Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Dynan valmistus lopetettiin

Aloittaja ezmo, 23 elokuu 17, 06:48:03

« edellinen - seuraava »

ezmo

http://www.hotbikeweb.com/2018-harley-davidson-softail-makes-once-great-dyna-irrelevant?src=SOC&dom=fb

Dyna poistui mallistosta 2018.

Jos toi Softailiin uusittu runko ei kasvanut pituutta, niin se on iso virhe. HDt kautta linjan on vaan auttamattoman pieniä nykymittaiselle kuskille. Ihmisen keskimitta on kasvanut ajan saatossa. Kilpailijoiden pyörien akseliväli on pidempi, kuin HDn.

No eipä muuta näin aamutokkurassa
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

JSmedby

Komppaan...olen 180, ja minulle Softail on juuri ja juuri ok, joskin tuuman siirroilla olisi vielä parempi. Poikani, 193, alla Pyörä on auttamattoman ahdas.  

Niin, pojalla on muuten Dyna..

ezmo

#2
2018 Softain Slimin akseliväli 163cm, eli samoissa pyöritty Softailin alkuajoista lähtien...... Minä en ymmärrä....... 170cm kuskien alla Big Twinit näyttää sopusuhtaiselta....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

vaakko

Tämä on tosiaan mielenkiintoinen veto. Mallisto kyllä oli todella laaja ja tämä sitä jonkin verran yksinkertaistaa mikä lienee pääsyy tähän peliliikkeeseen.

Ulkonäöllisesti tykkään tästä uudesta mallistosta kovastikin, siinä on yhdistetty modernia ja "heritage" lähestysmistapaa kivasti. Uusi Fat Bob on suoraan tehtaalta jo mukavan härski, tämä olisi hauska nähdä livenä:




opa

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 23 elokuu 17, 08:57:57
2018 Softain Slimin akseliväli 163cm, eli samoissa pyöritty Softailin alkuajoista lähtien...... Minä en ymmärrä....... 170cm kuskien alla Big Twinit näyttää sopusuhtaiselta....
Eikös Dynat ollu kuitenkin akseliväliltään suht samankokoisia, ymmärtääkseni 1630,68mm?
-Memento mori-

ezmo

Lainaus käyttäjältä: opa - 23 elokuu 17, 12:53:45
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 23 elokuu 17, 08:57:57
2018 Softain Slimin akseliväli 163cm, eli samoissa pyöritty Softailin alkuajoista lähtien...... Minä en ymmärrä....... 170cm kuskien alla Big Twinit näyttää sopusuhtaiselta....
Eikös Dynat ollu kuitenkin akseliväliltään suht samankokoisia, ymmärtääkseni 1630,68mm?


Jep, kategorioin ne samaan kastiin kokonsa puolesta.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Veijo Esso

Jokohan on seuraavaksi Sportsterin evo-kone tulilinjalla ja siirrytään lopullisesti näihin liemipuolijäähdytteisiin kötöstyksiin?

JSmedby

Dyna on kuitenkin ajoasennoltaan hieman erilainen..

vaakko

Lainaus käyttäjältä: Veijo Esso - 23 elokuu 17, 14:37:03
Jokohan on seuraavaksi Sportsterin evo-kone tulilinjalla ja siirrytään lopullisesti näihin liemipuolijäähdytteisiin kötöstyksiin?

Juu saa nähdä mitä ne Sportsterin koneen osalta keksii, aika kauan on evolla menty. Kokonaan vesijäähy ja selvästi nykyistä enemmän tehoa Indian scout tyyliin? Vai joku väliversio...

Nythän mallistoakin karsittiin hiukan kun 1200T tipahti pois.

etelahelsinki

Katos
Muutamia huomioita:

Dyna ja Softail malliperhe yhdistetty.
Uusi runko jossa piirteitä softailista.

Takajousitus satulan alla.
Takasvingi suorempi ja varmaan jäykempi.
Rungon keulakulma ainakin 30 ja 34 astetta.

Takajarru vain kaksimäntäinen, arvaus, tarpeettoman leveän
takarenkaan helpompi poistaminen.
Voisiko öljysäiliö olla vaihteeston alla.

Ile

twinspeed

#10
Lainaus käyttäjältä: vaakko - 23 elokuu 17, 16:21:19
Lainaus käyttäjältä: Veijo Esso - 23 elokuu 17, 14:37:03
Jokohan on seuraavaksi Sportsterin evo-kone tulilinjalla ja siirrytään lopullisesti näihin liemipuolijäähdytteisiin kötöstyksiin?

