Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovelin käynnistys kysymys

Aloittaja Ropsoni88, 23 huhtikuu 17, 20:47:41

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Ropsoni88 - 16 toukokuu 17, 16:48:30
no ne lukitemutut oli kyllä kiinni, mutta liekkö uutuuden kankeudesta päässy löystyyn, nielen kuitenkin tappioni tässä remontissa..:D :D pitäs varmaan koittaa jotain 0.71-0.70 pääsuutinta josse sillä rupeis vörkkiin.. pitää vissiin se sytkäkin kattoo kun yskii nimittäin putsariin melko ronskisti kun polkee tulille.. miten se nyt oikia oppisesti katottiin?? suurinpiirtein tiiän systeemit kyllä

Sytkän säätöohjeita löytää tuolta "Sähköt" osiosta, hakuun esim. "sytytyksen säätö"
Jos käynnistyksessä yskii kaasariin, niin oman kokemuksen mukaan kone on saanut liikaa soppaa.

Minulla on ollut myös omassa Shovelissa verrattain pitkään vastaavaa ongelmaa, etenkin tänä keväänä.
Tilanne parani varsin hyväksi kun, vinkin saatuani, muutin käynnistysennakkoa aikaisemmaksi.  Varmaan nykybensat sitä vaativat.
Keskipakosäätäjän pysäytystapit eivät enää palaudu aivan niin pitkälle kuin aiemmin ja ennakkoa jää enemmän. Niihin tappeihin voi laittaa ohuet holkit, ja säätää sytkän uudelleen. Itse lisäsin ainesta (JB-Weld )siihen tapin aukkoon, sen lepokohtaan, joka ajaa saman asian, mutta ei vaadi säätöä.
Lisäksi juotin umpeen S&S kaasuttimen kiihdytyspumpun suuttimen ja porasin siihen uuden pienemmän reiän, joka suuntautuu ja annostelee alkuperäistä paremmin.
Hyvältä tuntuu.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Ropsoni88

kyllä mua alkaa oikiasti ihmetyttään tuo sovelin kulutus. 70 pääsuttimellaki imee 8.7 litraa.. nyt on 68 paikallaan mut pitää huomenna käyä koittaan.. kiihari on miltei kiinni ja soosiruuviki on oliko 1.5jenkaa auki..

Jarkko

#47
Lainaus käyttäjältä: Ropsoni88 - 25 toukokuu 17, 18:30:02
kyllä mua alkaa oikiasti ihmetyttään tuo sovelin kulutus. 70 pääsuttimellaki imee 8.7 litraa.. nyt on 68 paikallaan mut pitää huomenna käyä koittaan.. kiihari on miltei kiinni ja soosiruuviki on oliko 1.5jenkaa auki..

En nyt jaksanut lukea että mikä shoveli on kyseessä mutta kyllä mulla ainakin 1340 shoveli vei tuommosia lukemia super b:n kanssa. Panshoveli taas vie n. 5 litraa.(cv)

Jarkko

twinspeed

Lainaus käyttäjältä: Ropsoni88 - 25 toukokuu 17, 18:30:02
kyllä mua alkaa oikiasti ihmetyttään tuo sovelin kulutus. 70 pääsuttimellaki imee 8.7 litraa.. nyt on 68 paikallaan mut pitää huomenna käyä koittaan.. kiihari on miltei kiinni ja soosiruuviki on oliko 1.5jenkaa auki..

CV:llä voisit päästä pienempiin lukemiin. Mites ilmanputsari, onko puhdas? Sanovat kuitenkin aika monetkin pääsevän 5,5 litraan (^50 mpg) S&S:lläkin... mutta toisaalta olen kuullu alta 30mpg = kymmenisen litraa satasella aika monelta...  tiedä noista sitte.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Jack

Melko vaki shoveli CV'llä ja pitkähköllä välityksellä ja vauhti 90-100 ni CV 'llä mennään vitosen pintaan. Sinkilää ku vetää kireemmälle, alkaa kulutuskin nousta.
Flatheads!!!

Ropsoni88

ihan uus putsari, no nyt on imuvuotoja ni niitä rueta prepaan kuntoo.. vittu viekööt eipä jaksa enää tuohon kulutukseen kiinnittää huomioo😂😂😂

Spöke

Ei sillä kulutuksella väliä ookkaan, mutta paksu seos kuluttaa konetta ja woimakin on vähäisempi. Säädöissään oleva vakiohko Shoveli menee viiden pintaan kohtuuvauhtisessA matka-ajossa.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hessu

Spöke on oikeassa, paitsi että riippuu shovelista. Tuulilasilla ja isoilla laukuilla varustettu lapparini vie mun matka-ajossa 7-8. Vastatuuleen kympin. Eikä varmaan oo paksulla. Äläkä ala viisastelee marssivauhdista yhtään. Siro chopperi kuluttaa paljon vähemmän.

Tuusulan T-Bone

Vertailun vuoksi mainittakoon, että minun shovelkopteri menee 5-6 l per 100 km satakiloinen ukko ja viikon marssivarustus mukanaan. Kone ei ole vakio. Soosisuhdetta vois säätää inan ohkasemmallekin, mutten ole viitsinyt.

Kaheksan litraa satkulle kuulostaa kyllä paljolta. Kantsii tutkia asia.
Long John Stroker

Ropsoni88

no joo kyl tuo vähä pisti mietityttään sekulutus kun jätkillä ei vejä sovellit kun 5-6 litraa sama miten kääntää kahvaa.. ohan tuos korkiat sarvet  jne melkin 100kg heppu sarulas mut ei ole oikein toi kulutus kyllä.. kuhan oon saanu tehtyä tuplatiivisyksen imusarjaan ni sitte rueta säätäään kunnolla.. nyt sielä on se 0,68 pääsuuti  et sääjellä sillä