Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mankun roottorin "lataus"

Aloittaja beyond, 20 maaliskuu 18, 17:49:33

« edellinen - seuraava »

beyond

Mulla on tommonen Morriksen vanhemmanmallinen MM47E pannussa, se on pelittäny vuosia ilman kummempia ongelmia, no viime kesänä alko paska lennellä tuulettimen läpi heikon kipunan muodossa.

Kaikki sisukset tuli sit vaihdettua, konkka, kärjet ja uus puolakin. No edelleen kipuna heikkoa. Eipä oo paljon muuta vaihtoehtoa kun kyykähtänyt roottorin magnetismi.

Soittelin Magneettomies-Vuorelalle, mut pari sataa ja 2-3kk jonotusaika ei oikein puhuttele. Noita roottoreitahan pystyy käsittääkseni remagnetisoimaan. Onko kellään kokemusta onko diy-tyylinen homma?
Olisko kellään (mieltuiten pk-seudulla) ko. proseduuriin tarvittavaa aparaattia?

Jostain juutuubin ihmemaasta löyty joku villi video, missä ukko askarteli jännittävän näkösen sähkömagneettivipstaakin paksusta latikasta läpi pari tangon pätkää, ja kieppiä piuhaa käämeiks päälle. Magneetti tuli sinne tankojen päälle ja piuhat akkuun kiinni. Näyttäis aika yksoikoselta, mut jostain luin että jos "ylimagnetisioi" roottorin, se taas vuorostaan alkaa kyrväyttämään puolaa tms.

Ei viitsis viiden minuutin hommasta alkaa makselee satasia, kun perseestä puhaltaa tuuli läpi muutenkin ja helvetin puolakin oli jo päälle satasen.

Enok

Terve.

Meillä on kerholla sellainen DIY jysäytin, jolla saa roottorin magnetismin kondikseen.
Olen Jyväskylästä, mutta sattumien oikusta rakentamassa Bernerin haavemaailmaa Lastensairaalalla.
Että jos salamana purat sen mankun käteen, niin voin huomenna noutaa ja ensi viikolla toimittaa.
Olen pääsiäisestä pari viikkoa lomalla, mutta jollei ole kiire onnistuu myöhemminkin. Laita halutessasi viestiä. o4o5563146 Kimmo/Bonkers