Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Penelope

Aloittaja jannu, 16 kesäkuu 17, 06:37:44

« edellinen - seuraava »

Northern_lights

Saako arvostuspisteillä halvempaa bensaa, vai mitä hyötyä niistä on oikeassa elämässä?

filtteri

kun arvostuspisteitä on tarpeeksi muuttu "aidoksi" ja voi saapastella näyttelyissä ja tapahtumissa bootsit jalassa leveässä v-asennossa ja korsi suussa ylenkatsoen muita jostain syystä paikalle tulleita.

Northern_lights

Kuulostaa hienolta meiningiltä, täytyy ensin kerätä riittävästi pisteitä bootseihin.

filtteri

olen nähnyt "aitoja" tapahtumissa ja heidän habituksesta/elekielestä voi helposti päätellä että se tunne on vähintäänkin mahtava sitä ei halvalla bensalla voi korvata

Northern_lights

Itse käyn kerran vuodessa Joutsan kylillä katselemassa milloin mihinkin suuntaan rakenneltuja kulkineita, omistajien aitous, sukupuoli tai seksuaaliset kiinnostumiset ei ole ollut mielessä, kun ajoneuvoja olen katsellut.

Olen vissiin vähän vitun pihalla tästä skenestä.

Jack

Pitääkö maailmassa vallita konsensus ja kaikkien hymistellä julkisesti et onpa hieno ku on oikeen ammattilainen ja arvostettu rakentaja (tai mikä lienee oikee termi) sen laittanut?

"Guruillekkin" sattuu kömmähdyksiä ja kaikkien ei tartte kaikesta tykätä. Jos ja kun laitteita laitetaan esille ja niistä tehdään juttuja jne, antautuu alttiiksi arvostelulle.  Niin minäkin.

Ja se et en pidä julkimoista on sit mun asia. Pelle hermannia tuntematta, saattaa olla vaan perinteistä HD hypetystä julkimon ympärillä, että saatais julkisuutta.... Fuck the Factory.  ja steeleri on steeleri.

Taidankin olla todella, kuten tämän foorumin sloganissa sanotaan "rebel within their breed"

Hauskaa Jussia kumminkin kaikille.
Flatheads!!!

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Northern_lights - 20 kesäkuu 17, 21:45:20
Itse käyn kerran vuodessa Joutsan kylillä katselemassa milloin mihinkin suuntaan rakenneltuja kulkineita, omistajien aitous, sukupuoli tai seksuaaliset kiinnostumiset ei ole ollut mielessä, kun ajoneuvoja olen katsellut.

Olen vissiin vähän vitun pihalla tästä skenestä.

Pihal o hyvä olla jos keli suosii, paskas kelis vähemmän kivaa. Omistajasta hänen säädystä tai suuntautumisesta viis, samoin kuin siitä kuinka aito guru, huru tai muu harakka kukakin o. Rahalla ostettu kustom-bildi o kuitenki ihan eri luokassa kuin itse rakennettu, samalla lailla kun naapurin uus i30 huihai o eri hintaluokas ku mun wanha vulva tai sysleri, mut en mä sitä naapuria tai hänen autoa arvosta vaikka kalliimpi onki... eikä siinä mittää, kukin arvostaa ja toimii kuten lystää, mut ostokustomi-prätkän ostaja(switu mikä termi, ku melekkee joka ukol kuitenki enempi tai vähempi kustomoituna ostettu, sittemmin etelleenjalostettu tai turattu laite) ei kuitenkaa ole millään muotoa rakentaja... that's about the point, mul ainaki, ostotuote voi ol ihan yhtä hyvin mikä tahansa.

Harrasteauto jos kyseessä ni sen mäki ostan mahd valmiina, mä kun en halua rakentaa autoa... mut en mä ole silloin millään muotoa kredittei keräämäs siit. Sekava selittää mut ehkä joku tajuaa ja toi penelope on mun silmään varsin ruma laite, vaikka varmsti monen silmään switusti hienompi ku mun kootut teokset, itse kootut...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

twinspeed

Tästä rakennettuna ostamisesta tuli vaan mieleeni....

