Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
23 Kesäkuu 2018, 06:29:39 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!
Tarkempi haku
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Uusien turbine -vanteiden sopivuus vanhaan pyörään.  (Luettu 548 kertaa)
Jusse
Newbie

Viestejä: 13


« : 06 Kesäkuu 2018, 08:44:53 »

Tietääkö kukaan käykö tuollaiset uudet "turbine wheels" -malliset vanteet, joita käytetään  mm. esim. uudehkoissa street glideissä/road glideissä vanhoihin 1996-1998 electra glidejen vanteiden tilalle heittämällä?

(breakouteissa taitaa olla myös noita turbine vanteita, mutta vain yhdellä jarrulevyllä)

Havainnekuvat liitteenä, otettu netistä.

tallennettu
flhx
Sr. Member
****
  • South West Florida
  • Viestejä: 981



    « Vastaus #1 : 06 Kesäkuu 2018, 14:59:23 »

    Ei mee heittamalla, mutta pitas menna kun vaihdat laakerit. Noissa uusissa isompi akseli kuin evoissa.

    Edit: nyt vasta sain kannylla auki ton kuvan, meinaatko siis M8 turbinea vai TC? TC 09up turbinessa hiukan samaa nakoa mutta vanteen korkeus matalampi. Oisko ollu 18" vs 19".  Joka tapauksessa varaosaohjelman mukaan sama akseli 07up.

    Edit2 Laakeri vaihtu jo aiemmin, samoin akseli oli jo paksumpi alkupaan TCssa. Dynassa vaihtu 04 tuumaseen kolmevarttisesta, tais olla samoihin aikoihin touringissa,en oo just ny varaosaohjelmas kiinni.
    « Viimeksi muokattu: 06 Kesäkuu 2018, 15:17:43 kirjoittanut flhx » tallennettu

    R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014

    R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy...

    Irma, 20 billion dollar blowjob

    CZ P09 9mm with +2 baseplate, I can miss 20 times and still shoot a double tap
    Jusse
    Newbie

    Viestejä: 13


    « Vastaus #2 : 06 Kesäkuu 2018, 16:56:54 »

    Nuo vanteethan maksaa kyllä hunajaa, mutta ne on hienon näköiset.

    Eli siis evo electran akselille menee tuollainen turbine -mallin vanne, jos vaan laakerin vaihtaa sopivaksi vanteen pesään? Löytyykö jollain osanumerolla tuollainen laakeri tai Suomesta löytyykö esim skf:ltä laakeria, mulla on tuumahommat vielä hakusessa, kun ei ole tuumasia pyöriä ollu aiemmin.

    Kokonaishalkaisija ei pyörässä varmaan muutu paljoa,  renkaat on matalemmat profiililtaan ja vanteet isommat, kuin nuo vanhat eli pyörimään varmaan lokareihin mahtuneevat?
    tallennettu
    flhx
    Sr. Member
    ****
  • South West Florida
  • Viestejä: 981



    « Vastaus #3 : 06 Kesäkuu 2018, 19:45:37 »

    Touringiin tuli 1" akseli jo 2000.

    Kattelen just lounastauolla huoltorivistössä olevaa 09 touringia jossa turbiinivanne. Hyvin mahtuu lokariin ja kun vertaan vieressä olevaan vanhempaan jossa 16" rengas niin meleki näyttää että turbiinilla on enemmän tilaa...

    Meinaatko uutena ostaa vanteen? Sit varmaan maksaa hunajaa... Noita on nähny jo useempana vuotena käyttäreinä  esim Daytonan swapeis, luulis että joku on rahdannu Suomeen myytäväkskin?
    tallennettu

    R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014

    R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy...

