Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mikä ois todella matala yli 40 kW prätkä 152 senttiselle kuskille?

Aloittaja Raimo-Raato, 27 huhtikuu 17, 20:29:12

« edellinen - seuraava »

sulo-wilen

Ääni XJ:lle

Halpa, helppo ajaa ja käsitellä.

ja saa laskettuakin. Pirun lujakin vielä.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Kaitsu61 - 04 toukokuu 17, 16:25:36

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 04 toukokuu 17, 13:47:42
Vaan kaipa siitä paskemillakin jarruilla ja joustituksella selviää kun riittävästi vaan harjoittelee.

Jos vertaa japsivärkkien jousitusta ja jarruja vanhaan vakio Sporsteriin niin voittaja ei taida tulla trumplandiasta. Tai ainakin ovat eri tavalla huonot jos ei muuta.

No lähinnä tarkotin että uudemmilla ja enemmän steet-tyyppisillä homma ois helpompaa. Takarumpujarru kun on helposti on/off tyyppinen jarrutuntuman puolesta ja sen mitä kokeillu japsikustomeiden keulia niin onhan ne hämmästyttävän löllöjä kuten Smokiekin tuossa aiemmin kiros. Suorastaan löllöjä kuin Harrikoiden keulat tän vuostuhannen alkuun asti. Mutta ei se välttämättä huono asia oo kunhan keula ei jarrutuksessa ensitöikseen pohji. Vaan eipä nuo käsittelykokeen tehtävät ihan miltään älyttömän hankalilta vaikuta.
A.K.A. Rambe

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Kaitsu61 - 04 toukokuu 17, 16:25:36
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 04 toukokuu 17, 13:42:14
No juuri laitoin muutamalle tollasen myyjälle kyssäriä että onko teho merkattu otteeseen ja paljonko jos on. Bikez.com kun ilmoittaa että 36,5 kW.
Meillä tuo oli -94 mallin Saksan tuonti, istumakorkeus n.65cm  ja siinä ainakin oli otteessa teho 41kW:

No nuo molemmat myyjät vastasivat otteessa lukevan 37 kW.
A.K.A. Rambe

Raimo-Raato

Hankittiin sit vuoden -80 Yamaha XJ 650 Maxim. Pyörän kanssa oli sen vertaa mutkaa matkassa että se oli käytettynä maahantuotu jenkkimalli josta puuttui teho rekisteriotteesta. No maahantuojalla eli Konekeskolla oltiin ymmärtäväisiä ja lähettivät tehotodistuksen vaikka joutuivat vaivaamaan asialla euroopan edustajaa. Todistuksella muutoskatsastus onnistui sit ymmärtävällä katsastusmiehelle helposti.

Etujarru oli alkuun aika tehoton ja kahvan sai vedettyä pohjaan mutta se korjautui vaihtamalla alkuperäinen letku teräspunoksiseen. Nyt pitää vaan odotella vielä kolmisen viikkoa että käsittelevät Trafilla opetuslupahakemuksen ja päästään harjottelemaan.
A.K.A. Rambe

Tuomo

kuvan nähtyään ymmärtää helposti miksi haettiin erityisen matalaa pyörää  :D

Kiwi

Ilmeisesti hidasajo-harjoittelut jo menossa, kun ei sivujalkaakaan näy kuvassa? ;D

Raimo-Raato

Homma vähän venähti tässä lapsiperheen arjessa mutta tänään rouvake sai kortin. Käsittelykoe meni kovan treenaamisen ansiosta ekalla yrittämällä helposti läpi. Jarruteho riitti vaikka etupyörää tuosta ei saa kuivalla kelillä asfaltilla ees yrittämällä lukkoon. Abs jarru siis.  ;)

Pieni koko aiheuttaa kyllä kaikennäkösiä pikku ongelmia joita ei pystynyt ees kuvittelemaan. Esim. rouvalla ei yllä peukalo laittamaan vilkkua oikealle jos pitää kytkintä pohjassa.
A.K.A. Rambe