Finnbikers

  • 30 Toukokuu 2020, 04:46:56
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Sytkästä kysymys  (Luettu 2853 kertaa)

JSmedby

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 94
Sytkästä kysymys
« : 11 Joulukuu 2017, 12:46:36 »

Talven aikana 80:sen puristukset nousevat vakiosta tuonne kympin tuntumaan ja kansiin tulee kevyt porttaus. Nokkana  EV46, sekä jatkanen edelleen CV:n kanssa, jonka tosin saatan sorvata 42:ksi.

Onko nykyinen, eli alkuperäinen sytytys rajoitteena millekään ? Tässä siis vm -89 limput, eikä mitään ylimääräisiä voesseja jne. Idioottivarma sytkä ollut ainakin tähän asti, enkä haluaisi vaihtaa, ellei ole pakottavaa syytä.
Kirjattu

Tuusulan T-Bone

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2353
    • Bone´s home
Vs: Sytkästä kysymys
« Vastaus #1 : 11 Joulukuu 2017, 21:32:26 »

Olishan se hyvä päästä vähän ennakkokäppyröitä säätämään, kun isompia muutoksia koneeseen tekee. Saa sen sillä vakiollakin toimimaan, muttei välttämättä yhtä hyvin kuin jollakin, jota voi säätää.
Kirjattu
"If it ain't long, it's wrong." - Sugar Bear

JSmedby

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 94
Vs: Sytkästä kysymys
« Vastaus #2 : 12 Joulukuu 2017, 09:40:15 »

Olishan se hyvä päästä vähän ennakkokäppyröitä säätämään, kun isompia muutoksia koneeseen tekee. Saa sen sillä vakiollakin toimimaan, muttei välttämättä yhtä hyvin kuin jollakin, jota voi säätää.

Tänks. Eli mennään sitten niinkuin aina ennenkin, eli kokeillaan ensin miltä tuntuu, ja jos ei tunnu, niin vaihdetaan sytkä sitten johonkin älyversioon. Vaikka ei kyllä huvittaisi uusia vikakohteita pärrään asentaakaan..
Kirjattu

Tuusulan T-Bone

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2353
    • Bone´s home
Vs: Sytkästä kysymys
« Vastaus #3 : 12 Joulukuu 2017, 09:45:30 »

Se vanha orggissytkä on vikakohde. Hajoaa ennemmin tai myöhemmin kaikista, oon vaihtanu semmoisia useampaan evolaiseen, muun ohella omaani silloin kun semmoisen vielä omistin.
Kirjattu
"If it ain't long, it's wrong." - Sugar Bear

JSmedby

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 94
Vs: Sytkästä kysymys
« Vastaus #4 : 12 Joulukuu 2017, 09:50:25 »

Se vanha orggissytkä on vikakohde. Hajoaa ennemmin tai myöhemmin kaikista, oon vaihtanu semmoisia useampaan evolaiseen, muun ohella omaani silloin kun semmoisen vielä omistin.

Juu, vaihdettu on tähänkin toissavuonna  ;D  Mutta eipä ole kalliit osat..
Kirjattu

Catiska

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Sytkästä kysymys
« Vastaus #5 : 20 Maaliskuu 2018, 12:54:30 »

Mitä sytkälle kannattaisi tehdä jos alkuperäisissä on ongelmia tiedossa? Olen täysi noviisi näiden kanssa. Oma kone pitäisi olla vakio (suutinjumppa, putket ja putsari on toki tehtynä) mikäli saamani tiedot pitää paikkaansa. Sytkät varmaan vakiot, akun takana isohko musta boksi jonka oletan olevan vakio sytkäboksi.

Nokan vaihto harkinnassa, mutta siinä on vielä pari muuttujaa...

Ja mopo on siis -94 Fatboy.
Kirjattu

Tuusulan T-Bone

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2353
    • Bone´s home
Vs: Sytkästä kysymys
« Vastaus #6 : 20 Maaliskuu 2018, 16:12:37 »

Ei kai sille kannata tehdä mitään ENNEN kuin ongelmia ilmenee. Sitten KUN ongelmia ilmenee, heittää vanhalla kuikkaa ja laittaa uuden tilalle.
Kirjattu
"If it ain't long, it's wrong." - Sugar Bear

Catiska

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Sytkästä kysymys
« Vastaus #7 : 20 Maaliskuu 2018, 18:33:48 »

Toki näinkin. Ymmärsin ylempänä kirjoitettuna että melkoisella varmuudella se pettää. Ja minun tuurilla se pettää jossain muualla kuin kotinurkilla.
Kirjattu

twinspeed

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 712
Vs: Sytkästä kysymys
« Vastaus #8 : 20 Maaliskuu 2018, 22:03:17 »

Kyllä mä ainakin laittaisin säädettävän eeletronisen sytkän, jos hiukankin on viitteitä mahdollisista viripuuhista tulevaisuudessa. Varmaan laittasin joka tapauksesssa, siis vaikkei juuri olisikaan viitteitä virittämisestä. Ovat kestäviä (alkuperäistä parempia) ja toimivat säätöjensä (ja ohjelmoitavuutensa ansiosta) sekä vakiossa, että siitä eteenpäin.

Noissa on kivoja ominaisuuksia, kuten VOES enakkoja ahtamiseen tai ilokaasuun soveltuvia käyriä, joita voi tarpeen vaatiessa käyttää tai sitten jotka voi unohtaa ja jättää käyttämättä

Merkkejä on Dyna 2000i, Daytona twintech, Ultima (joka on käyriä lukuunottamatta hyvin samanlainen dynan kanssa) jne. Ultiman paketti oli todella edullinen ja siinä on sekä sytkiä, että puola(t) (singlefire)

Näistä suurin osa on singlefire järkestelmiä (joista saa kuitenkin halutesssaaan myös dualfiren) osa dualfire (daytona twin tech kait ainakin).

Dualfire on hukkakipinällä (sytyttää aina kummatkin tulpat) ja siihen riittää yksipuolainen järjestelmä. Singlefire sytyttää sitten vaan työtahtiin valmistautuvan pytyn ja sen kanssa tarttee omat puolat kummallekin pytylle. Kummatkin systeemit toimivat mainiosti ja penkitysten perusteella järjestelmien välille ei muodostu mitään mainittavaa tehoeroa, vaikka teoriassa singlefire on parempi.

Kaikki sytkät on aika yksinkertaista vaihtaa laittaa toimimaan; valitsee vaan omaan pyörään sopivan mallin ja ryhtyy työhön: paketeista löytyy ohjeitaa ja juutuubista ja täältä sekä muilta foorumeilta löytää apuja. Joissain paketeissa tulee liittimetkin mukana, mutta esim ultiman kanssa, joka mulla on, joutui hankkimaan liittimiä.
Kirjattu
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Catiska

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Sytkästä kysymys
« Vastaus #9 : 21 Maaliskuu 2018, 08:45:38 »

Kiitos vastauksesta. Jotain tuon suuntaista olen itsekin miettinyt. Noissa 8-syl haaramoottoreissa olen jo tottunut käyttämään PC-ohjelmoitavia sytkiä hyvin kokemuksin. Ja mieluusti monikipinäversioina.
Noista em sytkistä eniten puhuttelee tuo Daytonan sytkä. Tietysti helppo asentaa ulkoisena ja valmiilla liittimillä mutta myös ominaisuuksien puolesta. Eikä vähiten tyhjäkäynnillä/alakierroksilla monikipinäjärjestelmän etujen vuoksi.
Kirjattu