Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovelin käynnistys kysymys

Aloittaja Ropsoni88, 23 huhtikuu 17, 20:47:41

« edellinen - seuraava »

Ropsoni88

no joo kksi shovelli on vielä melko opettelussa saaja kylmänä käyntiin. ja lämpösenä tussauttaa eka potkun jälkeen kaasariin ja sit tokalla lähtee. vika vai ominaisuus?? 1200 mut ent omis, mukaan porattu 1400 jotain.. sytkä 2000i ilman voessia.. oisko tohon kylmäkäynnistykseen jippoja,ryyppyä ei voi antaa juuri nimeksikään,kastelee heti.. kitos konkarit😀😀😁😁

Ropsoni88

otin voessin pois maasta ni tais rueta oleen siinä..

Kokkonen

Kovin ovat yksilöllisiä nämä vanhemmat vehkeet käynnistymisenkin suhteen. Jokaisella tuntuu olevan oma rutiininsa kun on mahoton määrä tarjolla olevia osakombinaatioita. Eikä nykyajan bensat hommaa juurikaan helpota
Mikä kaasutin sinulla on?
Nuo kuvaamasi oireet viittaisivat varsin runsaaseen bensan saantiin, kiihdytyspumppu antaa liikaa, suuri välialueen suutin? Tuollaisessa tilanteessa ei sitten pidä kiertää yhtään kaasua ennen käynnistyspotkuja. Jos kuitenkin saa liikaa, niin virrat pois, kaasu varovasti aivan auki, kymmenkunta potkua, kaasu vapaaksi, virrat päälle ja poks, poks.

Omaa Shoveliani en ole saanut vielä tulppia kastelemaan, Pikemminkin on ongelma saada seisokin jälkeen tarpeeksi soppaa koneeseen. Minulla kaasuttimena S&S super E, jonka kiihdytyspumpun säädöissä saa olla tarkkana, väärin säädettynä antaa sangen runsaan annoksen kerralla.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Ropsoni88

joo sama kaasari se mullakin on.. nuo on joo yksiloitä kaikki.. sillee tuon sai käyntin kun ei anna sitä kaasua ollenkaan vaan ryyppyä kuiteskin muutama milli päälle  ni lähtee.. pitäs vähä katella niitä kiiharinsäätöjä..

rampo63

Lainaus käyttäjältä: Ropsoni88 - 23 huhtikuu 17, 20:47:41
1200 mut ent omis, mukaan porattu 1400 jotain.. sytkä 2000i ilman voessia.. oisko tohon kylmäkäynnistykseen jippoja,ryyppyä ei voi antaa juuri nimeksikään,kastelee heti.. kitos konkarit😀😀😁😁

Älä suotta enää potki kylmänä äläkä lämpösenä,,,jos on 1200:nen porattu 1400 ja jotain.  :D

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 25 huhtikuu 17, 07:31:57
Pikemminkin on ongelma saada seisokin jälkeen tarpeeksi soppaa koneeseen.

Mul on toi sama ongelma, akka ei anna ottaa tarpeeksi. ;D
Long John Stroker

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 25 huhtikuu 17, 22:54:03
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 25 huhtikuu 17, 07:31:57
Pikemminkin on ongelma saada seisokin jälkeen tarpeeksi soppaa koneeseen.

Mul on toi sama ongelma, akka ei anna ottaa tarpeeksi. ;D

Meinasin tarttua tähän samaan... eiku siis... ;D

Ropsoni88



Älä suotta enää potki kylmänä äläkä lämpösenä,,,jos on 1200:nen porattu 1400 ja jotain.  :D
[/quote]

mitä pitäs tehä, jättää ajamatta kokonaan??
vittumainen selvitellä tekijää, kun tuotu suomeen muistaakseni 2000jotain. jepjepin toimesta vissiin. seuraava omistaja oli trafin tietojen mukaan tuo keneltä ostin, mut omistajan mukaan on ollu joku siinä välis mikä tuon ois tehny.. koitin linkittäö kuvaa tänne mut ei kännykästä onnistunu..

Ropsoni88

tuommonen, mistä tuota kannattas lähtä selvitteleen. jepjep:ltä tuskin kannattaa 10v vanhaa mopoa kyseleen

Ropsoni88


Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Ropsoni88 - 26 huhtikuu 17, 20:13:08
mitä pitäs tehä, jättää ajamatta kokonaan??

Rampo se nyt vaan vähän saivartelee... ;D

Poraamalla tuo ei noin paljoa kasva, mutta pytyt vaihtamalla tai stroukkaamalla iskutilavuus voi kasvaa noin paljon, enemmänkin.

Muoks: hieno vehe. Mitä nyt vähän lyhkänen... ;D ;D ;D
Long John Stroker

Ropsoni88

nojoo se poraaminen mietitytti ittee jo sillo osto vaiheessa.. veikkaan kuitenkin suht vakio konetta jne.. no hiukan on lyhkänen joo😁 saa tän kesän mennä jos talvena vähä runkoo modattas ja keulaa..

Kokkonen

Jaaha täällä on seisokki saanut irvileuat ulos kaapeistaan  :)

Asiaan: kiihdytyspumpun säädöstä saattaa olla tuolla kaasutinosastolla jo ohjeensa, mutta lyhyesti; kone ajetaan lämpimäksi, annetaan käydä tyhjäkäyntiä josta kaasu nopeasti täysille. Jos kone vastaa kaasuun viiveettä, homma on ok. Jos viiveellä tai tumppaa -> säädettävää. Mielestäni se on parempi aloittaa säätämällä kiindytyspumpun liike minimiin ja siitä sitten pikkuhiljaa lisäämällä kunnes on päästy tavoitteeseen.

Edit, tuolla lisää ohjeistusta S&S säädöistä http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1825.0
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

jannu

Hieno peli, älä lannistu...  ;)

Näillä laitteeilla on sielu ja taipumus kouluttaa uutta omistajaa, ajan kanssa opit kyllä käynnistysrituaalit niin kylmänä kuin kuumanakin, rauhallisia vetoja vaan. Tämän kesän jälkeen olet jo paljon varmemmalla mielellä.

Sytkä ja kärkiväli (jos kärjet), venttiilien säädöt ja tulpat kuntoon, niin jotain mahkuja lähteä vaikka ekalla jos bensaa saa. Siltikin saattaa jossain lämpötilassa oikutella, riippuu niin paljon mm. tähtien asennosta, tuulen suunnasta, katsojien määrästä tai kuskin kiireellisyysluokasta....

Piiiis and laaaav, siitä se teidänkin parisuhde lähtee, anna toiselle aikaa...  ;)

Ropsoni88

kiitos lohdutuksesta, kyllä me pärjätään jo hyvin ja ymmärretään toisiamme😁😁 annan aikaa toteuttaa itseään enemmän😀😀