Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

89 bt startin kanssa ongelmia

Aloittaja Kinnu, 31 heinäkuu 17, 19:59:08

« edellinen - seuraava »

Kinnu

Moro. Löytyiskö apuja eli 89 big twin, jossa sähköt tehty blackboxin  kautta/avulla ja toiminut hyvin vuosia. Talvella toimivana purin pyörän ja nyt kasailen. Kootessa  iski ongelma, kun polttaa startatessa sulakkeen (onneksi ei boxia). Aikani pähkäiltyä mittasin yleismittarilla siitä herätevirran liittimestä startin päästä ja se on suoraan yhteydessä maihin, ei minun käsittääkseni pitäisi olla... Mistäs se oikein vois olla oikosessa?

Mika

Hessu

pitää olla. Se liitin on käytännössä magneettikelan toinen pää. Kelan toinen pää menee maihin, joten...Vastusta siinä kyllä pitäis näkyä mittarilla.

Karvanaama

Ota se herätejohto startilta irti ja kokeile startata, vieläkö sulake palaa?

Sanoisin kuitenkin että tarkista uudestaan irrottamasi ja kytkemäsi johdot. Siellä se vika todennäköisimmin on.

Vai ei kait se blackbox ole sellainen että se ohjaa miinuksella?? Tai on kai sulla rele kuitenkin boxin ja startin välissä, jolloin tuo miinus ohjaus ei haittaisi.. Korjatkoon joku paremmin tietävä jos olen väärässä tuosta boxista.

Paljonko oli vastusarvo herätteen liittimen ja rungon välillä?

Valitettavasti vastauksia ei tässä juuri tullut, eräänlaisia ajatelmia vaan.

Kinnu

Herätejohdon kun nyppäsee irti, niin ei polta startatessa sulaketta. Plussalla ohjaa tuo blackboxi ja antaa tosiaan siitä irtonaisesta johdosta mitattaessa virran. Varmaan mulla joku tuossa nyt väärin, mutta taitaa olla parempi jatkaa vasta huomenna, meinaa aivot sulaa noitten sähköjen kanssa pähkiessä  :-\  Mitäs tuosta startilta kannataisi mitata ja miten, että selviäisi onko vika startissa vai kytkennöissä? Epäilen kyllä kytkentöjä...

013

Kokeile hyppyjohdolla suoraan solenoidiin, olisiko starttiin tullu häikkää
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Kinnu

Otin startin irti ja kokeilin irrallaan. Runko maahan, plussaa akulta tulevalle navalle ja toisella johdolla plussaa herätevirran liittimeen, niin räiskii vain kipinää. Jos itse starttiin antaa virtaa suoraan, niin pyörii. Eli solenoidi taitaa olla kaput... :(