Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mikä magneetto shoveliin?

Aloittaja jyrggä, 19 tammikuu 10, 13:37:26

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Thomas - 21 tammikuu 10, 12:13:32
Tarvitseeko se aina tuon ulkoiset puolan, vai onko se vain parantamassa kipunan laatua? Pyörittelin joskus tuollaista Karata'n tötteröä ja kyllä se komeasti räväytti sormet turriksi ilman ulkoista puolaakin.. Ja mikäs tuossa 'Vertex' magneetossa on eroa noihin muihin?

Se on magneeton rakenteesta kiinni. Oikeat magneetot eivät tarvitse ulkoista puolaa, vaan se on rakennettu sisään (Morris, Hunt). Uudemmissa "magneetoissa" sensijaan "magneetto" kehittää vain 20 -30 volttia, joka sitten viedään ulkoiselle puolalle joka nostaa jännitteen (ja energian) tarvittavalle tasolle. Ulkoiseen puolaan on helpompi (ja varmaan halvempi) saada tarvittavat eristykset. Ainaskin Vertexin kasi koneen magneetossa on tämä systeemi. Karatasta mulla ei ole tietoa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Kiksin rattaista virinnyt keskustelu on siirretty omaksi aiheekseen, alueelle Vaihteisto:

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1327.0
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

rodchop

Vihdoin pitkällisen metsästyksen (usean hävityn huudon) jälkeen löysin tän helmen;D
Tuolla ebay,sä tuntus olevan tällä hetkellä aika hyvin mankkuja liikenteessä.
Tosin ei tätä lippulaivaa Morris M5 Rules! Tää tulee tosin mun Evo,on
HOG Forever Forever HOG

eeko

Hieno on, saako kysyä hintaa?
Magneetot rules todellakin.
-eeko

rodchop

Ainahan kysyä saa! Tää oli 750$ + 30$ Usa,n sisäisen postin & vakuutuksen kanssa, toi hinta oli sellanen osta heti, ko en jaksanu ruveta noitten huutojen kanssa enää pelleilee.
Edellinen M5 meni tuolla 900$ eikä ollu ees toi kiillotettu.
(harvemmin tuntuis jengi noita M5,a myyvän, onhan se paras :P)
Viikko sitten tuon huusin silloin tuo oli  kuluineen n,550e. Nyt tosin hieman enemmän kiitos Irlannin & euron rajun kurssin pudotuksen,
n,1kk sitten 1000 $ oli 716e nyt 754e perkele

OK nyt joku sanoo että kalliita noi mankut, joo onhan ne, mutta eipä noi elekroniset sytkätkään kovin halpoja oo, joudut hankkii uutta puolaa yms... Ainahan voit myydä vanhan kärkikopan puolan sytkän jne, niin tulee ees vähän takas päin
HOG Forever Forever HOG

eeko

Magneetot ovat ikuisia. Kerran korjasin 30-luvun
Lucasin, putsauksen jälkeen löi kipinää.
-eeko

jyrggä

Joo, mulla on tupla Karata, ja ne sisältää 2x jumalattoman ison ulkoisen puolan. Ja on ne muuten ihan juukelin hianotki! En vaihtais morrikseen tai hunttiin enää.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

rodchop

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 26 marraskuu 10, 17:26:48
Joo, mulla on tupla Karata, ja ne sisältää 2x jumalattoman ison ulkoisen puolan. Ja on ne muuten ihan juukelin hianotki! En vaihtais morrikseen tai hunttiin enää.

Asiaa !!! Toi sun paketti on ihan sika hieno, kyllä se mullekkin kelpais 8)
Aika aktiivisesti ebay,ta seurannu yhden oon vuoden aikana siellä nähny.
HOG Forever Forever HOG

jyrggä

Joo, ei noita paljon käytettynä näy. Mä voin nuo omani sulle myydä sitte joskus, kaupan päälle tulee shoveli ;)

rodchop

Tuossa tuo M5 nyt olisi, kyllapa tuo Evo,kin kone vaan voi nayttaa hyvalta ;D
Samaan rahaan akusta & puolasta paasi eroon, tuota tilaahan ei ikina liikaa. regu tulee samalla siirerettya vanhan akun paikalle
Jos ei ota huomioon etta Morris Rules, niin suurin syy tahan paivitykseen oli noi mun lataus ongelmat, jostain syysta noi akut jaany hieman lyhyt ikaisiksi vaikka mulla tuo Cycle Elecktric inc, in low voltage regu, niin 22ah laturi & 6-7ah akku ei tuntunu kestavan yli yhta kesaa >:(
HOG Forever Forever HOG

B 50

Tollasen Karatan huutelin ebaysta muinoin. Ongelma on että siitä puuttuu se moottorin puoleinen mankkua pyörittävä ratas. Karatalta ee oo saanu minkäänlaista vastausta pariin osatilaukseen. Muutenkin näyttäis äkkiseltään sivuja vilkaisemalla luulla että magneettopuolella hiljaista kun firma ilmoittaa ettei mankkuja varastotavarana. Eli kysymys kuuluu; sopiiko Huntin tai Morrisin vetoratas? Lähikuvaa Karatan ja H./M. rattaista?

Thomas

Ei sen parempaa lähikuvaa tai mittoja löytynyt, mutta tuommoinen kuva on tullut joskus omasta paketista otettua:

Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

jyrggä

Tuolta karatalta ihan sama minkä asian tai osan tilaaminen on erittäin nihkeetä. Kokemusta on. Ne ei oikein oo kauhean innokkaita vastaamaan mailiin, varsinkaan yksityiselle. Firmoillakin vaikeeta, mun mankkuja nimittäin yritettiin tilata joku puoli vuotta ennen ku ekan kerran herrat viitsi vastata mailiin..
Neuvoisin kysymään apua Upilta thunder macine garagesta, vaasasta. Sillä on nykyään edustus Karatalle, ja aika läjä romua tilattuna sieltä. Nykyään kuulemma viitsivät vastaillakkin kohtuudella kyselyhin.. Firma siis on http://www.tmg.fi/

rodchop

Kyllähän tuo ratas näyttäs aivan samalta kuin esim morris / hunt...
HOG Forever Forever HOG