Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kytkinvaijerin vaihto/neulalaakeri?

Aloittaja Rookie-68, 27 tammikuu 17, 17:31:17

« edellinen - seuraava »

Rookie-68

kesällä alkoi kytkinvaijeri elämään omaa elämäänsä, välillä säädöissä, välillä ei.??? Ajattelin että vaijerinkuori antaa periksi tai jotain... No, tänään ajattelin vaihtaa vaijerin, vaihdelaatikon poski auki ja vaijeri alapäästä irti. Posken pohjalla oli normaalia metallimujua ja muutama hyvin pieni neulalaakerin neulalta vaikuttava partikkeli. Laitoin kuvan liitteeksi ja kysyisinkin kuuluuko tohon kuvassa näkyvään rakoon neulalaakeri? Onko kuvassa näkyvä "prikan" jäänne se mitä siitä on jäljellä? Ja sen rikkoontuminen aiheutti vaijerin "elämisen"? Sellaista räjäytyskuvaa en löytänyt, josta asia selviäsi.

Rookie-68

Ikävä todeta että kukaan 261 lukijasta, ei osannut vastata kysymykseeni..Moniko lukijoista oikeasti omistaa HD:n? vai oliko kysymys niin tyhmä ettei kannattanut vastata? Asia on kuitenkin selvinnyt joten se siitä.

Kokkonen

Rauhallisesti.
Lukijoiden omistuksista en myöskään tiedä.
Vastaukseen auttaa, kun kerrot tarkemmin mikä pyörä, malli ja valmistusvuosi on kyseessä.
Jos pyörässä on jonkin tarvikevalmistajan kytkin, vaihdelaatikko tms osa jota kysymys koskee, sekin kannattaa tuoda esille. Eri valmistajia meinaan riittää.
Näin kylmiltään voisi jotain tuollaistakin epäillä, varsinkin jos et ole räjäytyskuvaa löytänyt.
Myös valokuva kohteesta saattaa auttaa oikean vastauksen löytymiseen.

Kaikkiin  kysymyksiin ei ole patenttivastausta.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jack

Juu, Kokkonen puhuu asiaa.

Vittuilu edesauttaa vastausten saantia jatkossakin.

Oliko seillä joku neulalaakeri porsinut?

Ja omistuksiin, mulla on taloudessa 3 härräkkää ja pari muuta, ne mitkä oon aukonu ei sisällä tollasta osaa, 2 on avaamatta, ja toivottavasti pitkään....

Loppukaneetiks tekis mieli sanoa rumasti, mutten sano koska tää on "familyfriendly zone"
Flatheads!!!

Kokkonen

Kyllä, neulalaakeri kuuluu niiden levyjen väliin. Kuva löytyi storehousen kataloogista 98-99 BT.
Laitan kuvan kun pääsen koneen ääreen.
(Nää kännykkähommat on nääs hakusessa)?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jussi

Toi on kytkimen painelaakeri. Se tosi pieni ja herkkä neulalaakeri, iteltäkin on yksi hajonnut. Myydään samassa pakatissa noiden levyjen ja lukkoprikan kanssa. Mutta kannattaa käyttää alkuperäistä lukkoprikkaa jos se on ehjä. Tarvikelaakerin mukana tulee sellainen reiillä varustettu prikka, alkupperäinen keskittyy paremmin. Oliko sulla yhtään löysää kytkinvaijerissa ennen kuin tuo hajosi? Sen hajoamista nimittäin edesauttaa jos vaijeri on kireällä ja tuo laakeri pyörii paineen alla koko ajan. Kannattaa myös ehkä tutkia, ettei niitä neuloja ole laatikon sisällä. Vaikka magneettivarrella hiukan koluamalla.

Rookie-68

Kiitos vastauksista. Vaijerissa oli 2-3mm löysää kuoresta vetämällä niin kauan kun säädöissä pysyi. Toi laakeri on nyt hankittu ja pyörä kasattu. Magneetilla tosiaan löytyi vielä niitä neulan pätkiä, erikoista ettei ajossa huomannut muuta kuin ton vaijerin elämisen. Pahoittelut lukijoille, ei ollut tarkoitus vittuilla kenellekään ja lupaan täst edes kirjoitella selvinpäin..

Tuusulan T-Bone

Jussin vastauksessa on erittäin tärkeä pointti: jos kytkin on säädetty välyksettömäksi, tuo laakeri hajoaa takuuvarmasti. Olen myös hajottanut tuollaisen säätämällä kytkimen pitkin vittua.
Long John Stroker

Kokkonen

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W