Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Hyvä kansiaihio vm91 ja uudempaan pyörään

Aloittaja Hd 1200, 05 syyskuu 17, 22:10:07

« edellinen - seuraava »

Hd 1200

Kokeillampas saatasko tänne mielenkiintoista keskustelua sportin kansista. Eli eli mikä ja minkä vuoden 1200 vakiokannet olis hyvät lähtökohtaisesti kun aletaan porttaamaan 100-110hv takapyörätehoja. Entäs mikä olis sellanen sopiva venttiilikoko lähinnä imupuoli kiinnostaa?. Olis vaan hyvä tietää että mitä alkaa ettimään.

jape

Mun mielestä Ihan sama vaikka 883 kansista.
esim tämä 883 kansista tehty.
Lainaus käyttäjältä: jape - 21 toukokuu 16, 16:09:53
Sain otettua kuvan tosta kun meinaa etutassun kontakti kadota...

twinspeed

Kaikista kansista saa hyvät. Eli ei niin väliä mistä alotat, jos muokkaamaan alat.

Mutta noi kumiripusteisen 1200sen kannet on vakiona parhaat. Niissä on sellanen "kylpyamme" palotila, jossa turbulenssia, isommat venttiilit (7mm varret) ja kanavat on melko hyvät. Eli siis ne on vuoden 2004 ja sen jälkee olevat kannet. Ne on samat mitä Buell XB:ssä ja niistä on saatu hyviä tehoja, kun muut komponentit on samassa suhteessa. 

"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

vaakko

Hammerin sivuilla on hyvää infoa kansista: http://1250kits.com/ttxlheads.shtml

Täältä myös infoa mitä venttiilikokoja Hammer käyttää eri tasoilla ja millaisia tehoja on odotettavissa: http://1250kits.com/xlporting.shtml

Mulle laitettiin kansiin 47mm imuventtiilit, pakoventtiilit original. 1200EFI kannet siis.

Kiwi

Se että on/mahtuu isot venttiilit ei tarkota automaattisesti että virtaus olis hyvä. Monesti tuntuu oikeinmuotoillussa kannessa riittävän melko pieni venttiili.

Thomas

Kuis noi XB-buellin kannet?
Etsipä foorumilta Hemulin proggis-kirjoitus missä noita asenneltiin.

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Hd 1200

Koitin hakea eikä löytyny. Sama se näköjään mistä ne tekee.

twinspeed

XB buellin kannet on suht' helppo saada sopimaan sportsteriin (91-03).

Pitää vähän modata moottorin etukiinnitysta tai ostaa tai tehdä uusi sellainen. Lisäksi, kun Buellissa huohotus on erilainen, niin kansissa ei ole valmiina huohotusreikiä, joilla kaasari pysyy paikoillaan. Paikat on kyllä valussa ja huohotus saadaan XB.n kansiin poraamalla ja kierretappia kiertämällä (1/2" UNC 13).

XB:n kannet on hiukan matalammat kuin sportsterin kannet, mutta vakio työntötangot pitäisi toimia ongelmitta (hydraulisten nostajien säätymärajoissa). Kansien hienoista mittaeroa voi hiukan helpottaa valitsemalla esim nokat, joissa on pienempi base circle, tai jos jostaaimn löytää halvat kumiripusteisen sportsterin tönärit...  
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

vaakko

Sehän tuossa äkkiä tulee vastaan, että jos ei suoraan löydy kohtuuhinnalla omaan vuosimalliin sopivia kansia, niin hiukan kikkailuksi menee ja XB Buellin kansia pitää työstää myös jos tavoittelee sitä 100-110hv rwhp:ta.

Omat EFI1200 kannet kun mitattiin niin imupuolen virtaus taisi olla luokkaa 110hv eli takapyörätehot jää alle 95hv tuntumaan. Näissä on jonkin verran yksilökohtaista vaihtelua myös kun Hammer on tainnut saada EFI1200 vakiokansilla, Impact 560 nokilla + Patriotilla 105hv lukuja. Mainitsivat kyllä jossain foorumipostauksessa, että nuo kyseiset yksilöt ovat olleet selvästi parhaat vakiokannet mitä heillä on osunu kohdalle.

Tässä mielessä lienee helpoin ja halvinkin tehdä niistä kansista mitkä pyörästä löytyy.

Hd 1200

Mulla virtaa nyt 883 kannet 95hv renkaalta ja pitäs saada virtaamaan jollaki konstilla enempi. En tiedä jarruttaako 1200  vakio venttiili sitte sen verran että ei tuu tehoa?? Vaatisko isompaa venttiiliä tuollanen kansi?

vaakko

#10
Tässä Hammerin sivuilta taulukkoa SMASH tason (n. 100rwhp) porttauksen venttiileistä:

Head Type / Stock Intake / Smash Intake / Stock Exhaust / Smash Exhaust

883 (dished conversion pistons)   1.580"   1.715"   1.350"   1.480"
883 (flat top pistons                   1.580"   1.760"   1.350"   1.530"
88-03 XL1200                              1.715"   1.760"   1.480"   1.530"
04-up XL1200                              1.810"   1.850"   1.575"   1.615"
Thunderstorm                             1.810"   1.850"   1.575"   1.615"
XB                                              1.810"   1.850"   1.575"   1.615"

Eli tuon perusteella laittavat kyllä isompaa venttiiliä 1200:een myös sekä imu että pakopuolelle. Mulla ois myydä sulle 1200EFI vakioimuvenat :) Tiedä sitten onko jo liian isot niihin sun kansiin että miten mahtuu. Muistaako jape venttiilikokoja sen 883 kansien osalta mitä sinne lopulta meni?

Edit: tuolla ketjussahan se olikin eli imu 46mm ja pako 39mm.

jape

Mulla imu 53,8mm ja pako ss ss vakio ja täysin modatut kanavat

Hd 1200

Joo eli 46mm ainaki meenee niihin 883 kansiin. Kiitos paljon ku jaksatte vastailla tänne!

Hd 1200

Nyt olis 45.8 imuventtiilit 883 kansissa ja pikkusen kanavan muotoilua niin valmiit. 8mm varrella olis ollu 44 venttiili niin joutu vaihtaa ohjarit samalla 7mm varrelle.

vaakko

Laita virtausmittauksen tuloksia sitten tänne näytille jos/kun sellaiset teet.