Juu saa nähdä mitä ne Sportsterin koneen osalta keksii, aika kauan on evolla menty. Kokonaan vesijäähy ja selvästi nykyistä enemmän tehoa Indian scout tyyliin? Vai joku väliversio...

Nythän mallistoakin karsittiin hiukan kun 1200T tipahti pois.

Tuskin vesijäähyä tulee, vesipuoli vois tulla. tai toivon ainakin näin, viimeiseen asti. Ilmahäähy sen olla pitäid. Jäähdyttimet sucks oikeen pahemmen kerran, pilaa minusta noissa softailin uusissakin malleissa runkoputkien näkyvyyden, vaikkei syyläri iso ole.

Sportster on sentää säilynyt perustaltaan samanlaisena vuodesta -57 (tai 52), vaikka big twinit on muuttuneet lähes joka kevät ;)

Ei se vesijäähdytys niin pakollinen ole, mitä porukat voohottaa.  Esim japseillakin on vielä uusia ilmajäähyjä tullut aika hiljattain, vaikka perinteisesti ne sotkee kaikki asiat ja ominaisuudet turhalla digitalisaatiolla ja ihmeellisillä futuristisilla teknisillä ominaisuuksilla, jos näkee sen edes hiukan tarkoituksenmukaiseksi.


Ja mitä meuhkaatte siitä akselinvälistä...?

Nykyään kaikki moottoripyörät tehdään ylisuuriksi. Niiden pitäisi olla pojat moottoripyöriä, eikä autoja! Harrikka on ainoita, joka tekee vielä hienon näköisiä ja normaalin kokosia moottoripyöriä. Kaikki yli Sportsterin akselinvälin on kömpelöitä, ellei nyt sitten ole chopppereiksi rakennettuja ja tarkoitettuja (mitkä nekin on kömpelöitä). Minä nyt olen vaan hiukan päälle 180, eli helppo puhua... mutta ei sen ihmisen figuurin tarvitse hävitä tai upota siihen pyörään. Katsokaa 1950 luvun pyöriä esimerkiksi. Silloin oli ihmiset pienempiä, mutta pyörät ne vasta olikin pienempiä; tai ei ne pieniä olleet, ne oli sopivampia. Ja ne -50 luvun moottoripyörät on järjestään paljon hienompia kuin nykyiset kolossaalliset ilmestykset.


Niin siihen dynaan. Joo lopettivat, mutta järkeistivät softailin. Nyt siinä (softailissa) on kallistusvaraa ihan eri lailla


Edittiä, nakkisormilla töpöttelyn korjaamista
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Tuomo

joo pitää tutustua mitä kirjoittavat laitteiden tekniikasta kunhan ehtii
mutta pikaisesti kommentoituna toi uusi FatBob on kyllä positiivisessä mielessä muotoilultaan erikoisin uutuus merkiltä vähään aikaan tullut. Pakareissa häivähdys Ducatia ja toi etulamppu tuo mileen jonkun japanialaisen tekemän hippahtavan rakennelman. Tai Futuraman Benderin...

Toinen selkeästi uudistnut malli oli Fat Boy. Siinäkin uusi erikoinen lamppu. Yhdessä uusien vanteiden kanssa itseasiassa aika onnistunut. Toisaalta lookilla ei enää oikeastaan ole mitään yhteyttä esim. vuoden -90 ekaan malliin.

loput mallit tais olla perinteisemmin muotoiltuja



vaakko

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 24 elokuu 17, 00:15:25
... pikaisesti kommentoituna toi uusi FatBob on kyllä positiivisessä mielessä muotoilultaan erikoisin uutuus merkiltä vähään aikaan tullut .... etulamppu tuo mileen jonkun japanialaisen tekemän hippahtavan rakennelman. Tai Futuraman Benderin...

Mää jo hekumoin ajatuksella että sportsteriin tuon tyylinen (tai juurikin tuo) lamppu ja kohtuu kapea täysi kisahenkinen kate...  :o

Uusi FatBoy on myös omaan silmään erittäin onnistunut. Moderni muttei kuitenkaan liian. Jotain japanialaisvaikutteita tulee tästäkin mieleen.


Nuppe


[/quote]
Uusi FatBoy on myös omaan silmään erittäin onnistunut. Moderni muttei kuitenkaan liian. Jotain japanialaisvaikutteita tulee tästäkin mieleen.


[/quote]

toi on kyl ku joku jammu häh :D
On se hiano!