Tästä Penelopesta en tiedä paremmin, että miten on rakennettu jne. Mutta jos ollaan tarkkoja, niin kait tuo Hermanni on tuon pyörän tekemiseen kuitenkin vaikuttanut, vaikkei ole itse mitään konkreettista tehnyt. Eli luultavasti H on ollut osa prosessia, niinkuin piällysmiehenä... ellei sitten ole sanonut, että "tekijällä on vapaat kädet, on hyvä ja tekee, miten parhaaksi näkee ja sitten näyttää mulle, kun on valmis"



Rakentaminen on filosofisesti hankala käsite. Varmaan se on ihan selvää arkimielessä, mutta syvemmältä olemukseltaa ;) asia ei ihan niin selvä juttu ole.

Kuka tekee, ja miten paljon tekee?

Luetaanko tekijäksi vain työn tekijä, rakentaja?

No, minkä verran tehdystä on valmista jo entuudestaan...?

Mikä on rakentamista, mikä pulttaamista ja mikä vain kiillottamista...?

Pitääkö hitsata ja käyttää rälläkkää, vai saako cnc-koneistaakin?

Pitääkö maalata, vai saako käyttää maalaajaa, saako muita komponentteja tai työtä teettää jollain?

Pitäisikö kuitenikin kaikki tehdä itse...?

Mikä kaikki...?

Pitääkö moottorikin tehdä itse? Vai, pitääkö ainakin ostaa paskana oleva kone ja korjata se, vai pitäiskö kuitenkin sitten vähän virittää tai muutella konetta, ettei sitä vaan korjata kuntoon?

Pitääkö rakentamijnen aloittaa ihan alusta

Pitääkö alottaa metallipalkeista, vai saako ostaa valmiiksi tehtyjä komponentteja? Vai pitääkö kenties metallikin "tehdä" itse...? Pitääkö alkaa malmia louhia vai mitä...?

Jos tuota kyselyn metodia käyttää, niin homman ydin alkaa kirkastua, tai sitten kirkastuukin se, ettei asia ole ihan selvä tai niin helposti niputettava, kuin sen luulee olevan. Ei sillä, että homma olisi jokapäiväisessä mielessä vaikea ymmärtää. Kaikkihan tietää, mikä on rakentamista ja mikä valmiina ostamista. Mutta jos ja kun asiaa miettii hiukan syvemmältä, niin ei se tietäminen ole ehkä niin selvä juttu...




Niin, ja voishan se olla noille rokkareillekin ihan hyvä kiinnostua pyöristä pintaa syvemmältä ja alkaa niitä vaikka jalostaa hiukan eteenpäin. Vaikka sitten toisaalta on lopputuloksen kannalta ehkä kuitenkin parempi, jossei ala liikoja soittajapoikaat heti viilaileen metallia ;)

Mulle kuitenkin on kiinnostavinta lopputulos, tuotos eli mopo. Ja en niin kauheesti ole siitä edes kiinnostunut, mikä merkki, kuka teki, tekikö ite ja montako prossaa teki, jos ja kun teki (koska kokonaan sitä pyörää ei kukaan kuitenkaan kukaan ole tehnyt). Suoraa tehtaalta tullutkin voi olla hyvä, jos se sattuu sellanen olemaan. No, ei ne yleensä ole, nykyään ainakaan. 
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Ole W

Hai, hieman kevennystä ja juhannuslukemista ko.asiaan, MMAF jäsenkirje 01/2010 sivulta 10 alkaen, Ajatusmatka omavalmistelandiaan

http://www.mmaf.fi/documents/Jasenkirje2010-01.pdf

T. welo


Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 21 kesäkuu 17, 02:26:54
Tästä rakennettuna ostamisesta tuli vaan mieleeni....

Tästä Penelopesta en tiedä paremmin, että miten on rakennettu jne. Mutta jos ollaan tarkkoja, niin kait tuo Hermanni on tuon pyörän tekemiseen kuitenkin vaikuttanut, vaikkei ole itse mitään konkreettista tehnyt. Eli luultavasti H on ollut osa prosessia, niinkuin piällysmiehenä... ellei sitten ole sanonut, että "tekijällä on vapaat kädet, on hyvä ja tekee, miten parhaaksi näkee ja sitten näyttää mulle, kun on valmis"



Rakentaminen on filosofisesti hankala käsite. Varmaan se on ihan selvää arkimielessä, mutta syvemmältä olemukseltaa ;) asia ei ihan niin selvä juttu ole.

Kuka tekee, ja miten paljon tekee?

Luetaanko tekijäksi vain työn tekijä, rakentaja?

No, minkä verran tehdystä on valmista jo entuudestaan...?

Mikä on rakentamista, mikä pulttaamista ja mikä vain kiillottamista...?