    Irma, 20 billion dollar blowjob

    CZ P09 9mm with +2 baseplate, I can miss 20 times and still shoot a double tap
    flhx
    Sr. Member
    ****
  • South West Florida
  • Viestejä: 981



    « Vastaus #4 : 06 Kesäkuu 2018, 20:37:41 »

    Jaa niin, tossa varaosakirjoja selaillessa muistu mieleen että jos alle 00 noita vanteita aikoo niin lisäjoogaamista tulee nopeusmittarin pyörittäjästä, 00 vasta tuli sähköinen mittari. Eli sillekin täytys löytää paikka vanteesta...

    Esim 98 Electran etupyörään laakerit 9052, kaksi kpl, niihin öljystefat(en tiedä onko paikkaa turbiinivanteessa..) 47519-83A, kaksi kpl. Todnäk tarvit yhen prikkamallin spacerin laakerille, riippuen paksuudesta numero 43290-82 ja 43294-82 välille eli neljää eri paksuutta. Sitten vielä laakerien väliin spacer 43608-82.
    Kaiken toki saa tehtyä...Mutta on tossa mm. Sen nopeusmittarin takia sen verran hommaa että voi miettiä pari kertaa ryhtyykö puuhaan.

    Huomattavasti helpompi vaihtaa turbiini 00up...Tai jos saa modattua turbiinin akselin vanhalle evon keulalle, sitte tarvis vaan miettiä nopeusmittari. HD varaosa ohjelmissa ei vaan oo mitään mittoja eli en pääse vertaamaan evon ja 09up akselien eroja.Sillä en myöskään näe laakerien mittoja.
    tallennettu

    R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014

    R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy...

    Irma, 20 billion dollar blowjob

    CZ P09 9mm with +2 baseplate, I can miss 20 times and still shoot a double tap
    flhx
    Sr. Member
    ****
  • South West Florida
  • Viestejä: 981



    « Vastaus #5 : 06 Kesäkuu 2018, 20:45:51 »

    Jaa juu, miltei ainoot mitat mitä saan esiin tällä HDn varaosaohjelmalla on vanteen korkeus. 09Turbine 17". Se Breakoutin vanne muuten sen lisäks että vaan yhellä jarrulla ni on myös 21" eli aika rajusti korkeempi. Touringiin ei kannata laittaa vaan yhtä etujarrua...Paitti jos on vaan showlaite..
    tallennettu

    R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014

    R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy...

    Irma, 20 billion dollar blowjob

    CZ P09 9mm with +2 baseplate, I can miss 20 times and still shoot a double tap
    Jusse
    Newbie

    Viestejä: 13


    « Vastaus #6 : 07 Kesäkuu 2018, 06:34:32 »

    Pitää rueta tarkemmin katselemaan ja kyselemään, taitaa olla osastoa talven aikana tehtävät jutut.
    Kuulostaisi, että olis varmaan paras omine akseleineen sovittaa uusi vanne paikalleen eli pajahommia. Sitten ratkaista vielä nopeusmittari.
    Joo tuollainen kingeissä/glideissä käytetty kahden jarrulevyn vanne se pitää olla jarruvoiman riittämiseksi.
    tallennettu
    Jusse
    Newbie

    Viestejä: 13


    « Vastaus #7 : 08 Kesäkuu 2018, 08:23:21 »

    Tuli vielä mieleen, että voikohan sekin olla helpompi, että jos etuputket vaihtaa, jotta kävisi vanne ja akseli mukisematta paikalleen?

    Jos näin olisi, voisi jousitustakin päivittää samalla.
    tallennettu
    flhx
    Sr. Member
    ****
  • South West Florida
  • Viestejä: 981



    « Vastaus #8 : 12 Kesäkuu 2018, 16:31:50 »

    Ainakin noin teorian tasolla helpoin reitti on jos löydät 07-08 keulaputket. Nämä siksi että akseli on sama kuin 09 ja t-kpl pitäis olla samaa palikkaa kuin aina jonnekin -87(ala tee) ja -95 (ylä tee). -09 jolloin turbinevanne tuli vaihtui molemmat t-kpl, en tiedä mitä eroa on kun ei oo noita käsissä. Ehkä kulma?

