Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evo lohkon paikkaus.

Aloittaja Temes, 13 heinäkuu 18, 20:18:04

« edellinen - seuraava »

Temes

Onko lohkot alumiinia vai jotain seosta? Näkyy olevan omassa lohkossa halkeamat ja ne pitää saada kyllä kuntoon. onko hitsaaminen ainut ja oikea korjaus menetelmä? Näytti että pinnassa olisi ollut jotain kemiallista ja halkeama alta löytyi..

flhx

Minka vuotinen evo? Joissain noista tuntuu etta oikea korjausmenetelma on ostaa esim. Delkronin lohkot... Tietyt vuosimallit on melko heikkoja jo tehtaalta, lohkot on varmaan tehty jostain jarvimalmista (vanha kangasalabamalainen sanonta).
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

KariFS

Kaikki aluvalut (ja muutkin köykämiinit) on jotain seoksia, puhtaasta alumiinista ei saa tehtyä oikein mitään. ”Kenialainen metalli” ei ole häävi korjaus muuta kuin kotiin pääsyä varten tms tilapäiseen tarkoitukseen lähinnä estämään ettei koneeseen mene vettä tai hiekkaa ja että öljy pysyy sisällä.  Adventure-ukot kuulemma paikkailevat reissubemarien venttiilikoppia ym kohteita kohtalaisella menestyksellä. Kai sillä jonkin enskakopan tms voisi Harrikassakin korjata.

Valuosia kyllä hitsataan, silloin olisi eduksi jos tietäisi minkälaisesta seoksesta on kyse. Tieto voisi löytyä netistä joltain alan foorumilta, tuskin olet eka jolla tuo probleemi on käsissä. Muussa tapauksessa hitsari joutuu kokeilemaan mikä aine toimii. Suomessa ainakin perämoottoreita korjaavilla on osaamista valualun hitsauksesta.

Ja sitten tietysti veteraanipuolella (vmpk.fi/forum) on monenmoista osaajaa tai ainakin tietoa mistä osaaja voisi löytyä.

1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Lyytinen

No tuorein mitä olen hitsannut on shovelheadin valut, mutta en usko, että evo ainakaan huonompi olisi. Ihan perus runsaasti piillä seostettua alumiinia jota on hyvä hitsata jahka siitä jotenkin saa öljyn pois. Hitsaus ei olekaan se iso juttu. Sitä ennen kone pitää purkaa ihan atomeiksi ja hitsauksen jälkeen tarvitsee käydä kaikki läpi linjahoonauksineen. Varmasti paljon on tehty ilman sitäkin, mutta en itselleni tekisi. Riippuu vähän missä kohti se halkeama on, mutta jos ei itse pysty tekemään niin äkkiä sille kertyy hintaa sen verran, että tarvikelohkot ei niin älytön idea olekaan.

Greasemonkey jake

itse olen hitsaillut kt-ämmien lohkoja useita... työpaikallani kävi "piirimyyjä", joka myy hitsaustarvikkeita ja häneltä ostettiin tig-lankaa seosalumiinisten kuorma-autojen osien hitsaamiseen ja täytyy sanoa, että kyllä toimii lohkojen kanssa... kun pääsen töihin, niin selvitän mitä lankaa... vaikka väittävät, että hitsariksi ja h*****i on kenestä vaan, niin tätä lankaa käytettyäni tuumaan, että hitsarina on helpompaa...
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

holmisto

Aika paljon riippuu mistä lohko on halki. Yleisin taitaa olla etupytyn nostajapesän takaa? Jos on syytä pitää huoli että öljykanavia ei tule hitsattua umpeen.

Temes

no siitähän se oli halki. mutta homma alko jo edetä, kiitos lyytisen..