Pitääkö hitsata ja käyttää rälläkkää, vai saako cnc-koneistaakin?

Pitääkö maalata, vai saako käyttää maalaajaa, saako muita komponentteja tai työtä teettää jollain?

Pitäisikö kuitenikin kaikki tehdä itse...?

Mikä kaikki...?

Pitääkö moottorikin tehdä itse? Vai, pitääkö ainakin ostaa paskana oleva kone ja korjata se, vai pitäiskö kuitenkin sitten vähän virittää tai muutella konetta, ettei sitä vaan korjata kuntoon?

Pitääkö rakentamijnen aloittaa ihan alusta

Pitääkö alottaa metallipalkeista, vai saako ostaa valmiiksi tehtyjä komponentteja? Vai pitääkö kenties metallikin "tehdä" itse...? Pitääkö alkaa malmia louhia vai mitä...?

Jos tuota kyselyn metodia käyttää, niin homman ydin alkaa kirkastua, tai sitten kirkastuukin se, ettei asia ole ihan selvä tai niin helposti niputettava, kuin sen luulee olevan. Ei sillä, että homma olisi jokapäiväisessä mielessä vaikea ymmärtää. Kaikkihan tietää, mikä on rakentamista ja mikä valmiina ostamista. Mutta jos ja kun asiaa miettii hiukan syvemmältä, niin ei se tietäminen ole ehkä niin selvä juttu...




Niin, ja voishan se olla noille rokkareillekin ihan hyvä kiinnostua pyöristä pintaa syvemmältä ja alkaa niitä vaikka jalostaa hiukan eteenpäin. Vaikka sitten toisaalta on lopputuloksen kannalta ehkä kuitenkin parempi, jossei ala liikoja soittajapoikaat heti viilaileen metallia ;)

Mulle kuitenkin on kiinnostavinta lopputulos, tuotos eli mopo. Ja en niin kauheesti ole siitä edes kiinnostunut, mikä merkki, kuka teki, tekikö ite ja montako prossaa teki, jos ja kun teki (koska kokonaan sitä pyörää ei kukaan kuitenkaan kukaan ole tehnyt). Suoraa tehtaalta tullutkin voi olla hyvä, jos se sattuu sellanen olemaan. No, ei ne yleensä ole, nykyään ainakaan. 

themaukka

Lainaus käyttäjältä: Ole W - 21 kesäkuu 17, 09:29:50
Hai, hieman kevennystä ja juhannuslukemista ko.asiaan, MMAF jäsenkirje 01/2010 sivulta 10 alkaen, Ajatusmatka omavalmistelandiaan

http://www.mmaf.fi/documents/Jasenkirje2010-01.pdf

T. welo


Aika lähelle pääsit, mutta ei toi juurikaan eroa siitä "ostokustomiprätkäostajasta" koska unohdit heti alusta omavaraisen energiatuotannon. Tämä energian tulee tietenkin olla kokonaisuudessaan uusiutuvaa energiaa. Eli ei pysty antamaan arvostuspisteitä. Tai siis eihän mulla ole oikeutta niitä edes jakaa, mut jos olis ni ei tulis. Lähen ny vahaamaan harmaata corollaani, meidän naapurustossa siitä saa ripsektiä!

Tuusulan T-Bone

Peukku pystyyn twinspeedille ja Ole W:lle! :)
Long John Stroker

Northern_lights

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 20 kesäkuu 17, 23:49:06
Lainaus käyttäjältä: Northern_lights - 20 kesäkuu 17, 21:45:20
Itse käyn kerran vuodessa Joutsan kylillä katselemassa milloin mihinkin suuntaan rakenneltuja kulkineita, omistajien aitous, sukupuoli tai seksuaaliset kiinnostumiset ei ole ollut mielessä, kun ajoneuvoja olen katsellut.

Olen vissiin vähän vitun pihalla tästä skenestä.

