Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

XR1200

Aloittaja Webmaster, 23 tammikuu 10, 21:11:16

« edellinen - seuraava »

Webmaster

Tiedän jo tätä kirjoittaessa, että saattaapi olla hiljaista tällä aiheella, mutta kokeillaan.

Onko kenelläkään kokemuksia XR1200 ? Itse en ole kun ohi kävellyt moisesta, mutta kovin on jostain syystä alkanut kiinostaa kyseinen laite. Japaniin muutto on edessä kuun vaihteessa ja sieltä vois tollasen vaikka työmatka ja harraste cruisailuun hankkia.

Tämä XR1200X on aika maukas.


Vallu

Olen tollasella ajellut 2-3 tkm. Ja lyhyt kommentti: se on maailman paras motskari!

Hemuli

En uskalla edes käydä koeajamassa tuollaista, ihan siitä syystä että sen jälkeen se olis todennäköisesti "pakko saada". Jos olisin hakemassa pyörää jolla vain ajetaan niin tuo olisi aika lailla listan kärkipäässä. No okei, toi peräosasto pitäis muuttaa sirommaksi, tankin alapuoli muotoilla paremmin, putket uusiks... jnejnejne... :D

Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka paljon ja miten XR1200 eroaa vastaavasta Buell XB12S:stä. Ainakin moottorin, alustan ja ajoasennon osalta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Janne R.

Kävin kesällä ennen XB12S:n hankintaa koeajamassa HD Centerissä olleen XR1200:n, jossa oli dirt track -tyyliset käsintehdyt putket Supertrappin änkkäreillä ja power commander. Todella "miellyttävä" ajaa ja helppo tulla sinuiksi (pystympi ajoasento kuin Buellissa) moottorissa vääntöä kotitarpeiksi enkä minä sillä lyhyellä lenkillä löytänyt moitittavaa jousituksestakaan vaikka jotkut valittavat säätöjen puutetta. Tällaselle hippiäiselle oli ainakin vakiosäädöt(?) ihan miellyttävät, hyvin "imas" mutkiin jne. Vakiokorkeudessaan tosin se oli ihan liian korkee kun ei oo meikäläistä siunattu ylimääräsellä pituudella. Yli 120kmh vauhdissa oli jo työtä pidellä tangosta, mutta se oli odotettavissa kun ei oo pleksiä. Digitaalisesta nopeusmittarista en tykänny yhtään. Ja kuten Hemuli jo sano, se perä on visuaalisesti vähän pöhkönnäköinen ja tuntu että ei oo mitään kunnon kiinnityskohtia remmeille, jos haluaa säkin laittaa matkustajan paikalle. Tuli vaikutelma, että muovinen peräkate on varmasti eka reissun jälkeen halki jostain.

Buell sitten... Kannattaa käydä kokeilemassa useita yksilöitä ennenkuin saa hyvän kuvan. Ainakin itellä kun oon sen verran kevyt, suurin osa tuntu ihan järkyttävän kovilta. Varmaan olivat orkkissäädöissä? Yks XB9 oli sitten säädetty ihan viimesen päälle (juttelin myyjän kanssa puhelimessa) ja tajusin, että saahan näistä hyvän kun vähän paneutuu :-) Ajoasento on etukenompi kuin XR1200:ssa, itellä alussa tuli ranteet vähän kipeiksi. Mutta siihen tottuu, samoin kuin siihen että eturengasta ei pystyhkön keulan takia juuri näy :-) Satula on melkosen kova (mulla on se madallettu satula), ja matkustajan paikka on lähinnä nimellinen. Vaan on se kyllä ihan mahtava ajaa! Tykkään myös siitä, että Buellissa saa polvilla kunnolla tukea tankista, siis rungosta. Orkkissäädöillä kone nykii tasakaasulla kaupunkinopeuksissa vähän, mutta ei niin että siitä olis haittaa. Ens kesää varten on TFI-boksi oottamassa, katotaan oisko siitä hyötyä.

Valinta oli melkoisen vaikea, mutta lopulta vaaka kallistu Buelliin koska oon tykänny alusta asti tosta palkkirunkomuotoilusta. Ja jotenkin aattelin, että Buellista saa helpommin omaa silmää miellyttävän (tosin vaimolle perustelin hankintaa, että tätä ei tarvi rakentaa yhtään...), mikä tuli eilen todettua kun vaihdoin vilkut ja peräkappaleen yllättyen siitä miten kaikki liittimet ja pultit oli hyvin näkösällä ja käsillä.

Tiiä sitten oisko mielipide muuttunu jos ois tienny Buellin lopetuksesta. Mutta kuten toisella foorumilla yhdelle totesin, että ei kai näitä harrastusvälineitä kannata ostaa jälleenmyyntiarvo silmissä kiiluen vaan usein perstuntuma on jees.

Mutta jos ei oo poltetta Buelliin, niin kyllä XR1200 on ihan kannatettava ostos mun mielestä.

