Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Trafi selvittää.

Aloittaja etelahelsinki, 13 lokakuu 17, 20:11:33

« edellinen - seuraava »

etelahelsinki

Jop
Useampia ajolaitteita omistava harrastaja voisi sen jälkeen käyttää samoja kilpiä jopa kaikissa omistamissaan harrasteajoneuvoissa.
Lisää iiässässä....
https://www.is.fi/autot/art-2000005407308.html

Ile

twinspeed

Jokuhan tossa on oltava, ettei se onnistu. Ei Suomessa byrokratia voi keventyä... Ainakin edellytetään katalysaattorin tai sähkömoottorin asentaminen noihin ajoneuvoihin, tai jumalaton paperisota ja katsastusrumba. 
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

etelahelsinki

Hep
Lisää.......
https://www.is.fi/autot/art-2000005778809.html
Tässä jutusta lainaus ja asian ydin:
Aloitteen mukaan yksityinen henkilö voisi tulevaisuudessa hankkia erityiset harrasteajoneuvorekisterikilvet, joista maksettaisiin kiinteä vuotuinen maksu.
Summa pitäisi sisällään kilpikohtaisen liikennevakuutuksen sekä käyttömaksun eli samoja kilpiä voisi mahdollisesti käyttää useissa eri ajoneuvoissa, mutta ei kuitenkaan samaan aikaan.

Kyseessä politiikon ajamaa asiaa, no jonkun pitää ajaa.

Yllättävän vähän kommenttia täällä aikaan saanut.
Mielestäni useamman ajoneuvon omistajalle tervetullut.

Ile

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: etelahelsinki - 05 elokuu 18, 20:40:28
Yllättävän vähän kommenttia täällä aikaan saanut.
Mielestäni useamman ajoneuvon omistajalle tervetullut.

Moniongelmaisille tuosta tosiaan voi olla jotain hyötyä. Mutta sekin hyöty riippuu vakuutusyhtiöistä ja niiden kyvystä/tahdosta laskea järkevä hinta sekalaiselle joukolle yhden henkilön omistamia harrastusvekottimia.

Sen sijaan muuten suhtaudun esitykseen hiukan skeptisesti. Hankalinta tulee olemaan harrasteajoneuvon määrittely. Niin kauan kun ajoneuvoja verotetaan Suomen tapaan, joudutaan harrasteajoneuvo käytännössä määrittelemään jollain tapaa iän perusteella. Siitä seuraa, että uudemmat härvelit eivät tule mahtumaan määritelmän piiriin, eikä esitys siten auta niitä, joiden "fleetissä" on uudempia laitteita.

Toisaalta motskareita ei tartte nykyisinkään katsastaa eikä niistä kanneta vuosittaista käyttöveroa. Rakentelukin on sangen liberaalilla tolalla jo nyt. Siinäkin tapauksessa, että "harrasteajoneuvoluokituksen" myötä tulisi jotain lisävapauksia rakentelupuolelle (mitä pidän melko epätodennäköisenä), jonkun pitäisi ne uudet säännöt kirjoittaa. Trafissa tuskin kellään on aikaa semmoiseen.

Niin että aika vähän tästä taitaa motskariporukalle olla hyötyä. Autoporukalle enemmänkin, jos tämä nyt ylipäätään toteutuu. Ei nimittäin ole ihan uusi idea tämä, minäkin olen keskustellut viranomaisten kanssa aiheesta jo 15 vuotta sitten, eikä idea silloinkaan ollut uusi. Hiljaista on kuitenkin ollut toteutuspuolella siitä lähtien...
Long John Stroker

JKKo

Kun saisi >30v wanhoille museorekisteröimättömille autonromuille museovehkeitä vastaavan 30 päivää ajoa, muutama kymppi vakuutuksiin ja ei ajoneuvoveroja, niin se olisi jo paljon. Ja jos vielä saa pyytää, niin Ruotsin malliin >50v autot katsastusvapaiksi.
883/1200/turbo

Make

Saatan muistella omia uniani, mutta niiden mukaan Suomen autoharrastajat ry. on käynyt vääntämässä harrasteajoneuvon määritelmästä jotain.
"niinmuttakunmääajanharrasteajoneuvollakokoajan" ei tainnut olla kovinkaan kelvollinen näkökanta.
Jotain rajoituksia tulisi.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave