Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

FXST TC88B + KEIHIN CV

Aloittaja KimuKoo, 17 helmikuu 17, 18:15:16

« edellinen - seuraava »

KimuKoo

Millaistahan oiretta mahtais antaa, jos MAP-anturi jumittuisi vakuumitilaan, eikä reagoisi enää alipaineen muutoksiin imusarjassa?

Kokkonen

Villi veikkaus olisi, notta vakavia käyntihäiriöitä ja sammumista toisinaan....ainakin lämpimänä?

LainaaThe manifold absolute pressure sensor (MAP sensor) is one of the sensors used in an internal combustion engine's electronic control system.

Engines that use a MAP sensor are typically fuel injected. The manifold absolute pressure sensor provides instantaneous manifold pressure information to the engine's electronic control unit (ECU). The data is used to calculate air density and determine the engine's air mass flow rate, which in turn determines the required fuel metering for optimum combustion (see stoichiometry) and influence the advance or retard of ignition timing.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Merimies-Toni

Se alipaineanturi ei taida kaasarikoneessa vaikuttaa kuin sytysennakkoon. Eli pienellä kuormalla ennakko kasvaa ja suurella pienenee. Kyllä kait tuo voi pahimmillaan detonointia aiheuttaa.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

KimuKoo

voisko se aiheuttaa sellaista, ettei moottori kierrä enää kunnolla. oireilee rajummassa kiihdytyksessä (alkaa röpöttelee) ja täyskaasulla yleisesti.

Merimies-Toni

Kyllä se täydellä kaasulla vedättäessä voi hyvinkin alkaa tökkimään, jos ennakko on liika aikaisella.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Jii

VOESin vakuumitilaan jumituksen voi mitata helposti ihan yleismittarissa kun tuo on vain alipaineen vallitessa maadoittava kytkin. Nakutus olisi ensimmäinen oire liiasta ennakosta ja sen kilinän kyllä kuulee, todennäköisempää on että käyntihäiriöiden syy on jossain muualla kuin tuossa anturissa.