- Janne

Webmaster

Omistin vuonna -04 yhden kesän Buell XB12R ja mahtava pyörähän se oli ajaa. Luoviun siitä sitten kesällä -05 kun olin taas työkomennuksella maailmalla.
Pyörä oli muuten täysin orggis, mutta tehtaan Racing putki setti + ruisku softa laitettu. Silläkin muutos setillä Buellissa oli aivan mielettömän sielukas moottori.
Minulla taas on hieman päin vastainen ongelma Buellin kanssa, olen hieman "liian" pitkä (193cm) ajamaan ainakin XB mallisilla. Tilannetta helpotettiin sillä, että laitettiin alas lasketut jalkatapit, sillä sain polvikulmaa vähän auki. Myös keulan putket nostettiin t-paloista aivan ylimpään kohtaan.
Monessa XR1200 testiajo artikkelissa mainitaan että polvikulma olisi aika tiukka. Siitäkin pääsee pikku muutoksella.

Raimo-Raato

Tosta XR:stä sit irtoo yli sata kaakkia koneelta putkilla, softalla (vapaavirtaussuodattimia vielä aika huonosti saatavilla) ja huolellisella penkittämisellä. Orkkis äänenvaimentajat painavat sit about tonnin joten pitäis ainakin keulia niillä kun niin paljon painoa takana  ;D
A.K.A. Rambe

ss

Kokemusta ei ole edes koeajon vertaa, mutta XR iski ilmestyessään niin kovaa et päätin hommata laitteen heti kun mahdollista.... No, mahdollisuus tuli eteen sit syksyllä kun luovuin rautiksesta, ensi kesän saa softaili kerätä pölyä ja harrikka-ajot ajellaan mustalla XR:llä.

Täältä voipi lueskella omistajien kokemuksia XR:stä: http://www.xr1200ownersgroup.com/

nicnac

Kyllähän tuallaanen oikein mukava on. Sarvet on vähä kummat, mutta pysäyttimet on hyvät! Laiska se pikkuusen on...sen tietty korjaa pikku piristyksillä ;D

Kokkonen

Storz tekee lompakkomiehille bolt-on sarjaa XR1200:n.

Kuva Storz performancen web sivuilta

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

AMA:ssa ajetaan tänä vuona omaa sarjaa XR1200 pyörillä
Vance & Hinesin sivulta:

LainaaPress release follows:

Daytona Beach, FL â€" March 4, 2010 â€" AMA Pro Racing and Vance & Hines are pleased to announce the launch of the new AMA Pro Vance & Hines XR1200 Series, a spec-bike five race championship featuring specially modified Harley-Davidson XR1200 motorcycles.

This exciting new series will provide loyal Harley-Davidson owners, dealers and enthusiasts a chance to join the action at selected AMA Pro Road Racing weekends throughout the country.

As the presenting sponsor, Vance & Hines will also serve as the official race kit supplier for the class. The kit will consist of a Vance & Hines XR1200 exhaust system, a Fuelpak fuel management system, race bodywork including number plate, single seat tail section and belly pan, 17-inch front wheel with matching front fender, steering damper, oil cooler relocator and race decal package. The cost for the complete kit will be $3500.


Kuva The Kneeslider sivulta


"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Tässä sitten Seth Enslown pyörä, onko tämä nyt sitten se sama tyyppi joka heitti voltin XR1200:lla? Ainakin hänellä on hallussaan Harrikalla hyppäämisen pituusennätys:

US motorcyclist breaks longest jump record

http://news.yahoo.com/video/world-15749633/harley-biker-breaks-jump-record-18404563

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Janne R.

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 03 maaliskuu 10, 11:59:01
Storz tekee lompakkomiehille bolt-on sarjaa XR1200:n.

Kuva...

Ihan muikee mutta kyllä tolle perälle pitäis antaa katkasuhoitoo tai jotain...

ss

Lainaus käyttäjältä: j4nn3 - 05 maaliskuu 10, 12:16:28
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 03 maaliskuu 10, 11:59:01
Storz tekee lompakkomiehille bolt-on sarjaa XR1200:n.

Kuva...

Ihan muikee mutta kyllä tolle perälle pitäis antaa katkasuhoitoo tai jotain...

Musta tuo perä on makee... Verrattuna kakspaikkaiseen orgikseen.

Tuli tilattua Bike ja siinä oli vertailu XR vs. Guzzin v7. Yllättäen xr oli testaajien mielestä parempi, mutta pitkälti hevosvoimien ansiosta. Ei ehkä täysin reilu voitto, jos XR:ssä on tuplaten heppoja V7:aan verrattuna. Jousitus muistettiin haukkua niinkuin muuallakin eli paskahan se varmaan on... Ite nettikirjoittelun yllyttämänä hommasin jo joku aika sitten öhlinssin economy-versiot tallin ylisille odottelemaan että saan mopon kotitalliin. Saattaa olla, että parempi veto olis ollut ostaa H-D:n oma X-mallin iskuvaimennussetti niin olis saanut etupäänkin kuntoon, mutta se ei kai ole yhtä kehno kuin takaiskarit.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 05 maaliskuu 10, 11:18:15Ainakin hänellä on hallussaan Harrikalla hyppäämisen pituusennätys

Tohon videoon kun törmäsin niin heti alko mietityttämään että paljonkohan Knievelin enkka. Kukas jaksais googlettaa?
A.K.A. Rambe

rokker

Nyt olis tämmöstä kittiä tarjolla XR1200:an AMA Pro Road Racing viikonloppuja varten...

http://www.amaproracing.com/rr/news/index.cfm?cid=34594
If you don't swear while driving then you're not paying attention to the road at all.