Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

rmk e1 omavalmistepyörä

Aloittaja rmk, 31 joulukuu 16, 20:52:23

« edellinen - seuraava »

JKKo

#15
Eiks tommosen häiriönsietovaatimuksen saisi selätettyä valmiiksi hyväksytyllä moottorinohjausmodulilla?

Tarkentaen siis tuossa häiriönsiedätystestissä, jota olen teettänyt samaisen SGS:n ja monen muun hallissa muille vehkeille, tarkkaillaan, että laite säilyttää normaalin toiminnan tietyn vahvuiseen radiotaajuiseen kenttään sijoitettuna. Elikkäs häiriölähettimellä laitetaan taajuuspyyhkäisy jollakin voltteja metrille vaatimuksella.

Oishan se levoton motskari, kun sekoaisi kännykästä täyteen laukkaan. Mut jos on tarkoitus käyttää valmista ohjainta eikä kolvata sitä kokoon itse, niin sen valmistajalla on varmaan testit tehtynä ja sieltä saattaisi saada todistuksen, että laite soveltuu ja mitä sille on testattu suorituskyvyksi, pätee myös tässä yksittäistapauksessa.


883/1200/turbo

Motomatti

Menee ohi pyöräasiasta mutta liittyy sähköön:
LainaaFortumilta pelkästään ydinvoimalla tuotettua sähköä? Ei kuulemma ollut sellaista tuotetta valikoimissa. Jotain vihreää sähköä olis ollu.
Jonkin artikkelin taannoin luin että vihreää, ja hieman kalliimpaa, sähköä ostavat kuluttavat sitä enemmän kuin sitä tuotetaan. Bisnes kun vain on bisnestä.

rmk

se oiski kiva jos täst selviäis ainoastaa laite valmistajan todistuksilla -.- mutta ei tarttee koettaa koko ajoneuvo :D

rmk

nyt on pyörä rakenteellisesti valmis. ei puutu ku luukkuja akkuboxiin. ajotietokonepaneeli penkki ja viimeistelyö :D

Ulkonäkö on aika radikaali kun vertaillaan normivehkeisiin mutta mä koen että se on just sellanen ku mun visiossa :D lisää seuraa vielä jahka viimeistelyt alkaa etenemää :P

https://drive.google.com/open?id=0BwJUeLOYhkuVR2NUVVlkTkRSd2s

https://drive.google.com/open?id=0BwJUeLOYhkuVdWNkRldYOFdJaHc

https://drive.google.com/open?id=0BwJUeLOYhkuVUWtPQTNIMWZGRVU


mielipiteitä :D ??

wartzenkekkeri

Hyvältähän tuo näyttää heti niinkun jostain tieteiselokuvasta. Kyseessä on sähköpyörä ja sen takia pitääkin näyttää erilaiselta. Ainakin omasta mielestä asian on oltava niin! 😊

rmk

juuri näin :D sähkötekniikka suo uusii mahollisuuksia :D ja siitä pitää ottaa hyöty irti :D

PK-67

Oletko miettinyt tuon takaswingin kuinka tarkkaan? joustoliikehän kiristää ketjuja,entä miten ohjaus ja jättö muuttuu joustossa.

rmk

ohjaus ja jättö pitäis olla ok. moottori tulee kiinni swingiin ni ketjulinjakin toimii :D


shoveltimppa


Rezi

Hyvä lehtijuttu. Kannattaa lukea. Tässä on kyllä asennetta vaikka muille jakaa. Ja pyörä vieläpä näyttääkin hyvältä!







etelahelsinki

Täs,
Jotain on tapahtunut. HD ei enää ainoa vaihtoehto..
https://www.rmkvehicles.com
Vanhaa asiaa yleistä höpinää osiosta.
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=13555.0

Ile

Tuusulan T-Bone

^Tuosta tulee vielä kova juttu! :)
Long John Stroker

etelahelsinki

Tot,
Linkin kuvassa MASSIIVINEN moottori.
https://blog.motorcycle.com/2018/09/13/electric/meanwhile-finland-rmk-e2-electric/
Jos kestää hiekkatiet, hypyt, polttavankuumat olosuhteet ja
massiivisen jousitusmassan, niin ok!
Ja onhan jäykkäperäisenkin takarenkaan hyppymassa iso.

Ile

etelahelsinki

Noh
Jotain uutta liberaalissa Hesarissa.
Kertoo sähkömoottori moottoripyöristä, HD, KTM, Zero, Volta Ja RMK.
https://www.hs.fi/autot/art-2000006084591.html
RMK:sta jutun lopussa tätä:

UUSIAKIN valmistajia on tulossa. Helmikuussa Helsingin MP-näyttelyssä tuli esiin suomalainen sähkömoottoripyörä RMK E2, jonka takana on suunnittelija Teemu Saukkio.

Hän uskoo sähköiseen tulevaisuuteen ja siihen, että sähköprätkien hyöty tullaan jatkossa näkemään ja hyväksymään. Kantomatkakin on vain järjestelykysymys, hän sanoo.

”Sähkömoottoripyörää on yksinkertaisesti hauska ajaa, ja siinä on monta hyödyllistä puolta. Jos halutaan ajaa pitkää matkaa, se pitää järjestää laturien puolesta siten, että matkanteko onnistuu.”

RMK E2 on vielä kehitysasteella, ja ensi kesänä sitä on tarkoitus testata tieliikenteessä. Suunnitelmat ovat kunnianhimoiset, ja tarkoituksena on saada tuotantolinjasto kuntoon. Tuote on mielenkiintoinen, mutta ennen kuin pyörä pääsee tuotantoon, on ratkottava monta lupa-asiaa ja ongelmaa.

RMK E2 käänsi katseita MP-näyttelyssä. Sen ehdottomasti silmiinpistävin asia on vanteesta ripustettu takapyörä, joka pitää sisällään sähkömoottorin.

”Kaikki perinteiset moottoripyörän suunnittelusäännöt on heitetty romukoppaan. Peruselementit, kuten kaksi pyörää, ohjaustanko ja satula ovat olemassa, mutta muuten ajattelu on hyvin erilaista.”

Kopioi Ile