Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Penelope

Aloittaja jannu, 16 kesäkuu 17, 06:37:44

« edellinen - seuraava »

Northern_lights

Hienoahan se on, kun pääsee toteuttamaan haaveitaan, oli sitten kyseessä kuka tahansa.

themaukka

Jännä ketju. En mäkään omasta fillaristani tuollaista rakentaisi, silti nostan hattua, genressään oikeinkin hieno peli. En myöskään koe miehisyyteni kadonneen, vaikka teini-idoli rokkari ajeleekin harrikalla. Toisaalta en ole kyllä minäkuvaani rakentanutkaan sen varaan minkälaisen jakkaran päällä istun. Hyvää kesän jatkoa kaikille, ottakaahan nyt ihan rennosti ja käykää vaikka pienellä ajelulla päätä tuulettamassa!

Rezi

Pakko nostaa Hermannille hattua kun eka pyörä on pitkä chopper. Positiivinen julkisuus choppereille ei hattaa mitään.

Pyörä on stuukiltaan kaunislinjainen ja viimeistelyltään erinomainen. Vähemmän massiivinen bensatankki, toisenlainen stonga ja pakoputket, niin sitten se olis jopa huippu hieno.

jannu

Sami

Toissayönä brittirallin yössä mietittiin pitkään Sikiön Veikon kanssa harrastajakuntamme tulevaisuutta.

Jopa Veikko on huomannut että alkaa olla nuorimmasta päästä harrastajia, eikä nuoria tuoreita kasvoja  tapahtumiin tai lehtien palstoille kovin usein ilmesty.

Jussihan nyt on jo konkari, eikä Ollikaan enää niin nuori ole, mutta kyllä tätäkin täytyy ajatella hyvänä juttuna.

Näkyvyys on taas vähän erilaista, ja vastaanottavassa iässä olevat tyypit saattaa tajuta että tuossahan on jotain mageeta! Mahdollisuus siihen että meidän vanhoja hyviä aikoja kaipaavien  (toki nuorekkaiden) ukkojen sekaan uskaltautusi jostan nuorempia motskareista intoilevia tyyppejä, voi hyvinkin olla jostain tällaisista jutusta kiinni.

Tietysti aina muitten hiusmalli, muusiikkimaku ja pyörien stuukit on perseestä, mutta sellaistahan se tahtoo olla. Harvemmin on pilannut kenenkään uskottavuutta, vaikka olis joskus tullut ohimennen kehuttua nuoren tyypin "vääräntyylistä" pyörää.

Sehän saattaa olla että skedebobberit on jo nähty, ja nyt alkaa nämä hevitukat luomaan skeneä uusiks? Hahaa! onneks mulla on vielä tukkaa niin saatan päästa niiden peesiin ajeleen...

mista

Omituinen suhtautuminen tosiaankin kaikkea erilaista kohtaan. Itsekin olen todennäköisesti yksi nuorimpia harrastajia, jotka tunnen ja poikanen en ole enää itsekään. Tuollainen julkisuus nuorille harrastajille on mielestäni parasta mitä voidaan saavuttaa jos meinataan, että harrastus elää, harrastuksen ympärillä oleva liiketoiminta elää ja tapahtumissa on muutakin kuin keski-ikäisiä miehiä ottamassa olutta. Käsityötaidot on valitettavasti kuolevaa kansanperinnettä ja jos tuollainen chopperi saa yhdenkin nuoren innostumaan tekemään jotain tuollaista itse niin käsittääkseni se on jo maksanut itsensä takaisin. Puhumattakaan siitä nautinnosta, jonka se tulee tarjoamaan omistajalleen.

Kaikkien ei tarvitse ymmärtää ja se onkin tämän harrastuksen suola. Jos kaikki ajelisimme samanlaisille laitteilla ei tälläisiä foorumeitakaan juuri tarvittaisi ja jutun aiheet olisivat vähissä.

Yrittäkää ymmärtää muitakin kuin itseänne ja omaa nokkaanne pidemmälle.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

opa

Se on juurikin näin, noi muutamat kommentit on ku Pölhölä-foorumilta.

Pää pois sieltä hanurista ja "Think outside the box". ;D

T.Opa
-Memento mori-

Jack

en muuten ees yritä.

Joku tollanen uuvatti "keulakuvaks" tms on just niin ku aikasemmin mainittiin, niin elton johnia.

Jos ko. hemmo ois ite duunannu fillarinsa, mulla ei ois mitään sanomista, tod.näk jopa päinvastoin.

Oman harrastamisensa kun on alottanu teini-ikäisenä kölvinä lainarahalla, ei oikein osaa arvostaa heppuja jotka ostaa fillarin, olkoonkin pitkäkeula (ja ollaan nyt arvostelematta vaikka ruma mun silmään onkin) ja siitä saadaan iltapäivälehtitapahtuma jossa ko. hahmo heiluu hihattomassa hd-paidassa jonka hiha-aukot on revitty auki lanteille asti. Pliis hei...mä oon nyt tätä mieltä ja jos joku sattu pahottamaan mielensä niin voivoi.

Ei jatkoon.

Flatheads!!!

Jarkko

Lainaus käyttäjältä: mista - 20 kesäkuu 17, 07:22:17
...ja tapahtumissa on muutakin kuin keski-ikäisiä miehiä ottamassa olutta.

Mikä vika meissä on?;)

Jos Ollin saa bändeineen ja pyörineen Joutsaan niin ehkä siellä sitten on vähän muitakin...

opa

No, en mä kyllä mieltäni pahoittanu, mielipiteitä saa ja pitää olla. Kunhan ihmettelin ja kerroin oman mielipiteeni... ;)
Ja joo, lainarahoilla oon mäkin aina joutunut pelaan näiden kanssa, vuodesta -89 hamaan tulevaisuuteen. Eikä oo varaa oikein mitään teettää kellään.

Eikös se oo hyvä asia jos jollain on rahaa ja pääsee helpommalla? Ei se keltään pois oo kuitenkaan.
Eikä toi Hermannin "keulakuva-status" jaksa muuta ku hymyilyttää. Voihan sitä kaikenlaista kirjoitella ja julistaa mediassa. Tähän ikään oon huomannu jo, ettei kaikki oo ihan totta.

Harrastakoon kukin tyylillään mun puolesta. Nuori, vanha, tukkaa, ei tukkaa, rahaa tai ei rahaa.

Mutta se siitä, Hyvää Juhannusta kuitenkin kaikille, ihan tasapuolisesti! ;D
Toivottavasti saadaan jonkunlaista ajokeliä...
-Memento mori-

themaukka

Lainaus käyttäjältä: Jack - 20 kesäkuu 17, 08:42:25
en muuten ees yritä.

Joku tollanen uuvatti "keulakuvaks" tms on just niin ku aikasemmin mainittiin, niin elton johnia.

Jos ko. hemmo ois ite duunannu fillarinsa, mulla ei ois mitään sanomista, tod.näk jopa päinvastoin.

Oman harrastamisensa kun on alottanu teini-ikäisenä kölvinä lainarahalla, ei oikein osaa arvostaa heppuja jotka ostaa fillarin, olkoonkin pitkäkeula (ja ollaan nyt arvostelematta vaikka ruma mun silmään onkin) ja siitä saadaan iltapäivälehtitapahtuma jossa ko. hahmo heiluu hihattomassa hd-paidassa jonka hiha-aukot on revitty auki lanteille asti. Pliis hei...mä oon nyt tätä mieltä ja jos joku sattu pahottamaan mielensä niin voivoi.

Ei jatkoon.

Hetkinen, jos joku "uuvatti" tekee itse itselleen sun silmään ruman pyörän, sitä voisit jopa arvostaa? Mutta, jos ja kun tämä sama kaveri omat taitonsa tuntien keskittyy tekemään töitään josta saa rahaa, on valmis sijoittamaan tämän rahan ammattilaisen valmistamaan pyörään, silloin homma menee väärin?

Vaikka itse olisitkin sankarinviittasi raapinut teini-ikäisenä lainarahalla, niin onko se sitten ainoa oikea tie? Itse en edes saanut lainaa teini-ikäisenä, pyöränkin hommasin vasta sitten kun oli rahaa ostaa se ilman lainaa. Ei mun silti tarvitse katsoa kieroon niitä jotka sen homman toisin hoitaa.

Vähän jäi sellanen fiilis, että joku on nyt pahoittanut mielensä siitä, että hoodeen markkinointilonkerot tavoittelevat kohderyhmiä jotka ovat itselle vieraita. Ja se mikä on itselle vierasta, on tietysti aina pelottavaa. Turha pelko, on tuolla maailmalla jo vuosia sitten kaikenlaiset rokkistarat ja tukkajumalat, jopa ne naurettavat skederetkut olleet merkin keulakuvana. Silti me saadaan harrastella kuten haluamme.

Mä oon nyt (ja luultavasti huomennakin) tätä mieltä.

jannu

Noniin noniin, provosointi on hieno laji, ironiasta puhumattakaan, mutta ei nyt lähdetä siihen...., hiukan juhannusmieltä nyt joka ukko, laaaaav and piiiis, ja tien päälle siitä tukkaa kasvattamaan.... ;)

maick

Ei prkl - just aamulla lyhensin kuontalon 3mm kesämittaan ;D Mutta haittaakos tuo, väärin olen tätä(kin) lajia harrastanut jo ilmeisen pitkään...

Vimpan päälle hieno stuukki on Penelopessa, ja hyvät väritkin mielestäni. Pelkkää plussaa kun saadaan uusia, erilaisia ja kaikenlaisia hahmoja lisäämään harrastuksen mielenkiintoa.

Jauhoparta

Nyt kun kattelin parempia kuvia Penelopesta, en olekkaan ihan varma tykkäänkö. Tiedän kyllä että porsteri  koneen kanssa perän täytyy olla lyhyt, mutta onko tuossa jo hiukan liian nysä. Ehkä erilainen öljysäiliö auttais. Enkä tykkää kun valkosivu takana luo vaikutelman todellisuutta pienemmästä renkaasta, sais olla isompi kiekko takana. Taitaa tankkikin olla liian iso. Mutta kaiken kaikkiaan silti hieno, eikä helpota ollenkaan omaa halua rakentaa pitkää  :D

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: themaukka - 20 kesäkuu 17, 09:24:52
Hetkinen, jos joku "uuvatti" tekee itse itselleen sun silmään ruman pyörän, sitä voisit jopa arvostaa?

Tietenkin, jokainen joka duunaa itse itselleen oman pyöränsä, on arvostuksen ansainnut, vaikka se peli olis ihan switun ruma mun silmään.

Lainaus käyttäjältä: themaukka - 20 kesäkuu 17, 09:24:52
Mutta, jos ja kun tämä sama kaveri omat taitonsa tuntien keskittyy tekemään töitään josta saa rahaa, on valmis sijoittamaan tämän rahan ammattilaisen valmistamaan pyörään, silloin homma menee väärin?

Ei väärin, mutta se et työntää kättä lompakkoon, tai myy hanurinsa Santanderille et saa jonkun tekemän "mageen" lelun itselleen on ihan fine ja oma ratkaisu, ei sillä kyllä mitään arvostuspisteitä saa enempää ku uudel pätkäl ostetulla Kia GT:llä tms esineellä, eli ei juuri lainkaan jos senkään vertaa "rispektiä"....
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.