Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kannentiiviste

Aloittaja Läskipää, 25 maaliskuu 18, 14:51:04

« edellinen - seuraava »

Läskipää

Jelppiä ekakertalaiselle.
Koneen kasaus alkamassa ja olis kysymys.Vm-01
883 sen pytyt porautettu 1200sex ,wiseco9:5.1 ja 883sen kannet.
Jameksen yläpään tivarisetti hommattu.
kysymys:tivarisetin mukana tuli papru jossa momentit kanteen ja ymmärtääkseni vedän NIIHIN
enkä clymerin kirjan ohjeen mukaan?
mitä muuta kasaukses hyvä ottaa huomioon ku toi enklanti ei hirveen hyvin taivu
kiitos.

twinspeed

Onko kasaus jo tehty?

Mä en tiedä noista jameksen kannen tiivisteistä, mutta osassa näistä muista kuin OEM on sellanen, ettei siihen pytyn ja kannen ohjuriin tartte laittaa o-renkaita niinku OEM:ään.

Pitäis löytyy kyllä sitten disclaimeri tiivistesatsista, jossei tarvii!

Mulla on ton cometicin 0,030" kolmen liuskan kannen tiiviste, ja satsissa oli disclaimeri. En tiedä kuinka paha on, jos sinne hyvin ohuen o-renkaan ujuttaa... Joku sano, etti haitaannu, mut joku taas, et voi vuotaa jos laittaa. Toisaalta öljyä vuotaa, jossei laita o-rengasta sellaseen, joka sen tarttis.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Lyytinen

Tekipä sen 90 asteen lisäkiristyksen tai Jameksen momenttien mukaan, tulos on samaa luokkaa, joten kumpi vaan helpompi.

Läskipää

Juu kyl mä ne o-renkaat laitan ku mukana tuli,en oo vielä kerenny alkaa niputtaa konetta mut ens viikol tarkotus ja vedän sen kannen jameksen mukaan.
tänks vastauksist Lyytinen ja twinspeed

Läskipää

miten se löysäys ?minkä clymeri antaa

Lyytinen

Uskaltaisin kyllä väittää, ettei se löysäyksestä mitään puhu. Ellei siellä uudessa painoksessa ole sitten ollut joku savolainen antamassa kiristysohjetta, että niin kireälle, että kuuluu naps ja sitten äkkiä puoli kierrosta takaisin päin.

Läskipää

kyl se clymeri vaan  puhuu löysäämisest ja si taas alusta .....

Läskipää

clymerist 
tighten the cylinder head bolts follows:
A.tighten bolt no.1to 84-108 in.lb jne..
B.tighten bolt no.1 to 144-168in.lb jne..
C.On 1998-2003models,loosen all the bolts and repeat substeps A and B ??<<<<<tota mä meinasin
D.
E.

Teenkö noin myös sen jameksen tiivarisetin kans???

Lyytinen

Tähän väliin täytyy myöntää, että viimeksi olen sportin yläkerran kasannut vuosikymmenen vaihteessa. Mutta nuo momentit on sen verran pieniä, alle 20 Nm, että siinä haetaan sitä, että osat olisi asettuneet paikoilleen ennenkuin lähdetään oikeasti kirimään. Sinänsä ihan fiksua. Luulin, että tarkoitat täydestä momentista aukaisua ja uudelleen kirimistä.

Läskipää

okei ,joo vähä huonosti esitin ton löysäämis jutskan🙄
kait mä vedän sen löysäämättä kiinni.
Ihmettelin vaan sitä kun en oo ennen hd:n konetta availlu ja miks vaan 98-03ses
noin tehdään,ku yleensä hiljalleen momenttiin ilman mitään väli löysäilyjä.
mieles liikku itelläkin toi osien paikkansa hakeminen mut aattelin silti kysästä ku tuli
vähä epävarma fiilis