Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
19 Huhtikuu 2018, 21:38:45 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Dynan takahaarukan laakerointi  (Luettu 1346 kertaa)
ikkala
Newbie

  • Nurmo
  • Viestejä: 4



    « : 16 Kesäkuu 2017, 20:17:51 »

    Onko olemassa joku tehdastekoista parempi systeemi dynan takahaarukan laakereiksi?  Rouvan -06 super glide vaatii uuden laakerin ja puslan likipitäen joka vuosi, noin 15-20 tkm välein. Ensin alkaa mutkissa olemaan "runko poikki" fiilis ja pian alkaa katkoa vetopuolelta iskarin yläpäästä pulttia. Ensi viikolla olisi taas ohjelmassa haarukan irroitus ja laakerointi.

    Pyörä olisi muuten käteen sopiva ettei viitsisi vaihtaa, kun saisi tuon haarukan vaan jollain opilla pysymään linjassa.
    « Viimeksi muokattu: 16 Kesäkuu 2017, 20:27:21 kirjoittanut ikkala » tallennettu

    Guzzi-Harley.... voiko ihminen hullumpi olla....

    cali 2 -86, calicafe 1100 -95, HD FLSTC -09, HD FXR-94, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06
    mikira
    Jr. Member
    *
    Viestejä: 234



    « Vastaus #1 : 14 Helmikuu 2018, 15:34:40 »

    Onko tähän löytynyt mitään sopivampaa? Itsellä olis sama homma edessä.
    tallennettu
    JKKo
    Full Member
    ***
    Viestejä: 327



    « Vastaus #2 : 14 Helmikuu 2018, 23:05:36 »

    Tiedä paremmasta mutta Hotbiken hinta vaihdetuille osille töineen oli paljon kustannustehokkaampi kuin sillä verrokilla, jolla oli vain alkuperäisosat. Mulla vaihdot on olleet kohdissa 48t ja 92t. Vetopuolen "laakeri" on sama kuin matkamallissa on molemmin puolin.
    tallennettu

    ' 91 883/1200/turbo/efi. '09 Street Bob
    ikkala
    Newbie

  • Nurmo
  • Viestejä: 4



    « Vastaus #3 : 16 Helmikuu 2018, 23:00:23 »

    Kun parempaa ei ole tullut vastaan niin olen pitänyt varastossa osasatsia mitä vaihtoon tarvii. Kun klappia alkaa olla sopivasti niin osat vaihtoon ja uudet tilaukseen.
    tallennettu

    Guzzi-Harley.... voiko ihminen hullumpi olla....

    cali 2 -86, calicafe 1100 -95, HD FLSTC -09, HD FXR-94, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06
    tsonvein
    Newbie

    Viestejä: 5


    « Vastaus #4 : 19 Helmikuu 2018, 13:35:06 »

    Olisko tiettyihin vuosimalleihin liittyvä juttu, kun -02 laitteen takapää ei ole vielä oireillut mitenkään?
    Mutkissa nuljuminen loppui kokonaan 300€:n jäykemmillä/paremmilla takaiskareilla.
    tallennettu
    mikira
    Jr. Member
    *
    Viestejä: 234



    « Vastaus #5 : 06 Maaliskuu 2018, 16:38:01 »

    Kuinkas hankala juttu tuo swingin irrotaminen ja laakereitten vaihto on, tarviiko prässiä taikka erikoistyökaluja? Itellä 2008 street bob.

    Mun service manuaalin lainas yks pälli, joka sitten hukkas sen.
    tallennettu
    JKKo
    Full Member
    ***
    Viestejä: 327



    « Vastaus #6 : 06 Maaliskuu 2018, 18:55:38 »

    Kaikki muu lähtee käsityökaluilla mutta se "laakeri" kaipasi prässiä. Tehdasasenteinen oli ollut niin lujassa, että olivat leikanneet korjaamolla laakerin kehän poikki ennen kuin irtosi. Toisella kerralla ei ollut enää tiukassa. Mä oon vienyt irtohaarukan liikeeseen. Hotbikessä laakerin vaihto irtohaarukkaan oli edullisen oloinen suorittaa.

    Taemman savupiipun joutuu irroittamaan ja kun pyörällä on 10v ikää niin voi olla lämpösuojan klemmarit tai kannessa mutterit tiukassa. Jonkin 28/29mm lenkin jouduin hankkimaan axelin pään mutteriin.
    tallennettu

    ' 91 883/1200/turbo/efi. '09 Street Bob
    Sivuja: [1]   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook