Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tyhmä kysymys some-maailmasta

Aloittaja opa, 13 marraskuu 17, 12:10:29

« edellinen - seuraava »

opa

Moro, koska olen täysin pihalla tuosta some-kulttuurista (muun muassa...), kysyn winkkiä.
Motskariaiheiset blogit tuntuvat olevan jossain määrin vähenemässä. Ilmeisesti niinku "soläästsiison".
Mikä olis paras tai helpoin tapa/sovellus seurailla maailman menoa? Insta, naamakirja tai joku muu, josta en oo kuullutkaan :D ?

T.Opa
-Memento mori-

Motomatti

Täällä on myös sosiaalisen median uusavuton.
Pidän itse blogia omista ottamuksistani mp-maailmassa ja omassa elämässä. Ne kun kietoutuvat yhteen.
Seuraan muiden blogeja ja joitakin ulkomaisia ja kotimaisia keskustelupalstoja. Vain pariin olen kirjautunut.
Facebookista usein vouhotetaan mutta enimmäkseen, olen huomannut, se on vain "terveisten lähettämistä". Itse kaipaan hieman syvällisempää otetta. Mihinkään muihinkaan pikaviesti ym. palveluihin en ole kirjautunut. En ole kokenut tarpeelliseksi. Johtuu ehkä siitäkin että laitoin älypuhelimen hyllylle ja ostin sellaisen jolla voi vain soittaa ja laittaa tekstiviestejä. Jää aikaa muuhunkin.

MP-nettilehtiä katselen silloin tällöin mutta jutut useissa tapauksissa sielläkin ovat pinnallisia tai jopa ammattitaidottomia. Samaa vikaa pyrkii olemaan Youtuben neuvokkivideoilla vaikka joskus sielläkin helmiin törmää.
Tämä Finnbiker riittää varsin kivasti Gruppon Foorumin ohella. Kas kun päämerkkini on Guzzi.

Nyt syystalvella ikään kuin vedetään henkeä eli oikein missään ei tapahdu mitään. Rakentelijat nollaavat vielä päätään, monilla syyshuolto siirtyy kuin varkain kevääseen ja tavan ajelijoilla on tähän aikaan muutakin tekemistä. Sitten alkaakin olemaan kuhinaa kun aurinko alkaa lämmittämään.

Eiköhän ne mielenkiinnon kohteet löydy vähitellen kunhan asioita seuraa ja löytyy se oman mielenkiinnon kohde.

Itsellä SMOTO, MMAF, FEMA,  Finnbikers, Gruppo, Org, VMPK, Kneeslider ovat liki päivittäisessä seurannassa. Muita satunnaisesti. Olen kiinnostunut muun muassa aiheeseen liittyvästä politiikasta.

opa

Noo, sinänsä mielenkiinnon kohteet on selvillä ku motskarit vei mennessään 14-vuotiaana. Ja parikymppisenä tuli eka daavidsoni hankittua. Italiaanoakin on ollut yhen Ducatin verran :)
Nyt mittarissa on 49 eikä polte oo yhtään laantunut, onneksi!!!
-Memento mori-

Tuusulan T-Bone

Jospa jengi on siirtynyt pois some-maailmasta ja takaisin reaalimaailmaan? ::)
Long John Stroker

Tuomo

Enpä osaa mistään uudesta hittiapsistä sanoa. Mut epäilen että foorumeilla ja blogeilla on oma loistoaikansa , jonka jälkeen yleisö rupeaa kaipaamaan jotain uutta ja siirtyy seuraavaan. Jonka jälkeen blogi/ foorumi hiipuu.

Voipi myös olla että Café racer -muoti rupee ole hyväksikäytetty loppuun, eikä paljoa uutta kirjoitettavaa / näkökulmaa ole ennenkuin löytyy taas joku freesi suuntaus, kuten turbotetut lowrider skootterit.

Make

Mä odotan etusivulaukku-, eli sideboob-baggereiden nousua.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Jack

yleisenä huomiona on se, että' foorumikirjoittelu on ainakin vähentynyt viimeisen 3-4 vuoden aikana kaikilla niillä aloilla joiden foorumeilla olen tai olen ollut mukana.

Blogeja en oo koskaan seurannut juurikaan, mutta vaikuttais siltä, että materiaalia ladataan Instaan ilman sen kummempia selityksiä, tai sit Fb sivuille. 

Pitkäjänteiseen keskusteluun ja yhden aihealueen käsittelyyn lienee foorumi edelleen paras alusta. Em. "uusissa" medioissa on kiva jakaa välähdyksiä tekemisestään tai tapahtumista, mutta keskustelu on lyhytaikaista, ja tiedon uudelleen esiin kaivaminen työlästä.

Flatheads!!!

Motomatti

LainaaPitkäjänteiseen keskusteluun ja yhden aihealueen käsittelyyn lienee foorumi edelleen paras alusta. Em. "uusissa" medioissa on kiva jakaa välähdyksiä tekemisestään tai tapahtumista, mutta keskustelu on lyhytaikaista, ja tiedon uudelleen esiin kaivaminen työlästä.

Juurikin näin. Itse arvostan syvälle menevää analyysiä aiheista. Kyllä kuviakin on kiva katsella mutta niissä näkee lähinnä vain ulkokuoren eikä sitä mitä on sen sisällä.
Somekuvat lisäksi tahtovat olla resoluutioltaan niin kurjia että niistä ei paljon iloa ole. Arvostan kunnollista kuvanlaatua jota blogeissa usein esiintyy. Niistä kykenee suurentamaan yksityiskohtia.

Olen huomannut sellaisen asian kuin uuslukutaidottomuus. Se jakaantuu kahteen osaan: ei jakseta lukea muutamaa riviä pidemmälle ja toisena että ei ymmärretä lauseiden sisältöä. Itse saamani palautteen mukaan tämä on yleistä. Väärinkäsityksiä syntyy.

opa

Kiitos mainioista kommenteista!
Tässä foorumissa varsinkin on kyllä loistavaa se, että syntyy oikeata keskustelua ja monelta kantilta. Ja sit on helppo kaivaa vanhempia juttuja ja dataa, kun on tarvis.
Taidanpa vielä jättää nuo "uudemmat" kanavat tutkailematta ja aktivoidun liikkeelle itse. ::)

-Memento mori-

Motomatti

Puutunpa aiheeseen vielä.
Blogin pitämisestä on kokemusta noin 15 vuodelta. Oli sitä ennenkin mutta alusta ja kerätty tieto katosi bittien taivaaseen sillä sovellus jolla blogia tein lopetettiin yllättäen. Nykyinen sovellus on ollut käytössä siitä lähtien. Aikansa varmaan sitäkin. Erillisiä artikkeleita on yli 1500 joista pääosa julkaistu.

Blogin pitäminen on tuonut lisäarvoa itselle. Kun on jotain kirjoittamassa eikä itse ole varma kaikista esille tulevista asioista joutuu tietoa hakemaan kirjallisuudesta ja internetistäkin. Luotan enemmän kirjallisuuteen. Voisi siis sanoa että oppii lisää asioita. Viisastumisesta ei ole takuuta.

Keskustelupalstoille vastailu, vaikka tietäisikin kysytystä asiasta jotain niin sama juttu: joutuu tekemään tarkistuksia ja hakemaan tietoa. Liian paljon on eräissä keskusteluryhmissä mututietoa tai jopa arvausta. Vanhentunuttakin tietoa liikkuu. Erityisesti asioissa jotka "elävät", esimerkiksi lainsäädäntö.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 13 marraskuu 17, 23:23:45
Enpä osaa mistään uudesta hittiapsistä sanoa. Mut epäilen että foorumeilla ja blogeilla on oma loistoaikansa , jonka jälkeen yleisö rupeaa kaipaamaan jotain uutta ja siirtyy seuraavaan. Jonka jälkeen blogi/ foorumi hiipuu.

Vähän sama juttu ku Sedu Koskisen baareilla kenties? Ehkäpä siitä syystä en niissä käykään. Saattaa jopa olla niinkin, että saisin niihin bannia hetimiten... ;D
Long John Stroker

Greasemonkey jake

itse tein joskus "blogia" omille nettisivuille, mutta halun pitää sivuja katosi hiljalleen palveluntarjoajien hintoihin ja halpojen tarjoajien teknisiin ongelmiin... itse en osaa nettisivua perustaa, koska C64 aikakauden jälkeen minua alkoi kiinnostamaan enempi moottoripyörät, kuin näpytellä "koodia" makuuhuoneen nurkassa... nettikin tuli vasta tänne maalle 2003-2004... onneksi on tälläisiä finnbikers foorumeita, joihin voi tarvittaissa laittaa kuvia omista projekteista ja etsiä vastauksia teknisiin kommerverkkeihin... naamakirjaan liityi vuosi sitten, mutta sinne päivitän lähinnä työhöni liittyviä asioita, kun suurin osa "kavereistani" on samalla alalla... aikaisemmin tuli seurattua tiiviisti ameriikan serkkujen(choppertown,choppahead,ym) sivustoja, mutta nykyään minulle riittää tämä ja herra motomatin blogin seurailu...
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

Tuomo

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 14 marraskuu 17, 15:49:34
Vähän sama juttu ku Sedu Koskisen baareilla kenties?

Puhuvat tuotteen (palvelun, ilmiön jne) elinkaaresta. Teoriaa tietysti eikä kaikki mene ihan noin mutta joku vastaavuus todellisuuteen tuollakin kait on.

Samaa mieltä edellisten kaa, että Face tai Insta tai WA ohjaa pikaviestintään syvemmän raportoinnin kustannuksella.
Osittain Youtube:ssa myös sama, useimmat mopoaiheiset jutut siellä ovat enempi fiilistelyä tai jopa turhaa tyhjänlänkytystä kuin informatiivisempää matskua (toki fiilistelyä tarvitaan, ei sillä).  Nykyinen suosikkini https://www.youtube.com/user/Merch131ho/videos

Webmaster

Taitaa olla Instagram paras tällä hetkellä. Mut sielläkin pitää osaa löytää ne ketä seurailee.

Kiwi

Löytääkö tuolta instagramista jotain vanhempia juttuja? Ihan oon harkinnu jos sinne liittys kun puhelimessa sovellus valmiina...