Rahalla ostettu kustom-bildi o kuitenki ihan eri luokassa kuin itse rakennettu, samalla lailla kun naapurin uus i30 huihai o eri hintaluokas ku mun wanha vulva tai sysleri, mut en mä sitä naapuria tai hänen autoa arvosta vaikka kalliimpi onki... eikä siinä mittää, kukin arvostaa ja toimii kuten lystää, mut ostokustomi-prätkän ostaja(switu mikä termi, ku melekkee joka ukol kuitenki enempi tai vähempi kustomoituna ostettu, sittemmin etelleenjalostettu tai turattu laite) ei kuitenkaa ole millään muotoa rakentaja... that's about the point, mul ainaki, ostotuote voi ol ihan yhtä hyvin mikä tahansa.
Mulle ei tuosta uutisesta jäänyt sellaista kuvaa, että Ollin olis itse väitetty rakentaneen tuota prätkää. Olli osti sellaisen prätkän, jollaisen halusi ja samalla kyseinen prätkämerkki mainostaa tuotettaan Ollin naamalla. Kun ei tuommoinen ameriikan laite kulje mihinkään, niin sitä täytyy kaupitella kilpakuskien sijaan rokkenroll -kukoilla ja vähäpukeisilla naisilla. Ollihan on komea rokkimies, joten ymmärrän kyllä mainosarvon. Jos meikäläisen kaljamaha, pieni kullin seutu ja ihan vitun ruma naama olisi hyvä keino myydä mitään, voisin kyllä jossain mainoksessa ajella jopolla kylänraitilla rahaa vastaan ja kehua kuinka tuote x on ihan helvetin hyvä juttu ja osta tätä nyt vittu sinäkin.

Sami

Jackille heti pojot siitä että on toiminut ketjun tinkimättömänä opponenttina!

Hyvää juttua, vaikka Jannu (rauhankyyhkynä ;)) ehtikin epäillä että kohta veri roiskuu!

Muistan sen vieläkin kuin eilisen päivän. Olin parikymppinen rokkia rämpyttävä nuorimies.
Jostain syystä olin ostanut uuden kitaran sijaan vanhan kustomi japazakin.

Yritin turata isän puikkokoneella lepuutustapeille kiinnikkeitä, näyttääkseni reteemmältä tien päällä. Ensi kertaa hitsaavan puikko kyllä tarttui hyvin konelevyyn, ja vuoroin kiinnikkeisiin, mutta kunnon valokaarta ei meinannut saada syttymään sit millään, ja kun liitos viimein tuli, niin se repesikin sit ensikilometrillä.

Sittemmin asiat prätkärintamalla on menny paremmin putkeen.

Entäs jos sitä alun turaamista oliskin tullut katsomaan joku kovilla arvostuspisteillä varustettu kunkku, ja sanonut että anna olla, palaa poika kitaran varteen. Tai jo silloin olis ollu nettiä mihin pistää niistä kuvat ja kysyä että onko hienot, kun mun mielestä on?

Ehkä osaisin ainakin soittaa nykyään paremmin, koska NE hommat jäi siinä aika pitkälle tauolle. Mutta että asiat voi olla joskus aika pienestä kiinni. Onhan se tietty totta että jos tulee esille, niin pitää hyväksyä kommentit. Mutta...

Entä jos Olli oliskin alunperin halunnut chopperin matalalla profiililla (en tarkoita gummia), mutta se huijattiin mukaan hypetykseen. Entä jos kaveri innostuu parin vuoden päästä trimmaamaan konetta, ja opiskelee kuinka nokat vaihtuu tiukempiin, ja ruuvaa ne sinne itse. Jos keula alkaa tuntua liian lyhyeltä tai pitkältä, ja nuorena innokkaana opettelee hitsaamaan, ja reikkaa vehkeen.

Koska annetaan hyväksyvä nyökkäys "approved builder"! Toivottavasti ei vasta louhimisen jälkeen! Hahaa!

Onhan aika monen eka laite muuten ollu jonkun muun (alulle) rakentama.

Lyytinen

Siis ainahan nuoriso on ollut ihan pilalla, niin pitkään kuin historia ylettää. Myöntää täytyy, että kyllä tuota juttua lukiessa myötähäpeä oli semmoinen, että teki mieli ryömiä pöydän alle, mutta eiköhän se Ollia itseäänkin hymyilytä parinkymmenen vuoden päästä jos ja kun prätkät säilyy kuvioissa.

Kiwi

Juttuja on aika hankala lukea, kun ei tiedä kumpi tietää vähemmän moottoripyöristä, toimittaja vai haastateltava? Mun mielestä toi on hieno pyörä, mahtavaa että Suomalaista osaamista kunnioitetaan ja teetetään Chopper ammattilaisella, onhan tollasella ajaminen miljoona kertaa siistimpää kun jollain tehtaalta tulleella valmissopperilla.

Toisaalta jollain tasolla ymmärrän vastaväitteetkin, build not bought. Tää on hyvä topikki, hauskaa lukea porukan mielipiteitä puolin ja toisin.