Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
17 Joulukuu 2017, 17:45:12 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: V rod kannet  (Luettu 895 kertaa)
Jjride
Newbie

Viestejä: 4


« : 19 Syyskuu 2017, 20:55:13 »

Moi kaikille,

Uusi palstalla mutta moottoreiden kanssa on tullut harrasteltua.
Nyt Nightrod specialilla (-08) ajeltu pari kuukautta ja tehoreservin kasvattaminen alkaa väkisinkin hiipimään mieleen. Olisiko jollain vapaana V rodin kansia joita voisi tutkia virtauspenkissä? Mieluummin lähempänä pääkaupunkiseutua?
Nopeasti haarukoituna vakio max. kierroksilla vapari (1250) imee ilmaa 160-170hp edestä. Minkälaisia tehoja vapareista on saatu? Hymyilee
tallennettu
filtteri
Sr. Member
****
Viestejä: 807



« Vastaus #1 : 20 Syyskuu 2017, 15:56:50 »

eikö se kirkuvan kotkan destroier ole 165hp

tallennettu
Jjride
Newbie

Viestejä: 4


« Vastaus #2 : 20 Syyskuu 2017, 16:19:30 »

Mitähän eroavaisuuksia siinä on noihin vakiokansiin? 40mm vakioventtileilläkin pitäis päästä noihin lukemiin. Löytiskö kuvia puretuista kansista ja niiden kanavista?
tallennettu
Karzza
Jr. Member
*
Viestejä: 55


« Vastaus #3 : 23 Syyskuu 2017, 03:49:59 »

1300cc Destroyerissä venttiilit 1mm isommat, palotila avarampi venttiileiden ympärillä, isommat kanavat, isommat kumikurkut ja 58mm kaasuläpät (norm 53mm). Venttiilit ovat yhdellä kiilauralla ja eri kiilakulmalla kuin vakiossa, lisäksi erilaiset retainerit ja jouset. Destroyerin, SEn ja vakion valut ovat samat. USAssa ja Ranskassa valettuissa kansissa on jotain seinämäpaksuuseroja. Nokka-akselit luonnollisesti eri.

Parhaimmillaan Revo-vapareista saatu korkeaoktaanisella 160...170 rwhp. (Kampura +15hv). Iskutilavuus näissä usein 1320cc (4.25" poraus vakio iskulla) tai 1402cc (1250cc poraus ja 1/4" stroukkaus).

Omat kannet virtaavat vakiokokoinen imuventtiili 204cfm ja 0.5mm pienennetty pakoventtiili 149cfm.
Destroyerin imu on muistaakseni n. 210cfm.
« Viimeksi muokattu: 23 Syyskuu 2017, 22:34:07 kirjoittanut Karzza » tallennettu
Jjride
Newbie

Viestejä: 4


« Vastaus #4 : 24 Syyskuu 2017, 19:38:22 »

Kiitos, nyt päästään asiaan!
Oliko ilmoittamasi lukemat millä testipaineella mitattu? 28" on aika vakiintunut mutta superflow penkit taitaa käyttää 25" testipainetta? 40mm imuventtilit ei taida olla ensimmäinen mikä rajoittaa. Minkä malliset imukanavat on muodoltaan? Vai onko liian sopimatonta kysyä näin suoraan:)
Liittenä olevassa kuvassa kanavat on halkaisijaltaan 31mm kapeimmassa kohtaa seetin alapuolelta, ohjurista ylöspäin kanava on n. 28mm ja nuo kanavat virtaa n270cfm 28". Virtausmäärää oleellisempi on koko imupuolen ( seetistä imutorven päähän) virtauksen nopeusprofiili. Pitotputki kertoo huomattavasti paremmin ollaanko ns. alueella ko. Kokoonpanoon. Verhoalueen;D (curtin area:n) nopeusprofiili kertoo jo hyvin ollaanko onnistuttu kanavan muotoilussa. Seinämävahvuudet taitaa useimmiten rajoittaa kanavan muotoilua.
Esim. rikkinäinen kansi olisi hyvä lähtökohta. Ei sattuis löytymään😛
tallennettu
Karzza
Jr. Member
*
Viestejä: 55


« Vastaus #5 : 25 Syyskuu 2017, 18:09:07 »

Testipaine oli
Imu 10" ja pako 29"

Ei onneksi ole rikkinäisiä kansia.
Kaikenlaista Vrod osaa kyllä löytyy.
tallennettu
Jjride
Newbie

Viestejä: 4


« Vastaus #6 : 25 Syyskuu 2017, 23:31:29 »

Kiitos tiedoista! Täytyy ilmeisesti odotella siihen asti, kun on aika purkaa oman koneen kansi🤔

J
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:  


add banner fakeblock

Finnbikers

Finnbikers

Finnbikers

Facebook