Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
22 Heinäkuu 2017, 10:51:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!
Tarkempi haku
Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rautapäästä suli mäntä  (Luettu 584 kertaa)
veturi
Newbie

Viestejä: 9


« : 13 Heinäkuu 2017, 00:17:32 »

Reikä tuli etupytyn mäntään..kun varmaan on jollakin muullakin käynyt, niin ajattelin
kysyä, että kun sitä alumiinin muhjua on männän päälläkin, niin tietysti alapuolellakin,
niin onko joku moisen jälkeen avannut lohkoja, että paljonko sitä sieltä löytyy.
Tai onko joku saanut jotenkin huuhtomalla sitä muhjua sieltä pois. Sitä varmaan on kyllä
jo joka paikassa, kun yhdellä pytyllä nilkutin 5km moottoritien piennarta seuraavalle
ABC:lle, jossa totesin, että kun tulee jo öljyä putkesta, niin ei nilkuteta enempää...eukon
pyörällä ajettiin 100 kilsaa kotio hakemaan auto ja kärryt Surullinen
Että kannattako kuvitelmat jonkinsorttisesta pikakorjauksesta unohtaa?
 
tallennettu
Make
Hero Member
*****
  • Lohja
  • Viestejä: 1254



    « Vastaus #1 : 13 Heinäkuu 2017, 05:12:49 »

    Kone auki vain. Mikäpä moisen mahtoi aiheuttaa?

    T: se joku muukin
    tallennettu

    Greatest enemy of freedom is satisfied slave
    veturi
    Newbie

    Viestejä: 9


    « Vastaus #2 : 13 Heinäkuu 2017, 08:30:26 »

    No niin..kiitos Make..voipi olla parempi, että isompien murheiden välttämiseksi ajellaan muilla
    vehkeillä loppukesä.
    Sitä olen tässä pohdiskellut, että mikäkö sen nyt sitten sulatti..sopivasti 10-15km tankkauksen
    jälkeen meno hyytyi, että ekaks tuli mieleen, että mitäköhän tuli tankattua,98:a oli meininki,
    mutta onhan kaupassa ennenkin käynyt niin, että kato tota ja ota sit kumminkin se väärä viereinen..tankinkorkista kyllä pelkkä bensa haisi.
    Läppäkeihini on mun mielestä ollu ihan hyvissä säädöissä, ei ole aivastellut kaasariin, jaksaa
    mennä täyskaasulla..ei ole ainakaan tuntunut olevan laihalla..vaikkakin just kyseisellä tankilla
    laskin kulutusta 4,1, kun emännän kanssa oikeen maisemacruisataan..laskin uteliaisuudesta,
    että paljonko vaikutti 23 eturatas, jonka just keväällä vaihdoin ja eihän noin pieniin ennen päässyt ikinä. Jotain ilmavuotoa ajattelin, mutta ainakin tyhjäkäynti on ollut ihan nättiä.
    Sytkävehkeet on vm-80 originaalit..en ole ikinä strobolla sytkää tarkistanut, mutta 98:lla
    ei ole kilistänyt, kuin ehkä kesäkuumalla rajummassa liikkeellelähdössä muutaman tahdin,
    et ei ihan pielessäkään ehkä ole.
    Pitää paloitella loputkin ja kattoo, löytyiskö jotain, mistä vois jotakin oppia Hymyilee

    tallennettu
    Make
    Hero Member
    *****
  • Lohja
  • Viestejä: 1254



    « Vastaus #3 : 13 Heinäkuu 2017, 15:34:40 »

    Nokka-akselien neulalaakerit ovatkin sitten se jännä paikka alumiinihileen suhteen.
    Josta muistuikin mieleeni minulle kerrotun, että sytkää pyörittävän nokan väljä pusla saattaa aiheuttaa häiriöitä sille osa-alueelle.
    4,1 on perkeleen pieni kulutus. Mulla 22/47(?) ja vitosen pintaan menee.
    tallennettu

    Greatest enemy of freedom is satisfied slave
    veturi
    Newbie

    Viestejä: 9


    « Vastaus #4 : 13 Heinäkuu 2017, 19:53:43 »

    Niin..toi eturatas on ainoo muutos tälle kaudelle ja het meni mäntä...että olisko sitten sille
    kyytipojaks pitäny laittaa pykälää turhan iso välisuutin.
    Ja kun se 23 on turhan harva, aika pian alko harmittamaan, et miksen ottanu sitä 22..yllättävän
    paljon se 2 piikkii vaikutti...ajatuksena oli vaan saada tärinäaluetta hiukan ylemmäs..kun
    tärinät alkaa 3 tonnissa ja vakio 21:llä vauhtia on vasta reilu 80. No nyt ei esim.90kmh olla
    vielä tärinäkierroksilla, mutta se vanha "iloinen tärinä" on muuttunu raskaammaks tutinaks...
    tuntuu, että tekee enemmän töitä norminopeuksissa, mahtaakohan mäntä käydä sillon kans
    kuumempana.
    Pitää herättää toi soveli tallista, jos vaikka sen kanssa menis paremmin..ja jos ei, niin vanha
    Vespa jää viel oljenkorreks Hymyilee
    tallennettu
    bobbernation
    Newbie