    Sitten toki joudut hommaamaan jarrut tuohon keulaan ja miettimään nopeusmittarin...
    tallennettu

    R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014

    R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy...

    Irma, 20 billion dollar blowjob

    CZ P09 9mm with +2 baseplate, I can miss 20 times and still shoot a double tap
    Thomas
    Jr. Member
    *
  • Hämeenlinna, Finland
  • Viestejä: 260


    WWW
    « Vastaus #9 : 13 Kesäkuu 2018, 00:32:58 »

    Mulla on ollut varastossa yhdet tuommoiset ja muistelisin että hihnapyörä olisi sillä "kumisovituksella" - vai liittyikö se jotenkin ABSiin?

    Jos jotain tarkempaa infoa - mittoja tms - tarvitset niin pistä viestiä. Voisi noi ehkä kenties kaupankin olla..

    -t-
    tallennettu

    Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..
    flhx
    Sr. Member
    ****
  • South West Florida
  • Viestejä: 981



    « Vastaus #10 : 13 Kesäkuu 2018, 01:11:47 »

    Joo Thomas mä oon keskittyy vaan etuvanteeseen koska siinäkin on jo puuhaa...07 muistaakseni(En oo töis just ny)  tuli se kumihuumori takavanteelle 6spd lootan myötä.Samoin taka-akselihan vaihtu myös 00-luvun alus tuumaseks ja säätö muuttu erilaiseks. Voin katella noita töis jossain vaihees töis ku kerkee. Mutta veikkaan että menee takaswingin,akselin ja sit tietty jarrusatulan vaihdoks...
    tallennettu

    R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014

    R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy...

    Irma, 20 billion dollar blowjob

    CZ P09 9mm with +2 baseplate, I can miss 20 times and still shoot a double tap
    Jusse
    Newbie

    Viestejä: 13


    « Vastaus #11 : 13 Kesäkuu 2018, 09:18:59 »

    Kiitti hyvistä tiedoista!
    Juu, takavannetta en edes rupea haaveilemaan, ainakaan toistaiseksi, kun ei ole suoraan käypäinen.
    Eikä se kylllä edes näy "postilaatikoiden" alta.

    Noissa laitetuissa baggereissakin on näköjään yleensä ihan orkkis takavanne, jossa reuna kiillotettu  ja etunen on  vaihdettu pinnavanteeksi tms.

    tallennettu
    Jusse
    Newbie

    Viestejä: 13


    « Vastaus #12 : 13 Kesäkuu 2018, 10:01:39 »

    Nopeusmittarista tuli mieleen vielä, että minkälaisia ovat toiminnaltaan nuo GPS antennilla varustetut nopeusmittarit?
    Niitähän lienee on käytetty pyörien rakentamisessa jonkun verran?
    tallennettu
    flhx
    Sr. Member
    ****
  • South West Florida
  • Viestejä: 981



    « Vastaus #13 : 13 Kesäkuu 2018, 13:54:19 »

    Sillapa keskityin etuvanteeseen kun ei se takanen juuri nay ja etummaisessakin ihan riittavasti jumppaa jos sen meinaat vaihtaa.

    En nyt ihan varma mutta eikos siella Suomistoliitossa GPS-pohjainen nopeusmittari ole laiton ainoana nopeudennayttajana? Tai oli ainakin joskus.
    tallennettu

    R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014

    R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy...

    Irma, 20 billion dollar blowjob

    CZ P09 9mm with +2 baseplate, I can miss 20 times and still shoot a double tap
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1138

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #14 : 13 Kesäkuu 2018, 14:24:27 »

    Ei taida olla enää, mutta on ainakin mun mielestä peestä ajaa tunneliin tai muualle missä ei signaali riitäkkään. Eipä niitä paljoa täällä ole mutta parkkihallit ym. sekottaa trippimittarin. Hyvähän täällä on huudella kun ei mulla oo shovelissa mittaria mut harrasteautoon sekuntin mietin tuota vaihtoehtoo, mutta hommasin sit normaalin mittarin.
    tallennettu
    Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook