Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pannun kansi halki

Aloittaja peacemakermichael, 25 helmikuu 17, 20:58:04

« edellinen - seuraava »

peacemakermichael

Rupee jo tympimään! >:( Pannun takakansi halki, ilmeisesti seeti murtanu kun on kerta niin vitun iso. Tulpanreiästäkin näyttäis olevan pientä halkeamaa lähdössä. Hyväähän tässä on tietty se että saan koululla hitsautettua tuon, eikä maksa mitään vaikkei onnistuisikaan. Mitäs tuossa olis hyvä ottaa huomioon? Tuota on siis aiemminkin näköjään korjailtu ja toivottu parasta, perkele

En osta uusia kansia, koska ei oo rahaa. Tuota on nyt kokeiltava
'65 pan, '70 xlch

peacemakermichael

'65 pan, '70 xlch

Kokkonen

Valitettavasti en osaa itse pulmaan mitään neuvoa, varmaan sellaistakin tarjotaan.
Mutta harmillista kerta kaikkiaan :(

Suosittelen että harkitsisit paremmin aiheen otsikon. "Mitä nyt vielä..." ei kerro itse probleemasta mitään. Paremmalla otsikoinnilla myös apu saattaa löytyä nopeammin.

Tässäkin tapauksessa esim. "Pannun kannessa halkeama" toimisi varmaan paremmin. Suosittelen uudelleenotsikointia.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

peacemakermichael

Näin tein Kokkonen, aloitusviestin otsikko muutettu paremmin ongelmaa kuvaavaksi
'65 pan, '70 xlch

ma^ko

Eip siin ku otat rospuuttokohtaa auki niin paljon ku uskallat, pikkusen peruslämpöä kannelle ja tikkaamaan uutta materiaalia. On noita paljolti hitsailtu vuosien saatossa, vaihtelevalla menestyksellä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

peacemakermichael

Olikos niin että tällainen kansi pitäis uunittaa ennen hitsausta? Koululla varmaan tietää nuo esivalmistelut kylläkin. Mä en oo koskaan nähny moista osaa korjattavan saatika että olisin sitä ite tehnyt. Nuo seetithän menee uusiksi, olisko tuon imuseetin tila hyvä täyttöhitsata ja koneistaa uusiksi oikean kokoiselle seetille? Tulpanreijän halkeamaa pitää täyttää kans. Tuosta kannen matskusta pyysi ottamaan selvää, en tienny sen kummemmin sanoa muutaku alumiinia
'65 pan, '70 xlch

ma^ko

Lämpimänä mä olen kantta joskus turannut, materiaalista en osaa sanoa mitään, täytemateriaalin hain hitsauskaupasta kansi mukana. Empä välttämättä tekis seetille mitään jos on tiivis.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jack

kannattanee ottaa huomioon, että seeti sekä kansipultin insertti on valussa paikoilleen asetettu. Mutta senhän tiesitkin...
Flatheads!!!

peacemakermichael

Joo, tuon insertin kanssa vähän mietityttää kuinka sen kanssa pitäis toimia hitsausvaiheessa.. Taidan ottaa kannen mukaan e-pohjanmaalle ja ihmetellä tuota enemmän asiaan perehtyneiden kanssa
'65 pan, '70 xlch

rampo63

Mulla oli yhet kannet mistä oli liian porttaamisen ja huonon seetityön ansiosta hakkaantunu koko imukanavan "lattiat" hevonvittuun.Erikoismiehet paisto kanavat täyteen ja kaivo uusix. Lahtelaist teki seetit rallimiesten voodoo kamppeista,,, nää kannet oli mulla ajos jonku 30 tonttuu ja nyt ne rokkaa viel yhes strokeris aina vaa...et joskus onnistuu.Korjuuseen vaan.

peacemakermichael

Tämän hitsaaminen onnistui, ei tosin edellämainitulla koululla. En kehdannut sinne antaa käsittelyyn, sen verran hankalasti oli halki. Osaavissa käsissä kuitenkin onnistui, voin vaikka laittaa kuvaa myöhemmin. Lohkokin on Ameriikasta tulossa, siitä ei enää saanut. Kesä tekee tuloaan mutta kyllä tää ajoon saadaan kesäksi!

Helvetin hyvin tutustunut vanhempien pyörien harrastajiin tän oman osakasan kanssa, homma toimii ja keltanokkaa autetaan  :)
'65 pan, '70 xlch

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: rampo63 - 27 helmikuu 17, 17:39:48
Mulla oli yhet kannet mistä oli liian porttaamisen ja huonon seetityön ansiosta hakkaantunu koko imukanavan "lattiat" hevonvittuun.Erikoismiehet paisto kanavat täyteen ja kaivo uusix. Lahtelaist teki seetit rallimiesten voodoo kamppeista,,, nää kannet oli mulla ajos jonku 30 tonttuu ja nyt ne rokkaa viel yhes strokeris aina vaa...et joskus onnistuu.Korjuuseen vaan.

Kyllähän sitä kaikenlaista on mahdollista tehdä ja joku jopa osaakin.

Mut jos tuota rupeaa räknäämään, niin ensin kannet tyhjiksi, sitten hitsaten täyteen, sen jälkeen joka hiiskatin paikan koneistukset, uudet venttiilit, ohjurit ja seetit ja taas vähän koneistusta. Ja lopulta kuitenkin pieni kolkutus takaraivossa, että mistä halkeaa, putoaako seeti ja irtoaako ohjuri?

Uustuotantokannet rupeaa tässä valossa näyttämään jopa edullisilta. Tosin, valmiiksi paskojahan niitäkin on tarjolla, kuinkas muuten...
Long John Stroker

Kiwi

Mut eikös tässä puhuta harrastuksesta, niitähän pitää olla.

race-ace

Moro

Täälläkin olis Pannun kannet halki.  Molemmissa kansissa halkeama on seetin ja tulpanreijän
välillä. Eli nyt olis kansikorjaajalle töitä. Vinkkejä osaavista korjaajista otetaan vastaan.
Sais nytkähtämään vanhaakin projektia eteenpäin ;)

race-ace@hotmail.com

-AnA-

peacemakermichael

Onko alkuperäiset seetit? Jos on vielä varaa kairatakin niin ikävä jyrsiä ne sieltä pois, mutta muutoin ei oikein saa hitsattua, koska todennäköisesti halkeama ulottuu jo kanavan puolelle. Mä en tiedä kuka tuon mun kannen hitsasi mutta tiedän sen kuka antoi toimeksiannon. Pirkanmaan suunnalla vaikuttaa, missä päin sulla olis tarvetta?
'65 pan, '70 xlch