa "ABS" ikää. Niihin kuin laittaa 9/16" sylinterisen kahvan, niin pitoa on potenssin 2 ja mikä parasta tuntuma on erinomainen, kahdella sormella voi jarrutella. Laahaimeksi sanoisin noita tehtaan speksaamalla pääsyltyn koolla, mikä taitaa olla 5/8". Mä päivitin 1994 raitiovaunuun juuri noi 9/16" ja oli todella merkittävä ero. Levyn kokona oli 11.5". Se on se halvin ja helpoin tapa päivittää paremmaksi ja sen jälkeen arvioida, kannattaako kalliimpaan päivityskierteeseen lähteä. Ostat egaystä tms muualta 9/16" masterin kahvalla kokeeksi ( ei toimi yhteen sun 1991 jarruvalokytkimen kanssa, näin muistelen väkevästi), tai sitten koko kahvasetin piuhoineen molemmille puolille...




« Viimeksi muokattu: 20 Kesäkuu 2018, 08:00:53 kirjoittanut ezmo » tallennettu

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger
JKKo
Full Member
***
Viestejä: 394



« Vastaus #20 : 20 Kesäkuu 2018, 18:59:03 »

Oiskohan noita pieniporauksisia jarrupääsylintereitä saman näköisinä jossakin toisessa mallissa?
tallennettu

1991 883/1200/turbo "kromitankki"
2009 Street Bob
1972 CB750 odottaa vuoroaan
JSmedby
Jr. Member
*
  • Ylöjärvi
  • Viestejä: 61



    « Vastaus #21 : 21 Kesäkuu 2018, 05:42:19 »

    Minä korvasin softailissa vakio yksimäntäisen laahaimen DNA:n nelisylinterisellä. Pääsylinteri vakio. On etujarru kuin toisesta maailmasta. Luulisi toimivan myös Sporassa. Tai oikeastaan vielä paremmin siinä, kevyempi kun on.  Letkuna teräspunos. Hinta puristimille paloineen oli n. 200. Ei sopinut ihan heittämällä, vaan täytyi shimmata sivusuunnassa levyn kanssa kohdalleen. Pulttijako oli ok.
    tallennettu
    Mauri H.
    Jr. Member
    *
  • Salo
  • Viestejä: 115



    « Vastaus #22 : 21 Kesäkuu 2018, 07:50:46 »

    Tuohonhan vois kokeilla ihan sitä HD:n nelimäntäistä puristinta, niitä löytyy käytettynä edukkaasti jos vaan pulttijako osuu kohdalleen (sen voi mitata siitä Bobista). Loimaalla on ollut noita puristimia yläkerran käytettyjen osien varastossa, ja liikkuu niitä netissäkin myynnissä.
    tallennettu

    FXDF 2008, ruma mutta vikkelä.
    JKKo
    Full Member
    ***
    Viestejä: 394



    « Vastaus #23 : 21 Kesäkuu 2018, 10:14:33 »

    Sen ehdin jo katsoa, että 1-mäntäisellä ja 4-mäntäisellä on eri pulttijako.
    tallennettu

    1991 883/1200/turbo "kromitankki"
    2009 Street Bob
    1972 CB750 odottaa vuoroaan
    Make
    Hero Member
    *****
  • Lohja
  • Viestejä: 1290



    « Vastaus #24 : 21 Kesäkuu 2018, 10:18:13 »

    Oiskohan noita pieniporauksisia jarrupääsylintereitä saman näköisinä jossakin toisessa mallissa?


    Eikös noita oo holkitettu joskus?
    tallennettu

    Greatest enemy of freedom is satisfied slave
    Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook