Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovelin moottorin tarkistelua..

Aloittaja Ropsoni88, 13 lokakuu 17, 10:28:52

« edellinen - seuraava »

Ropsoni88

pistin fillarin talliin ja rupesin purkaan kannet vex ja pytyt otin pois, takapytyn männän helmassa löyty jälkiniiku ois viilattu kolo jollekkin tiettyä tarkotusta ylläpitäen.. veivit on 7002 ja 7001 elikkä eikö nuo oo stroukkiveivit?? entinen omistaja sano et on porattu isommaksi,mut en pitäny sitä puhetta minään.. oliko näin et stroukkikoneen männisä piti joku kolo ollahelmoissa..

Ropsoni88

männät on ainakin  vakiot.. pitää tuo isku ruetakattoon ja mittaan.. menikös ne uuemman pyty j kannet tuohon lohkoon ihan kun laitto.. pitikö big boreen kairata lohkoo että meni pytyt..

Soikkeli

S&S stroker männissä on helmaa viistetty.
Vakio pytyt menee heittämällä, bigbore lohkojen ja kansien muokkauksella.
C.O.G. 
Lifemember

Ropsoni88

iskun ja porauksen mittauksella sain 1340 koneen tilavuudeksi, männät oli 88.5 about männän laessa merkintä 070, eli vissiin suht finaalis rupee kohta oleen... isku jotain 98mm eli mitä siitä tulee tuumina 3,8 jotain..

Ropsoni88

pitääköhän tuo rueta kohta katteleen uusia pyttyja ja mukeja.. pikkusen härskimpi nokkaki sais tulla, sellanen millä sais pikkusen tuonne alasvääntöö..

Lyytinen

Keskity nyt vähäsen. Miten noista iskuista ja porauksista voi tulla 1340 cc? Ettei se isku olisi kuitenkin ollut lähempänä 100.8 mm eli sulla olisi 1200 cc shoveli. Kun 1340 cc shovelissa se isku on lähes 108 mm. Ja 1340 cc shovelin std poraus on sama kuin 1200:n +.060". Tarkoitatko "uudemmilla" pytyillä sittenkin 1340 cc shovelin pyttyjä etkä evon niin kuin aluksi luulin? Näissähän veivit on järkiään samanpituiset, stroker-männissä männäntapin korkeudella kompensoidaan.

Mitä nokkaan tulee, niin tällä foorumillahan shovelin nokan hyvyys arvotetaan sen mukaan, mitä esoteerisempi se on ja mitä vaikeammin se on hankittavissa ;D. Leinewebereistä käytettäneen ihan piakkoin puheenvuoro tai parikin, mutta olen nyt ajanut jonkun kymppitonnin S&S 450:llä ja se todellakin on vähän niin kuin traktoridieselissä, vääntöä nimenomaan on alakierroksilla, mutta vähän tylsänoloinen ylärekisterissä, tämä siis kevyessä FXS:ssä. Mainittakoon, että toimii hydraulienkin kanssa ja nostot on sen verran maltilliset, ettei ole mitään syytä tutkia sen tarkemmin kuin bolt-on.

Titus

Korjatkaa jos olen väärässä , eikö noi 1200 pytyt voi  porata  +.60 asti .  Eli vielä noissa  olis varaa jos nyt +.060 männät.

Titus

Sori näyttikin oleva  +.070 nyt.

Ropsoni88

no keskityin ja mietin ni vissiin oon laskenu ne sitte vituilleen kuten yleesäkkin..😂😂 no noihan on juu 1200 pytyt jokka on ylikoossa 070asti.. ja uuemmilla tarkotin tosiaan 1340 pyttyja mut miksipä ne ei menis..


Lyytinen

Siinä tapauksessa helpoiten menee 1340 cc pytyillä ja 1200 cc +.060" männillä. 1340 cc männät ei käy koska männäntappi on eri paikassa.

Ropsoni88

mikähän tuon tehny takapytyn männässä vekki

Ropsoni88

näkyykö toikuva  kaikille asiasta kiinnostuville😂😂

Spöke

Noita kylmäleikkautumisjälkiä on melkein kaikissa valurautapyttykoneissa. Mäntä kuumenee ja laajenee paljon pyttyä nopeemmin ja jäljet on sit tommoset.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Ropsoni88

ahaa elikkä se johtunee vaan siitä.. kiitoksia spökelle

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 16 lokakuu 17, 00:06:36
Mitä nokkaan tulee, niin tällä foorumillahan shovelin nokan hyvyys arvotetaan sen mukaan, mitä esoteerisempi se on ja mitä vaikeammin se on hankittavissa ;D.

Tämä on tosi! ;D

Jos ymmärsin oikein, niin tässä kysyjällä on 1200 pytyt kairattuna 0.070" ylikokoon. Niitä ei kantsi porailla yhtään enempää, seinämä on turhan ohkainen jo nyt.
Long John Stroker