Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
19 Marraskuu 2017, 08:46:10 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!
Tarkempi haku
Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pannun venojen säätö ohjeita  (Luettu 568 kertaa)
Pannupeä
Newbie

Viestejä: 8



« : 08 Heinäkuu 2017, 22:31:19 »

Elikkä pannussa oli nokka pöydällä ja nyt pitäisi venat säätää. Hytrauliset nostajat löytyy ja säädettävät työntötangot. Miten homma etenee vaihe vaiheelta?

tallennettu

Rokken Rol...
Jack
Hero Member
*****
Viestejä: 1902



« Vastaus #1 : 09 Heinäkuu 2017, 09:45:48 »

Tässä kohtaa kannattaa oikeesti ostaa se manuaali. Jos kerran sitä konetta pitää purkaa, ja kasatakkin oikein.
Jos lontoo taipuu niinkuin pitäisi, googlaamalla pitäs ohjetta löytyä.

kuitenkin: ulkomuistista melkeen parinkymmenen vuoden takaa.

tönäriputket ylös, pyöritat konetta niin että jommatkummat venttiilit "saksaa". Säädät sen mikä on kiinni, jatka näin kunnens kaikki venat on säädetty.

Varsinainen säätö, orkkis kepeillä muistaakseni niin, että kaikki klappi tönäristä on pois (nostajat "märkänä" eli täynnä öljyä) ja siitä kohdasta kolme kierrosta kireelle. Tai 4.. tai... riippuu kierteestä mikä tönärissä on.

Lontooksi sama:  The "normal" procedure for adjusting hydraulics on a pan/shovel is,  to extend the pushrod until you just barely make contact with the lifter (zero lash), and then extend the pushrod another .100 - .125 into the lifter. In other words: adjust it so the lifter plunger is at about the mid point.
 
tallennettu

Flatheads!!!
Pannupeä
Newbie

Viestejä: 8



« Vastaus #2 : 09 Heinäkuu 2017, 14:47:37 »

No joo. Ei maha olla orkkistikut tässä. Tuo kierteen nousu kyllä heeprejaa mulle. Eikä löyvy kyllä kierrekampaakaan. No jos ekkinä vaekka 3 kiekkaa kireämmälle perus säädöstä niin kuuntelee miten kilikattaa ja seätää sitte vielä vähän tiukemmalle jos kilikattaa.

Voiko särkyä mikään jos liika pitkäksi tönäriä säätää? Voiko vena ottaa määntään esim kiinni
tallennettu

Rokken Rol...
Jack
Hero Member
*****
Viestejä: 1902



« Vastaus #3 : 09 Heinäkuu 2017, 15:04:06 »

kaikki on mahdollista, mutta veikkaan, et jos vedät liian pitkäks vena kantaa, eikä halua lähteä käymään...

Tossa lontoon kielisessä ohjeessa oli mittä jonka verran pitäs siitä "tonärissä ei klappia" kohdasta vetää kireemmälle, eli pidentää tonäriä.

Toivottavasti joku muukin tulee kertomaan ohjeensa.
tallennettu

Flatheads!!!
Panheadsince1988
Newbie

Viestejä: 9


« Vastaus #4 : 05 Elokuu 2017, 00:15:52 »

Kovilla nostajilla tuo säätö tehdään eri tavalla. (Itse säädin viimex kymmenen vuotta sitten ). Alumiinitankot oli jostain syystä paremmat . Olikohan se niin ettei hajoita paikkoja tietyissä konerikko tilanteissa ja vähemmän lämpölaajenemista juuri tässä säätö hommassa. Itse säädin aina niin , että tanko pyörähtää kahdella sormella nihkeästi ja kiristyksen jälkeen tarkastus ja uudelleen säätö, juuri tää kiristys vaihe vielä vähän muuttaa säätöä eli kiristyksen jälkeen pyörähtää nihkeästi, siis kovilla nostajilla . Hydraulit vaihdettiin yleensä heti pois ongelmien välttämiseksi. Ai niin ja se paras kikka suoja putkien ylhäällä pysymiseen on pyykkipoika!
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:  


add banner fakeblock

Finnbikers

Finnbikers

Finnbikers

Facebook