Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-90 Softailin päivitys

Aloittaja Sande, 06 marraskuu 17, 10:16:23

« edellinen - seuraava »

Sande

Kirjoitellaanpas tännekkin uudesta projektista, vaikka täällä vähän hiljaista tuntuu olevan nykyään. Viimiset pari kesää meni Italiaano pyörällä ajellessa ja oli ihan mukavaa vaihteluu lasketella mutkapätkii. Rakenteluinnostus alkoi kuitenkin pikkuhiljaa kytemään ja loppu kesästä vaihdoinkin Ducatin -90 vakio Softailiin. Pyöräliikkeen myyjä pyöritteli päätä, että mikä saa nuoren kaverin vaihtamaan räyheen katupyörän ns. pappapyörään. Eihän näitä järjellä perustella, joten pyörät vaihtoi omistajia ja muutosten suunnittelu saattoi alkaa.

Edellisestä pyörästä oli jäänyt tallin nurkkaan pyörimään crossistonga, joka toimi tällä kertaa inspiraation lähteenä. Sen kaveriksi hommasin Gsx-r:n keulan ja sportsterin valomaskin. Eli vähän sporttisempaa luukkii lähetään hakemaan ja jotain kiihdytyspyörän suuntasta ois tarkotus saada aikaseks. Vastapainoksi keulan ajo-ominaisuuksien parantamiselle aion jäykistää ja levittää perän. Levitys pidetään kuitenkin maltillisena ja 200 mm kumi 16" vanteella saa riittää. On muuten yllättävän vaikea löytää sopivaa vannekehää tolle koolle 40 pinnaisena ja kromattuna, vaikka kuvittelin ton olevan melko yleinen koko. Keulalla aion pitää 21" vanteen, mikä onkin tuottanut vähän ongelmia jätön kanssa. Kaikki markkinoilla olevat t-palat on suunniteltu 17-19" vanteille ja niillä jättö meinaa jäädä vähän reiluksi. Vai mitä ootte mieltä miten 137 mm jättö toimii tollasessa pyörässä? Eikös se vähän lähempänä 100 mm sais olla? Kävin kyllä jo kyselemässä t-palojen teettämisestäkin, mutta hinta pomppaa sen verran kovaksi ettei hirveästi houkuttele. Jos joku tietää kaverin joka voisi tehdä t-palat pääkaupunkiseudun tuntumassa inhimilliseen hintaan, niin otan yhteystiedot mielelläni vastaa ;D

Tämän talven tavoite on saada pyörä teknisesti toimivaksi ja ajokuntoon ensi kesäksi. Seuraavana talvena maalauttaa ja siistiä loppuun. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan ja päivittelen tätä sitä mukaa kun homma etenee. Tässä muutama fiilistely kuva tulevasta lookista. Osat on vaa teipattu paikoilleen, eli aika alkutekijöissä ollaan.

Kiwi

Kyllä se jättö tuossa menee, laskitko paljonko vakiokeulalla oli? Veikkaisin että enemmän. Hiljastahan täällä on jos kaikki olettaa ettei hiljaselle foorumille kannata kirjotella.

Spöke

Fättärin jättö on vakiona 147mm. Onhan se hitaassa vauhdissa vähän kankea, mutta vakaa taas kovemmasa vauhdissa. Eli hyvä on, kunhan totut siihen.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jack

photobucketin kuvat ei näy....
Flatheads!!!

Sande

Ehkä mä sitten uskallan tilata ne amerikan joen t-palat 8)

No katohan... eilen vielä näky, mut nyt ei enää. Osaako joku sanoo mikä ois hyvä kuvapalvelu, kun toi photobucketti ei tunnu enää toimivan?

Yapa



No katohan... eilen vielä näky, mut nyt ei enää. Osaako joku sanoo mikä ois hyvä kuvapalvelu, kun toi photobucketti ei tunnu enää toimivan?
[/quote]

Linkitä suoraan tänne...

...nii, jäin miettimään noita T-paloja, jotka oot tilaamassa, että mihin pyörään ne on tehty?
Itse joskus askartelin FXR:ään CBR Hondan keulan, siten, että tein ohjausakselin ja ylä T-kappaleen itte, koitan etsiä kuvia siitä...

Ja katsastuksen kanssa tulee sitte ongelma, Sutsukin ja Softailin painojen takia.
Bludy`ell...marshalls!

Yapa

Muistaakseni tuollainen tuoreempi Suzuki Intruder olisi ollut painonsa puolesta sopiva luovuttaja, siinähän on myös USD keula.
Toisaalta softail lienee vielä raskaampi kuin FXR ?

Bludy`ell...marshalls!

Sande

Mites toi linkitys oikein tapahtuu?

Ne t-palat on Cognito Moton valmistamat ja tarkotettu noitten USD-keulojen istuttamisee vanhempii pyörii. Voihan se olla et noi keulaputket on katsastustilantees jonkuu muun ku gixxerin putket ;D

Kiwi

#8
Lainaus käyttäjältä: Sande - 07 marraskuu 17, 12:15:23
Mites toi linkitys oikein tapahtuu?

Ne t-palat on Cognito Moton valmistamat ja tarkotettu noitten USD-keulojen istuttamisee vanhempii pyörii. Voihan se olla et noi keulaputket on katsastustilantees jonkuu muun ku gixxerin putket ;D

Tuohon älä käytä kuvallisia hymiöitä kohdan alle lisäät liitteen. Helppoa. Tai tapatalkilla lisäät kuvan suoraan kameralla tai puhelimen muistista.

Niin ja noista putkista, eihän sillä toisaalta ole väliä mistä ne on, kunhan putkissa on ainevahvuutta riittävästi (onhan niissä), ja jouset on sopivaa jäykkyyttä. Saahan sen keulan tehä itekkin, varmaan suurin haaste on se ettei hydrauliputkia saa jatkaa hitsaamalla.

Yapa

Lainaus käyttäjältä: Sande - 07 marraskuu 17, 12:15:23

Ne t-palat on Cognito Moton valmistamat ja tarkotettu noitten USD-keulojen istuttamisee vanhempii pyörii.

Hienoja kalikoita!
Bludy`ell...marshalls!

RonyL

Hyvältä näyttää! Seurataan mielenkiinnolla.

Sande

Homma nytkähti taas vähän eteenpäin kun jenkeistä saapui uudet t-palat ja etunapa. Pääsipä kokeilemaan ekaa kertaa vanteen pinnaustakin. Yllättävän kivuttomasti se suju, vaikka aikaa toki otti että vanne oli kasassa ja linjassaan. Kovasti jännitti, miten maavaran kanssa tulee käymään tolla lyhyemmällä keulalla, mutta sitähän näyttäisi jäävän yllin kyllin. ja seuraavaksi voi siirtyä perän kimppuun.

Onko jollain muuten kokemusta mikä lokari istuisi parhaiten 200/60-R16 renkaan päälle. Kataloogeissa on ilmotettu todella nihkeesti loksujen kriittisiä mittoja, eikä viittis montaa ostaa kokeiltavaks.


Sande

Seuraavana vuorossa oli takarenkaan kasaus, joka osoittautui etuvannetta huomattavasti haastavammaksi. Sain vanteen kuitenkii suoraks, ku tarpeeks kiristeli pinnoi. Sen jälkeen rupesin tekemään vanteesta tubeless versiota sikaflexillä. Operaatio onnistu muuten hyvin, mut vanteen ulkoreunalla olevat karhennukset aiheutti ilmavuodon ja operaatio oli turha. Joten täytyy sujauttaa jossain vaiheessa sisäkumi väliin mut eipähän tarvi käyttää enää vannenauhaa, jos jotain positiivistä pitää ettii  ;D

Rengas piti kuitenkin sen verran ilmoja sisällään, että pääsin mallaamaan maavaran sopivaksi ja fiilistemään tulevaa stuukkia. Ulkonäkö miellytti allekirjottanutta, joten ei muuta ku runko kiinni palkkiin ja rälläkkä tulille. Tää on muuten vaihe mitä kammoksun eniten... Vaikka kuinka on miettiny kaiken tuhantee kertaa päässä läpi, arveluttaa lopullinen silpominen ihmeen paljo  ::) Mut sääli on sairautta ja tohon jamaa se jäi tällä erää

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Sande - 20 joulukuu 17, 11:22:10

Onko jollain muuten kokemusta mikä lokari istuisi parhaiten 200/60-R16 renkaan päälle. Kataloogeissa on ilmotettu todella nihkeesti loksujen kriittisiä mittoja, eikä viittis montaa ostaa kokeiltavaks.

Suomalainen Voodoo Metal tekee lokareita ja niillä on tarkimat mun näkemät speksit loksuille. Eivät ole ihan halvimpia, mutta erittäin hyviä.
http://www.voodoometal.com
http://www.voodoometal.com/products/fenderlist.pdf

Jatka samaan malliin. Olis kylläkin mukavampi lukea tätä juttua, jos kuvat näkyis ilman klikkausta.

Sande

Joo toi voodoo metalli on tiedossa mut oon ollu siinä uskossa ettei niillä oo enää mitää toimintaa... Mut täytyy ottaa yhteyttä ja kysellä.

Millähän ne sais näkymään suoraan, kun välillä ne toimii ja välillä ei