    Viestejä: 37


    « Vastaus #5 : 14 Heinäkuu 2017, 08:14:22 »

    ei se eturataksen muutos pitäisi mitään aiheuttaa paitsi että jos olet jo valmiiksi ollut aivan liian laihalla ja ajoitus jonkin verran liian myöhänen ja kun muutat eturatasta kierrosalue kruisingnopeudellesi muuttuu ja ehkä joudut johonkin vielä laihemmalle droppialueelle joka katkaisee kamelin selän. Mutta todennäköisesti seos/ajoitus ongelma sulla. Tarkista huvikses stattisesti ajoitus ennenkuin purat koneen että onko lähellä.
    tallennettu
    veturi
    Newbie

    Viestejä: 9


    « Vastaus #6 : 14 Heinäkuu 2017, 09:58:09 »

    Tota mäkin oon funtsinu, että nyt jouduttiin johonkin"droppialueelle"... kuten mainitsin, en
    kaasarin toiminnasta huomannut mitään syytä vaihtaa isompia suuttimia...normivälityksillä
    normikulutus oli lähellä viittä ja cruisailukulutus joskus 4,5. Ja moottoritienopeuksilla meni
    7 litraa satasella. No ne kulutuslukemat kertoo varmaan enempi ajotyylistä, seoksen paksuutta
    pystyy oikeesti todentamaan vissiin pelkästään penkissä.
    Kertoohan se 4.1 satasella, että rikkaalla ei varmaan mennä, mutta vaikka tiedät, että pieni lukema johtui otollisista olosuhteista (pitkät välitykset, pieni nopeus, hiukan takatuultakin),
    niin näköjään siitä pitää silti vähän huolestua. Että alkaako luonnostaan käymään rikkaammalla,
    kun on kohtuulliset kierrokset.
    Taitaa maksaa vaivan käyttää tommonenkin penkitettävänä, ettei synny uutta työmaata.
    Mä olen ollu siinä uskossa, että aikanen sytkä ottais männän päälle.
    tallennettu
    Puunaama
    Newbie

    Viestejä: 20


    « Vastaus #7 : 14 Heinäkuu 2017, 17:53:11 »

    Miltäs takapytyn mäntä näyttää?
    tallennettu

    Tikkurilan Talli since 1991
    veturi
    Newbie

    Viestejä: 9


    « Vastaus #8 : 14 Heinäkuu 2017, 20:29:34 »

    En o päässy viel siihen vaiheeseen...pitää ensin selvitä täst masennuksest Iskee silm&#228;&#228;. Mutta olet
    oikeassa..pitää sekin kurkata..jos vaikka ens viikolla ehteis.
    tallennettu
    bobbernation
    Newbie

    Viestejä: 37


    « Vastaus #9 : 18 Heinäkuu 2017, 10:57:02 »

    En usko että sun penkissä tarvitsee käyttää sitä. Pääset kyllä ihan oikeisiin säätöihin kun teet ne askel askeleelta oikein. Ole kans tarkkana imu- ja pakovuodoista. Mikä kaasari ja suuttimet sulla nyt on?
    tallennettu
    veturi
    Newbie

    Viestejä: 9


    « Vastaus #10 : 20 Heinäkuu 2017, 15:50:09 »

    Noniin..nyt on takapyttykin irti..kyllä joku perässä ajanut on sanonut, että takapytty savuttaa..
    on tommonen suojaava karstakerros männässä. Mutta kansi on pakokanavan kohdalta ollut
    kuuma..on kuumakestomaalin asteet loppunu kesken. Etummaisessa kannessa on maali
    säilynyt mustana, vaikka mäntä sulikin.
    Eikös toi reikä nyt kuitenkin ole sulanut siihen mäntään, tossa yks kaveri oli jo sitä mieltä, että
    lohjennut on, kun on niin terävähköt reunat nurjalla puolella. Mutta voisin kuvitella, että siellä
    käy semmonen ontelokranaattiefekti, kun reikä alkaa syntyä...oliko Make sun reikä ton näkönen.
    Kaasaria en suuttimien kokoja varmistaakseni avannut, mutta aika varma muistikuva on, että
    siellä on sovelin vakio välialuesuutin, eli 70. Ja pääsuutin vakio 160..siis läppäkeihinissä.
    tallennettu
    Sivuja: [1]   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Support MMAF

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook