Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Dynan keskikontrollit FXR:ään. Onnistuuko?

Aloittaja lazyjonez, 14 tammikuu 17, 17:50:21

« edellinen - seuraava »

lazyjonez

Ajattelin yrittää sovittaa Dynan keskitappisarjan FXR:ään (vm.-84 ja Evo). En ole edes kuvissa kunnolla nähnyt, miten oikeanpuoleinen tappirunko kuuluisi kiinnittyä FXR:än runkoon keskitapeilla. Onko siellä joku selkeä paikka, johon tappirunko pitää kiinnittää? En vielä pääse sovitteleen, koska tappisarjaa ei vielä ole. Edullisesti löysin kyllä, niin aion kokeilla. Pieniä sovitteita joutuu varmasti tekemään.

Jos jollakulla olis kuva FXR:än oikean puoleisesta jalkatappirungosta runkoon kiinnitettynä, niin auttais kovasti. Mulla tossa rungossa oli vain semmonen lätkä jossa pikkuinen reikä. Eli ei ainakaan samanlaista ilmeistä paikkaa kuin vasemmalla puolella.

Koitin etsiä myös räjäytyskuvaa, mistä kiinnitys selviäis, mutta laihoin tuloksin.

Don Quijote

Tossa ebay-ilmo jossa näkyy kaikki osat. http://m.ebay.com/itm/252716770788?_mwBanner=1

Muistaakseni oikean puolen tappirunko tulee ylhäältäpäin kiinni runkoon?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

lazyjonez

Samaa ilmoa oon katsellu. En vaan jotenkin tajua sitä paikkaa, mihin se kiinnittäminen pitäis tapahtua. Ja tuo pikkuinen lätkä siinä minun pyörän runkoputkessa varmaan jotenkin liittyy asiaan. Voihan se olla, että aikojen saatossa siitä rungosta on jotain veistelty pois.

Mutta tosiaan kun jostain löytäis lähikuvan alkuperäisestä asennustavasta, niin selviäis paljon. Omaa pyörääkään en pääse nyt tutkimaan, kun olen työreissulla.

lazyjonez

Noita pelkkiä runkoja katselin ja taidat Don Quijote olla oikeassa. Toivon mukaan pultit ruuvataan alapuolelta, eikä tarvi irrottaa konetta...

Vai voiko olla niin työläs systeemi, että konetta joutuis liikuttelemaan?

Don Quijote

#4
Päältä ruuvataan, tiukka sovitus mutta mahtuu sopivalla avaimella konetta irrottamatta. Nylpätä saa kyllä ja pultit pitää olla tarpeeksi lyhyet että mahtuvat.

Edit: tuossa kuvassa näkyy kiinnityspaikat hyvin, vasen puoli tulee runkoon kiinni sivusta ja oikea (jarrupuoli) päältä.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

hartikkamies

Oikean puoleinen tappirunko tulee alhaaltapäin kiinni.

Hemuli

Kierteet on tapin rungossa - itse runkopalkissa on läpireiät. Eipä dynan tappien sovitus mikään mahdoton urakka ole, pitää vaan hitsata oikealle puolelle runkoon latakka jossa kaksi kierteytettyä reikää. Enskan puolelle voi hifistellä ja suurentaa reiät 5/16"->3/8" vastaamaan dynan osia
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957